Visa fullständig version : Betnér ljög :(
Blev riktigt ledsen ikväll så jag kände att det var värt en egen tråd ist. för att kapa filmtråden där det hela började.
Betnér säger i början på "Tal till nationen" att det var sista kvällen han kör med de materialet. Men ICKE! :smash:
Live framträdande på en klubb ikväll och 2/3, utan att överdriva, var precis likadant som i Tal till nationen, 1/3 var annars sånt jag inte hört innan eller skämt han gjort om en gnutta.
Jag blev grymt besviken, kanske klantigt av mig att se på Tal till nationen innan detta, men jag hade ju aldrig gjort det om han inte sagt som han gjorde i början där.
Men det kanske är så det går till, blivit lika besviken på Pablo Francisco innan också så. :(
Japp, sett alla hans grejer på youtube men upprepningarna är typ 10-faldiga. Men det blir väl så. Inte lätt att snickra ihop bra material. Jag menar, går man på konserter så är det ju samma låtar. De spelas igen. Är det tillräckligt bra låtar kan man gå på samma konsert flera gånger (även om det inte är en perfekt jämförelse). Men han borde inte ha sagt så, betalar man för det suger det verkligen.
Jomen precis, en konsert så vet man ju ungefär vad man har att vänta oftast. Hade han inte sagt ngt i början på Tal till nationen hade jag inte brytt mig och inte heller sett det innan framträdandet. Men nu blev jag bara grymt besviken :/
Pudzianovski
2009-10-27, 23:09
Skriv till hans hemsida och klaga. Han hänger ju en del där.
Skriv till hans hemsida och klaga. Han hänger ju en del där.
eller på hans fansite på facebook. han hänger mycket där också.
Gabriel174
2009-10-27, 23:24
De flesta komiker upprepar väl deras skämt massvis med gånger?
Bl. a sett Özz Nujen göra det flera gånger.
De flesta komiker upprepar väl deras skämt massvis med gånger?
Absolut. Men då ha de inte heller gått ut med att "det här är sista tillfället jag kör det här materialet", innan. Om jag inte missade någon hint till sarkasm eller nåt i uttalandet :P
Gabriel174
2009-10-27, 23:32
Absolut. Men då ha de inte heller gått ut med att "det här är sista tillfället jag kör det här materialet", innan. Om jag inte missade någon hint till sarkasm eller nåt i uttalandet :P
Nej, precis, det gör de inte. Tycker dock att det är sjukt kasst att man ska upprepa sina skämt flera gånger.
Visst är det svårt att komma på nya skämt varje gång man har en ny show... Men varför göra fler än man "klarar av"?
Edit: Menar alltså att man hellre borde köra kanske lite färre standupshows, om kvaliten blir bättre.
"Kvalite före kvantitet"
Mr.Sjöborg
2009-10-27, 23:33
men varför göra fler än man "klarar av"?
cash!!!!
hendrong
2009-10-27, 23:35
Tackar vet jag stå-up-komiker som kommer på vad de ska säga medan de står på scenen.
Gabriel174
2009-10-27, 23:37
cash!!!!
Bra svar :thumbup:
Degpekka
2009-10-28, 02:32
Så gör ju alla komiker.
Told ya, han uppträdde på min skola en gång och 9/10 skämt hade man redan hört, fast det var väll inte lika förvånande.
eller på hans fansite på facebook. han hänger mycket där också.
+1 Han svarar där.
spoonchest
2009-10-28, 07:07
gabriel174, hur tänkte du här?
Det är klart att man kör samma material under hela turnen, vad trodde du?
Frågan är ju varför man går och ser på samma show flera gånger på samma turne.
fråga till TS. Liveframträdandet du såg nyligen, var det ifrån hans nya turne?
Degpekka
2009-10-28, 07:30
Haha, shit, inget dåligt krav att en komiker inte får använda samma skämt två gånger. ;D
Nitrometan
2009-10-28, 07:59
App, app, app. Özz och skämt?
Du kan inte mena allvar?
Det kanske var dumt att anta av mig att det var ? Antog att allt efter Tal till nationen var "hans nya turné" :/
Gabriel174
2009-10-28, 12:56
gabriel174, hur tänkte du här?
Det är klart att man kör samma material under hela turnen, vad trodde du?
Frågan är ju varför man går och ser på samma show flera gånger på samma turne.
Sen så är det ju så att komiker inte endast använder sig utav samma skämt under sin turné.
Är folk seriösa med att komiker inte ska upprepa skämten?
Är folk seriösa med att komiker inte ska upprepa skämten?Ifall de sagt att de inte ska använda samma skämt igen så ja!! Han har ju själv sagt att han ska använda nytt material nu. Annars, nej, klart de kör på samma en längre tid.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.