Visa fullständig version : Uppsägningstid?
Har fått anställning som direktsäljare och undrar därför över mina arbetsvillkor. På mitt anställningsavtal står "Provanställning From 2009-10-01 Tom 2010-03-31". Vad jag förstått kan min arbetsgivare inte en dag bara säga "nä men du säljer för dåligt, kom inte tillbaka imorgon" utan det är 2 veckors uppsägningstid om han säger upp mig. Stämmer det?
Tänker självklart inte bli uppsagd men är ju bra att veta vad det är som gäller så att man inte blir överkörd!
Svinpäls
2009-10-25, 13:27
Stämmer.
mangemani
2009-10-25, 13:28
kontrakt är ett kontrakt o det ska följas.står det si o så lång tid som dom har skrivit att du ska vara där,så är det det som gäller.
men om du missköter dej o larvar på istället för att jobba osv,då kan du få kicken,men då är det en annan sak.
Uppsägningstid "kollektivare", 2 veckor.
Uppsägningstid tjänstemän, 4 veckor.
För provanställning gäller att den kan avslutas (sägas upp, alltså)
utan motivering från arbetsgivaren.
Är inte provanställningen uppsagd 2 veckor (i ditt fall) innan 2010-03-31,
så övergår den automatiskt i en tillsvidare (fast) tjänst.
Se för fasen till att gå med i nån A-kassa också (om du inte redan är det) !!!
Good Luck ...:)
Stämmer.
Gött! :D
kontrakt är ett kontrakt o det ska följas.står det si o så lång tid som dom har skrivit att du ska vara där,så är det det som gäller.
men om du missköter dej o larvar på istället för att jobba osv,då kan du få kicken,men då är det en annan sak.
Uppsägningstid "kollektivare", 2 veckor.
Uppsägningstid tjänstemän, 4 veckor.
För provanställning gäller att den kan avslutas (sägas upp, alltså)
utan motivering från arbetsgivaren.
Är inte provanställningen uppsagd 2 veckor (i ditt fall) innan 2010-03-31,
så övergår den automatiskt i en tillsvidare (fast) tjänst.
Se för fasen till att gå med i nån A-kassa också (om du inte redan är det) !!!
Good Luck ...:)
Yes, "kollektivare" är jag. Gött att dem inte bara kan skicka hem mig en dag i alla fall! Hoppas för övrigt verkligen att jag får jobba kvar länge här, för jobbet är kul och det är oftast trevliga människor man möter. Men man måste ju ständigt prestera också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.