Logga in

Visa fullständig version : Tips på "mat-motivation" när man är sjuk

Assazel
2003-09-05, 14:01
Ni har alla varit där. feber, hängig orkar inte laga mat etc...

Hur gör ni för att behålla kroppsmassan? Ibland är man krasslig i kanske flera veckor. Och jag själv äter mindre och får en ond cirkel...

hur gör ni?

Edit: flytta till kost, blev lite fel...

mangs
2003-09-05, 14:30
Ja du, det är inte helt enkelt men jag brukar tänka på hur mycket extra mat kroppen behöver för att jag skall bli frisk och dessutom behålla muskelmassan. Har man det i tanke är det inte svårt att äta ett bra mål mat varannan timme eller så. :eating: :eating:

Grahn
2003-09-05, 14:31
ät gott bli frisk, var petig senare.

King Grub
2003-09-05, 14:36
Feber sätter alltid fart på min ämnesomsättning och gör mig hungrig dygnet runt, så här existerar inte det problemet. :eating:

Assazel
2003-09-05, 14:43
Originally posted by King Grub
Feber sätter alltid fart på min ämnesomsättning och gör mig hungrig dygnet runt, så här existerar inte det problemet. :eating:

det är väl mer det att febern gör att man stannar kvar i sängen trots man är hungrig...

King Grub
2003-09-05, 15:11
Originally posted by Hominus_Nocturna

det är väl mer det att febern gör att man stannar kvar i sängen trots man är hungrig...

Ja, men är man så sjuk gör man nog klokast i att stanna i stängen och lyssna på kroppens singnaler. Något kilo muskelmassa förlorat under en sjukdomsperiod kommer tillbaka på nolltid när man kan börja :bpump: och :eating: igen.

spas
2003-09-05, 19:15
När man är sjuk ska man äta mängder av skräpmat om man inte spyr upp det vill säga. Vet inte om man blir frisk snabbare men det är roligare att vara sjuk om man äter gott :)