Visa fullständig version : Sjuk skillnad på aptit med eller utan träning - Varför?
Jag antar att jag inte är ensam men om jag t.ex kör ett stenhårt benpass (stor muskelgrupp) blir jag helt sjukt hungrig dagen efter. Jag kan äta innan jag går och lägger mig och det bara skriker i magen på mig när jag vaknar.
Äter säkert varannan timme också under dagen och mer än dubblar matintaget jämfört med perioder då jag inte tränar.
Nu till min fråga:
Är detta för att jag har lätt att bygga muskler? Kan det betyda det?
Tycker själv att jag ser resultat relativt snabbt och vet att många andra kan ha det svårare men aptiten min går att jämföra med en grizzly då jag tränar hårt.
Tacksam för svar
Om vi säger såhär, alla som har lätt för att äta mycket mat har inte lätt för att bygga muskler.
Men din fråga är om det KAN betyda det, och visst KAN det betyda det. Däremot vet jag inte riktigt vad du är ute efter. Vill du ha en bekräftelse på att du har lätt att bygga muskler så är detta inget bra sätt att fastställa det på.
Jag tycker också man är hungrigare dagen efter ett träningspass. Har också märkt att om jag äter mycket innan jag går och lägger mig är jag vrålhungrig när jag vaknar. Brukar annars ta nån timme innan jag får aptit på morgonen
Jag har märkt att jag är mer mätt om jag tar ett avbrott i styrketräningen (3-4 dagar utan träning, men längre än så och aptiten sjunker ännu mer) :D
Ungefär samma sak.
Jo jag känner också att aptiten minskar drastiskt då jag inte tränat på några dagar.
Funderingen var mer att om jag blir så hungrig som jag blir så måste det helt enkelt hända någonting i kroppen, och vad är det? Bygger musklerna eller kan det finnas någon annan anledning till varför jag får denna omänskliga aptit och ändå inte ligger på kcal-överskott/lägger på mig fett?
malfunction
2009-10-21, 16:41
Att få en ökad aptit/spontat öka sitt kaloriintag som följ av träning är knappast något nytt fenomen eller något konstigt...
Detta kanske bara gäller mig men äter jag en stor måltid innan jag går och lägger mig och sover 7-8h, så är jag extremt hungrig när jag vaknar.
Och äter jag inte tätt inpå läggdags vaknar jag med dålig aptit och inga som helst hungerkänslor, de kommer först 1-2 timmar efter uppstigning.
Mina hungerskänslor e helt ruckade, jag äter när jag ska äta, oavsett om jag är hungrig lr ej. Ibland kan jag dock trycka i mig ett extra mål för jag är dunder hungrig, men vet hur mkt kcal jag ska ha. Lättare å tänka kcal än hunger.
Detta kanske bara gäller mig men äter jag en stor måltid innan jag går och lägger mig och sover 7-8h, så är jag extremt hungrig när jag vaknar.
Och äter jag inte tätt inpå läggdags vaknar jag med dålig aptit och inga som helst hungerkänslor, de kommer först 1-2 timmar efter uppstigning.
Samma här.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.