Visa fullständig version : Bästa sätten för att få smalare ben?
Hej,
Jag tränar ungefär 7 ggr i veckan, styrketräning + cykling, och jag undrar hur jag på bästa sätt smalnar av mina ben från både muskler och fett på bästa sätt? Ska jag t.ex. trappa upp cyklingen en aning? I vilket fall, tack på förhand för tipsen! :)
Trapper Buzz
2009-10-18, 17:53
Gå mycket.
Toby Asp
2009-10-18, 18:01
Sluta styrketräna benen=minskar benmusklerna, eller åtminstonde så ger det dig inte större.
Ligg på kaloriunderskott=fettet minskar på hela kroppen, inkl benen.
Cerberus
2009-10-18, 19:22
träna överkropp stenhårt och ät för lite protein under diet så ska du förlora både fett o muskler! låt bli allt ansträngande för benen, köp en rullstol vet ja!
lycka till...
Mr.Sarkastisk
2009-10-18, 19:39
träna överkropp stenhårt och ät för lite protein under diet så ska du förlora både fett o muskler! låt bli allt ansträngande för benen, köp en rullstol vet ja!
lycka till...
:confused:
Trapper Buzz
2009-10-18, 19:42
Postaren sa väl inte benen skulle förtvina?
chrilledude
2009-10-18, 21:40
Jadu, sluta träna benen? Sluta cykla? Deffa osv osv osv
banta/dieta..o sluta träna....
Alternativt är att minska i kroppsfett,annars ut och gå/löpträna samt styrketräna,då får man mycket fastare lår(tycker jag) än enbart konditionsträning.
Skaffa dig en racercykel och ligg å mal i flera timmar på lvg (fast nu är det ju ett bra tag tills nästa cysäsong) då får du garanterat smala ben , det är min melodi. Annars, kör löpträning , långdistans då såklart, går ju året runt.
rekomenderar även lågkolhydratkost...
Lisen
Toby Asp
2009-11-04, 09:46
rekomenderar även lågkolhydratkost...
Lisen
Just denna kost ger alltså smala ben?
En kost rik på protein genererar ökad muskelmassa. Muskelmassa som bränner fett. En kost låg på kolhydrater tillsammans med mkt cardio har iaf i mitt fall bidragit till slimmade ben om det nu är något man vill eftersträva. Men det är säkert individuellt.
Toby Asp
2009-11-04, 21:04
En kost rik på protein genererar ökad muskelmassa. Muskelmassa som bränner fett.
Den ökning av kaloriförbrukningen som en normal muskelmassaökning ger är väl ganska marginell?
En kost låg på kolhydrater tillsammans med mkt cardio har iaf i mitt fall bidragit till slimmade ben om det nu är något man vill eftersträva. Men det är säkert individuellt.
Där har du svaret.
Eddie Vedder
2009-11-04, 21:15
Den ökning av kaloriförbrukningen som en normal muskelmassaökning ger är väl ganska marginell?
"Kostnaden" för 1 kg muskler i vila är ca 13 kcal per dygn. Så muskelmassan som sådan förbrukar verkligen inte mycket. Däremot en tyngre kropp och en mer tränad sådan lär ju förbruka mer. Men ser man till enbart muskelmassans egna energikostnad i vila är det inte mer än ca 13 kcal per dag som sagt.
Toby Asp
2009-11-04, 21:27
"Kostnaden" för 1 kg muskler i vila är ca 13 kcal per dygn. Så muskelmassan som sådan förbrukar verkligen inte mycket. Däremot en tyngre kropp och en mer tränad sådan lär ju förbruka mer. Men ser man till enbart muskelmassans egna energikostnad i vila är det inte mer än ca 13 kcal per dag som sagt.
Ja. Min poäng är att för i praktiken få det resultat TS eftersträvar så bör TS sluta träna benen/minska på benträningen samt gå ner i vikt.
Eddie Vedder
2009-11-04, 21:39
Ja. Min poäng är att för i praktiken få det resultat TS eftersträvar så bör TS sluta träna benen/minska på benträningen samt gå ner i vikt.
Jo det lär ju vara den bästa metoden. Jag menade aldrig att säga emot dig eller så. Bara det att du verkade lite osäker på det där med energiförbrukningen för muskelmassa så jag bekräftade din teori med lite konkreta siffror helt enkelt.
Att muskelmassan dessutom skulle ÖKA under en bantning bara för att proteinintaget är högt som puls säger är högst orimligt. Kanske inte omöjligt men definitivt inte rimligt att tro.
Toby Asp
2009-11-04, 21:50
Jo det lär ju vara den bästa metoden. Jag menade aldrig att säga emot dig eller så. Bara det att du verkade lite osäker på det där med energiförbrukningen för muskelmassa så jag bekräftade din teori med lite konkreta siffror helt enkelt.
Fattade det :) Tackar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.