Visa fullständig version : proteinpulver som frulle?
the thing
2009-10-24, 21:29
tjena, har en fråga om whey 100, vi säger att jag har brådis till skolan eller något och bara hinner ta en proteinshake(utan någon annan frulle) funkar det fortfarande bra för att väcka liv i musklerna? och så att de byggs upp eller måste jag ha lite kolhydrater också?
Funkar gör det ju. Men varför inte förbereda pulvret dagen innan så slänger du ner 2-3 dl havregryn och så blandar du ut med mjölk?
King Grub
2009-10-24, 21:31
Det behövs inte kolhydrat för att protein, från pulver eller mat, skall kunna användas fullt ut till muskeluppbyggnad.
sweaberg
2009-10-24, 21:42
klart det går, men kosttillskott ska inte användas istället för vanlig mat, utan som just tillskott
Själv tar jag krossade havregryn med proteinpulver till frukost varje morgon. En optimal frukost för den morgontrötte. :)
the thing
2009-10-24, 22:02
Själv tar jag krossade havregryn med proteinpulver till frukost varje morgon. En optimal frukost för den morgontrötte. :)
tack, det lät riktigt bra! :thumbup:
Elfsberg
2009-10-24, 22:57
Din ev. uteblivna frukost är inte på något sätt kritisk för ditt "muskelbyggeri" annat än att den står för en viss mängd energi samt mikro- och makronutrienter som du kan äta någon annan tidpunkt om du så vill. Ta du din proteindrink med gott samvete om du känner för det.. förhoppningsvis äter du mer(kompenserar) vid ett annat tillfälle och går plus minus noll ändå.
Grovt utslaget.
the thing
2009-10-25, 11:12
Din ev. uteblivna frukost är inte på något sätt kritisk för ditt "muskelbyggeri" annat än att den står för en viss mängd energi samt mikro- och makronutrienter som du kan äta någon annan tidpunkt om du så vill. Ta du din proteindrink med gott samvete om du känner för det.. förhoppningsvis äter du mer(kompenserar) vid ett annat tillfälle och går plus minus noll ändå.
Grovt utslaget.
okej, jag äter så jag ligger på mitt kaloriebehov ungefär :)
men är inte kroppen i kabolt läge på morgonen? man måste väl nästan ha ngt i kroppen på morgonen för att inte kropppen ska ta av musklerna?
tack för svaren! :)
the thing
2009-10-25, 11:13
klart det går, men kosttillskott ska inte användas istället för vanlig mat, utan som just tillskott
jojo det vet jag, men det borde ju vara mycket bättre än ingenting alls på morgonen, men ska försöka börja med havregryn i proteinshaken, ngn som vet hur mycket ungefär? :)
Heatseeker
2009-10-25, 11:41
Kör alltid proteinshake på morgonen, favoriten ju nu är: 2,5 dl Naturell yoghurt, linfröolja, en banan, 1 dl havregryn och en skopa vassle med chokladsmak. Till detta äggmackor med kaviar och grönt te.
Jag kör en shake EAA direkt när jag slår upp ögonen, sen softar jag cirka 15 min sen äter jag 2 dl havregryns gröt med sylt och mjölk. Känns extremt opti måste jag säga.
Hur mkt havregryn du behöver beror på ditt kcal behov samt om du ska upp lr ner. Kring 1-3 dl säger jag.
Elfsberg
2009-10-25, 13:32
men är inte kroppen i kabolt läge på morgonen?
Ja, det är den. Men det gör inget. Den blir bara mer anabol vid annat tillfälle för att väga upp tidigare katabolism.
the thing
2009-10-26, 14:03
Jag kör en shake EAA direkt när jag slår upp ögonen, sen softar jag cirka 15 min sen äter jag 2 dl havregryns gröt med sylt och mjölk. Känns extremt opti måste jag säga.
Hur mkt havregryn du behöver beror på ditt kcal behov samt om du ska upp lr ner. Kring 1-3 dl säger jag.
okej, men vad är EAA har sett att många använder det här på forumet?
okej, jag vill minska i fettandel och öka muskelmassa, men jag snålar INTE med mat för att miska i fett :)
the thing
2009-10-26, 14:04
Kör alltid proteinshake på morgonen, favoriten ju nu är: 2,5 dl Naturell yoghurt, linfröolja, en banan, 1 dl havregryn och en skopa vassle med chokladsmak. Till detta äggmackor med kaviar och grönt te.
okej, grönt te är bra för att rena kroppen va? :)
okej, men vad är EAA har sett att många använder det här på forumet?
okej, jag vill minska i fettandel och öka muskelmassa, men jag snålar INTE med mat för att miska i fett :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
Elfsberg
2009-10-26, 16:09
Försöker du eller försöker du INTE bli av med fett?
the thing
2009-10-27, 17:10
Försöker du eller försöker du INTE bli av med fett?
ojoj, skrev lite fel xD jag vill öka i muskelmassa så jag äter 2g/kg per dag ungefär(ge och ta) ligger kanske lite på underskott i kalorier(max 100).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.