handdator

Visa fullständig version : Kolhydrater efter träningen under deff.

Betsson1
2009-10-22, 16:31
Är det verkligen viktigt att få i sig kolhydrater efter träningen under deff?
Mitt kost schema ser ut så här:
07:00: 2 knäckebröd med kokta ägg och havregrynsgröt
11:00: Lunch i skolan. Äter det dom serverar för det mesta protein, kolhydrater och sallad.
15:30: Yoghurt, banan och kaffe innan träning
16:30: Träning
18:00: Middag + efter träning. 170gram tonfisk. 100gram innehåller 26gram protein och sallad. Funderar på och köpa någon slags protein tillskott också som jag kan dricka efter träningen.

Och ja, jag försöker få i mig tillräckligt med nyttigt fett.. Ibland någon avokado och jag brukar hälla rapsolja i tonfisken osv..

Jag äter kolhydrater endast i skolan och lunchen för att orka med det jag ska göra. Sen efter träningen så behöver jag inte någon energi.
Det fungerar väldigt bra men jag undrar om det är viktigt under deff..

Under bulk är det annorlunda, då man måste få i sig både kolhydrater och protein.

Väldigt tacksam för svar.

Frillan
2009-10-22, 17:07
Fördela energin efter vad som mättar och får dig att må bäst. Dock bör du hålla x minimum när det gäller protein och fett..

Yeahvlen
2009-10-23, 00:15
På morgonen och efter träning hade jag testat en vecka och se ifall du känner någon skillnad. Men mår du bättre av upplägget du kör idag; varför ändra?

Det kan vara fördelaktigt med kolhydrat efter träning av flera anledningar. Glykogeninlagring, antikatabolt, ger bättre proteinbalans, känns bättre flera timmar efteråt, piggare, osv... Det sistnämda är bara personliga erfarenheter.

Dreas
2009-10-23, 07:10
Det är inget måste med snabba kolhydrater. De som kan behöva det är elitidrottare eller personer som håller på med kroppen på liknande sätt flera dagar i rad. Under deff skulle jag ta mat istället för snabba kolhydrater, det kan vara nog tungt ändå.

Elfsberg
2009-10-23, 08:08
Ät bananen efter träningen istället.
Utan att veta exakt vad du verkligen äter så misstänker jag att det där är skitlite mat överlag.