handdator

Visa fullständig version : Hållbarheten på DoublePro i kyl?

plexmar
2009-10-19, 11:32
Hur länge kan man ha double pro mixat med mjölk ståendes i kylen?

Borde hålla sig en hel dag va?

plexmar
2009-10-19, 17:30
Hur länge kan man ha double pro mixat med mjölk ståendes i kylen?

Borde hålla sig en hel dag va?

Inte ens någon som vågar gissa? *popcorn*

EiseltUK
2009-10-19, 19:36
En dag bör inte vara något problem. Man känner på lukten om det blivit dåligt och då ska man inte dricka.

Hejnomax
2009-10-20, 16:42
Nice. Samma borde gälla EAA då? hur är det med kreatin?

Gorilla
2009-10-21, 09:46
Nice. Samma borde gälla EAA då? hur är det med kreatin?

EAA skulle jag inte låta stå blandat i vatten särskilt länge. Bakterier älskar verkligen aminosyror och kommer växa till sig fort. Jag har även för mig att många bakterier till mediciner m.m. odlas i just aminosyror för att de trivs absolut bäst där.

Kreatin omvandlas till Kreatinin ganska fort.

Sverker
2009-10-21, 17:29
Varför ska allt, alltid blandas, timmar i förväg:confused:

Vad jag vet så sväller de flesta kaseinprotein på 10 - 15 minuter. Mer än så behöver det inte stå. Vatten finns i kranen.

Inte en chans att jag skulle låta aminosyror eller kreatin stå längre än några minuter. Finns ingen anledning till det. De löser sig lätt men risken finns att de faller sönder.

ChrisDEFC
2009-10-21, 17:41
Vatten finns som regel alltid till hands och gör det inte det så får du väl dra med både en shaker och en flaska med vatten, det går det åxå. Är åxå skeptisk till att ha det blandat för länge, speciellt kasein, kreatin eller eaa. Dock brukar jag blanda gainern före jag går till gymmet så den blir ju stående i 2h och det har inte hänt nått och så har jag gjort senaste åren men det är för att jag vill ha mjölk i just gainerna för den smakar pyton med vatten.

Hejnomax
2009-10-22, 17:13
Varför ska allt, alltid blandas, timmar i förväg:confused:

Man blandar en stor, dricker halva och slipper 50% av diskande, blandande och skakande :)

Sverker
2009-10-22, 18:32
Klokt tänkt. Varför ta sig gymmet alls. Verkar både jobbigt och onödigt.

Jorgen
2009-10-22, 20:28
Man blandar en stor, dricker halva och slipper 50% av diskande, blandande och skakande :)

Ja, det där skakandet tar musten ur en. :D

Jag förstår inte heller varför man skall blanda allt så långt i förväg. Så jobbigt är det inte att blanda på plats.

Alfred Nobel
2009-10-22, 20:41
Jag har bett personalen om en plats i kylskåpet (jämte gainomax, proteindyradrinkar, etc.) som jag kan förvara min mjölk, medan jag tränar, och det brukar aldrig vara några problem. Annars kan man snylta på deras mjölk som är till kaffet :D Ett tips!

plexmar
2009-10-23, 07:31
Jag tänkte mest på mina goda chokladpuddingar gjorde med Double Pro :)

Skönt att kunna göra en dubbel och sen har man en god pudding som väntar på en i kylen.. *drool*

ChrisDEFC
2009-10-23, 11:17

Jag diskar min shaker ordentligt var 5e gång kanske annars fyller jag med hett vatten, stänger skakar, fyller med hett vatten och skakar = ren.

Hejnomax
2009-10-23, 12:56
Klokt tänkt. Varför ta sig gymmet alls. Verkar både jobbigt och onödigt.

töntigt att diska en shaker om dagen när man kan DISKA TRE SHAKERS