handdator

Visa fullständig version : Tagg inför max!

Axooot
2009-10-23, 22:11
Tjena , är 16 år och tar 90 kg bänk. Har satt upp ett mål till 100 kg på nyår. Hur ska jag bli så stark i bänkpress som möjligt innan dess? Har läst en del men vill ha lite svar riktade till mig. Sen har jag lite frågor hur jag bör värma upp innan jag maxar och hur jag ska äta timmarna eller dagen innan?

Griip
2009-10-23, 23:11
Hur ska man rikta ett svar till just dig när man inte vet något om just dig? Testa MM2k eller något, en tråd om det här.. kanske ligger på sida 2.

Vid träning/maxning ska du väl i princip vara på gränsen till hungrig, dvs 1-2h innan hungern slår in och 2-4h efter du ätit.

Järvskan
2009-10-24, 07:19
Träna bänkpress var tredje dag. Borde inte ta särskilt länge att lyfta ytterligare 10 kilo om du just nu lyfter 90 kilo.

space
2009-10-24, 08:17
www.levronereport.com han håller på striving efter 405lbs. Han tränar bänk 2 ggr i veckan, 4 set, 4 reps tungt. kolla hur han gör eller läs trådar! som en an ovanstående nämnt, svårt att säga något när vi inte vet något om hur du tränar eller hur det har gått för dig innan.

Axooot
2009-10-24, 11:13
Hur ska man rikta ett svar till just dig när man inte vet något om just dig? Testa MM2k eller något, en tråd om det här.. kanske ligger på sida 2.

Vid träning/maxning ska du väl i princip vara på gränsen till hungrig, dvs 1-2h innan hungern slår in och 2-4h efter du ätit.

Finns det något kostillskott med extra '' energi och kraft i '' ? Isåfall hur mycket innan ska man ta det?

Lando
2009-10-24, 11:17
Om du inte redan tar Kreatin så är ju det ett hett tips, ger klara styrkeökningar om du inte är non-responder. Finns massor av trådar om det i Kosttillskottavdelningen.