Miiix
2009-10-28, 00:13
Jag är 186 cm och väger ca 98-100 pannor. Har legat mellan 95-100 kg i typ ett och ett halvt år nu och har märkt att med den aptit jag har nu är det enormt svårt för mig att gå upp mer i vikt. Jag har haft långsamma men stadiga styrkeökningar under den tid jag legat på samma vikt, men jag skulle av olika anledningar (främst pga min sport) gå upp ett par kilo till. Jag äter 5-6 ggr om dagen, blir en del skräpmat + en del glass, godis på det men ligger ändå kvar på samma vikt.
Det största problemet är kanske att min aptit på morgonen är noll och ingen alls, får i mig ett par mackor och lite gröt men sen tar det verkligen stopp.
Min fråga är alltså om det på något sätt går att öka aptiten spec. på morgonen? Jag har eg. ingen lust att äta en massa skräp utan skulle mkt hellre vilja kunna gå upp något kilo till genom att äta någorlunda nyttigt och mycket.
Har förövrigt sökt på forumet om detta men de flesta trådar verkar handla om folk som har dålig aptit "för tillfället".
Det största problemet är kanske att min aptit på morgonen är noll och ingen alls, får i mig ett par mackor och lite gröt men sen tar det verkligen stopp.
Min fråga är alltså om det på något sätt går att öka aptiten spec. på morgonen? Jag har eg. ingen lust att äta en massa skräp utan skulle mkt hellre vilja kunna gå upp något kilo till genom att äta någorlunda nyttigt och mycket.
Har förövrigt sökt på forumet om detta men de flesta trådar verkar handla om folk som har dålig aptit "för tillfället".