Visa fullständig version : Pringles för några år sen
Hej! När jag var mindre, runt 10 år, fanns det inget godare än Pringles från den gröna burken (Sour cream & onion). Gubben såg annorlunda ut på den tiden. Sen bytte dom utseende på honom och med det också smak och nu för tiden kan Pringles mest liknas vid kex.
När jag var i Thailand tidigare i år fick jag för mig att dom kanske inte genomgått det hemska bytet där och spenderade därför stor tid sökandes efter de gamla pringlesburkarna, utan lycka.
Nån som håller med mig?
Nån som vet något?
Jag skulle kunna betala betydligt mer än 20 kr för en sådan klenod.
Diskutera!
http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/51/12/18/19501/f32631acff83b06f
Fast grön.
hahavaffan
2009-10-21, 09:22
Känns som att om dom slutade tillverkas för några år sedan så är de burkar som finns kvar nog ganska så utgångna.
Men jag kan lätt hålla med dig om att Pringles var godare förr! Allt var visserligen bättre förr..............
von huff
2009-10-21, 09:24
Har den svarta burken ochså försvunnit?Evigheter sen man såg en:(
jag är inte gammal nog för att få uppleva denna sensation :(
Once you pop, you can't stop.
kalajset
2009-10-21, 09:45
Kan man mer exakt avgöra när bytet utfördes? - Gäller detta alla Pringelssorter, eller är det kanske bara Sour som har fått ny kryddblandning? (troligen inte då, antar jag). Särskilt dumt att isåfall byta ut Original kan man tycka, för gör man det är det ju inte riktigt Original längre...
Har käkat Pringles då och då, men kanske inte så mycket för 10 år sedan plus, för jag kan tyvärr inte minnas någon större smakförändring genom åren. :/
Visst var pringles mycket godare förr? Har själv haft denna diskussionen med flera av mina vänner och vi håller alla med om detta.
hahavaffan
2009-10-21, 09:58
Det var säkert för att dom bytte frityrolja när hela den fett- och miljödebatten drog igång. Mättat fett är döts farliggt.
Fanns det nån pringlesvariant där chipsen var räfflade förr i tiden?
mattilainen
2009-10-21, 11:42
älskade den gröna förr, nu klarar jag inte av någon sort av dem
vicarious
2009-10-21, 12:40
Nej, det tror jag inte. Finns det nu? Förut var det bara gröna eller röda som fanns. Nu finns väl ett dussin olika smaker. Snacka om att döda ett varumärke.
En annan grej som är ganska komisk är de nya bearnaise-chipsen.
Fokusera
2009-10-21, 12:59
Du har så rätt!
Köper man ett rör nu slutar det alltid med att man sitter och undrar "vafan köpte jag pringles för" ;)
Ja, Pringles smakar skit. Finns det folk som köper överhuvudtaget?
aggression
2009-10-21, 13:28
Köpte en paprikapringles i lördags och de flesta chipsen smakade faktiskt ingenting, som om de hade glömt kryddat dom. Vet inte om det var något produktionsfel, men om det inte var så har pringles gått ner sig ganska mycket. Håller mig till Estrella i framtiden, de har goda dillchips.
Var inte reklamen för Pringles helt störd? Typ att dom stod och ploppade av locket och hade skitroligt och grejer :D
shut teh face
2009-10-21, 14:10
Hela grejen me pringles är ju att de är lättare att äta, men detta är LÖGN för när jag köpt då har de varit trasiga och smular som KEX.!!
Fokusera
2009-10-21, 14:19
Var inte reklamen för Pringles helt störd? Typ att dom stod och ploppade av locket och hade skitroligt och grejer :D
Det stämmer fint det!, dom "ploppade" nog av locket minst 20 ggr per reklam, och alla som käkade chipsen var överlyckliga. Dom la även chipsen på tungan före dom käkade upp dom :P
Mer Amerikanskt blir det knappast
Pringles Cheese and Onion är kalasgott
Rockhard
2009-10-21, 16:04
Ja det gjorde det. Jag kommer ihåg tv-reklamen när dom lanserade räfflade pringles. Tror aldrig jag har sett det i affären så jag antar att dom försvann ganska snabbt.
http://www.youtube.com/watch?v=2-TimO5Dl2o&feature=related
Pringles Hot n' Spicy är fortfarande förbannat goda.
Jag har överlag svårt för sourcream chips och äter hellre något starkare.
Ja det gjorde det. Jag kommer ihåg tv-reklamen när dom lanserade räfflade pringles. Tror aldrig jag har sett det i affären så jag antar att dom försvann ganska snabbt.
Burkarna var mörkblå, gillade dem bättre än de släta från röda burkar. Men det stämmer nog att de blev kortlivade och längesen var det.
Det här är verkligen sorgligt. Det är nästan så man önskar att man aldrig fick uppleva de gamla gröna.
Eddie Vedder
2009-10-21, 19:48
Jag tror faktiskt att man ändrat receptet. Vill minnas något i stil med att det var tillräckligt med potatis för att klassas som "potatisprodukt" och att de genom att minska potatishalt skulle tjäna på det ekonomiskt då det istället blev "snacks".
Något i den stilen tror jag, dvs en receptkorrigering för att klassificera produkten annorlunda.
Elfsberg
2009-10-21, 20:32
Jag blir så nostalgisk att jag nästan måste gråta ut lite.
Elfsberg
2009-10-22, 09:54
Sluta nu. Det blir bara för mycket. Nu gråter jag! :cryout:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.