handdator

Visa fullständig version : Sökt kurser till nästa termin? Näst sista dagen idag

saab900
2009-10-14, 10:36
Även om jag har läst klart vid det här laget tänkte jag vara lite mammig och påminna om att det är hög tid att söka program/kurser till nästa termin för de som inte gjort det. Vi minns förra terminen när folk som försökte sista dagen i många fall inte kom fram pga belastningen på servern och VHS förlängde tiden.

Det finns väl ingen anledning att tro att kapaciteten är bättre denna termin, eller att tro att folk tagit lärdom och söker tidigare numera ;)

Sök omedelbart om du inte gjort det, det kan ju kännas lite bittert att inte komma in för att man inte hann söka.

Chip å hej!

hahavaffan
2009-10-14, 11:25
Sökte mina 15hp valbara kurser inom programmet igår. Entreprenörskap 7.5hp och Mobil Multimedia 7.5hp blev det!

shut teh face
2009-10-14, 12:29
Tack för påminelsen, hade bara skrivit in "Senast imorgon" på kalendern och det hade väl blivit stopp i maskineriet då. :)

Linux Serveradministration
15hp Blandade tider, Halvfart (50%) Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Umeå universitet, Ortsoberoende, 20101

IT-drift med COBIT
7.5hp Blandade tider, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Luleå tekniska universitet, Luleå, 20101

Datateknik, GR, (A), Drift av tjänster i Linux
7.5hp Dagtid, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Mittuniversitetet, Östersund, 20101

Datateknik, GR, (B), Databaser, modellering och implementering
7.5hp Dagtid, Halvfart (50%) Fristående kurs
Mittuniversitetet, Sundsvall, 20101

Inget spektakulärt direkt men alltid bra att dokumentera så mycket som möjligt. Jag gillar att studera distans i samband med heltidsarbete. Och det är alltid bra att anmäla sig som backup-plan. :)

Nordenator
2009-10-14, 12:33
Även om jag har läst klart vid det här laget tänkte jag vara lite mammig och påminna om att det är hög tid att söka program/kurser till nästa termin för de som inte gjort det. Vi minns förra terminen när folk som försökte sista dagen i många fall inte kom fram pga belastningen på servern och VHS förlängde tiden.

Det finns väl ingen anledning att tro att kapaciteten är bättre denna termin, eller att tro att folk tagit lärdom och söker tidigare numera ;)

Sök omedelbart om du inte gjort det, det kan ju kännas lite bittert att inte komma in för att man inte hann söka.

Chip å hej!

Fast sen anmälan finns ju alltid. Jorden går inte under för att man missar sista ansökningsdatum.

hahavaffan
2009-10-14, 12:37
Tack för påminelsen, hade bara skrivit in "Senast imorgon" på kalendern och det hade väl blivit stopp i maskineriet då. :)

Linux Serveradministration
15hp Blandade tider, Halvfart (50%) Fristående kurs
Umeå universitet, Ortsoberoende, 20101

IT-drift med COBIT
7.5hp Blandade tider, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Luleå tekniska universitet, Luleå, 20101

Datateknik, GR, (A), Drift av tjänster i Linux
7.5hp Dagtid, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Mittuniversitetet, Östersund, 20101

Datateknik, GR, (B), Databaser, modellering och implementering
7.5hp Dagtid, Halvfart (50%) Fristående kurs
Mittuniversitetet, Sundsvall, 20101

Inget spektakulärt direkt men alltid bra att dokumentera så mycket som möjligt. Jag gillar att studera distans i samband med heltidsarbete. Och det är alltid bra att anmäla sig som backup-plan. :)Nice! Hur går du till väga när du letar distanskurser inom IT? Studera.nu enbart, eller har du hittat nåt bra sätt? Tänkte välja lite sköna sommarkurser och kanske nån paralellt med mina programkurser. Hade gärna velat läsa webbspråk :(

shut teh face
2009-10-14, 13:03
Nice! Hur går du till väga när du letar distanskurser inom IT? Studera.nu enbart, eller har du hittat nåt bra sätt? Tänkte välja lite sköna sommarkurser och kanske nån paralellt med mina programkurser. Hade gärna velat läsa webbspråk :(
Det är svårt att hitta allt via studera.nu. Endel kurser dyker bara inte upp när man söker allmänt, och jag har varit med om att det inte ens finns när man söker på programkod. Utan man får gå via länk på högskolan/universitet i fråga.

Men jag googlade, gick in på skolorna direkt, och använde studera.nu. Ville egentligen gå en avancerad kurs i datawarehouse på KTH men den hitta jag aldrig på studera.nu sen när jag hittade den via KTH så var det försent (de kör lite specialtider på KTH). :(

MittUniversitet har säkert något du kanske är intresserad av:
http://www.miun.se/Mittuniversitetet/Utbildning/Utbildningsutbud/ATLAS/Listning-ATLAS/Lista-utbildningar-i-katalogen/?kurser=1&distansutbildningar=1

hahavaffan
2009-10-14, 13:04
Det är svårt att hitta allt via studera.nu. Endel kurser dyker bara inte upp när man söker allmänt, och jag har varit med om att det inte ens finns när man söker på programkod. Utan man får gå via länk på högskolan/universitet i fråga.

Men jag googlade, gick in på skolorna direkt, och använde studera.nu. Ville egentligen gå en avancerad kurs i datawarehouse på KTH men den hitta jag aldrig på studera.nu sen när jag hittade den via KTH så var det försent (de kör lite specialtider på KTH). :(

MittUniversitet har säkert något du kanske är intresserad av:
http://www.miun.se/Mittuniversitetet/Utbildning/Utbildningsutbud/ATLAS/Listning-ATLAS/Lista-utbildningar-i-katalogen/?kurser=1&distansutbildningar=1Tack för infon! Ska leta lite :)

z_bumbi
2009-10-14, 13:06
Jag sitter återigen och letar kurser som går en viss period, i år är det period 2. Allt jag hittar som verkar intressant ligger på period 1 (där hittar jag däremot ett överflöd) och eftersom det inte går att söka baserat på perioderna så är det lite tradigt i längden.

shut teh face
2009-10-14, 13:10
Jag sitter återigen och letar kurser som går en viss period, i år är det period 2. Allt jag hittar som verkar intressant ligger på period 1 (där hittar jag däremot ett överflöd) och eftersom det inte går att söka baserat på perioderna så är det lite tradigt i längden.
Förstår det. Det är lagom jobbigt att söka vanligt. När man måste matcha ihop procentsatser utav hur fort kursen går, och om den går hela höst- eller vårterminen eller bara någon vecka. :Virro

Hermit
2009-10-14, 13:30
Precis sökt Företagsekonomi A 30p samt Engelska Grundskurs A 30p, skojj!

pony
2009-10-14, 13:38
Japanska III 30p :hbang:
Äntligen får de tummen ur att ge den! Jag har väntat på den alldeles för många terminger nu.

Dreas
2009-10-14, 14:32
Affärssystem I: Analysmodeller
7,5hp, Blandade tider, Halvfart (50%)

Produktionsekonomi
7,5hp, Dagtid, Halvfart (50%)

Affärssystem II: Utvecklingsmodeller

Investering och finansiering

Hoppas att det blir intressant, IT, affärssystem och ekonomiinriktning.

tano
2009-10-14, 16:44
Haha... Skulle in idag och söka kurserna, men verkar då tusan inte som man kan komma in där idag heller...

Får väl testa mer ikväll efter träningen. Om det inte går att komma in så får dem väl göra om förra årets tilltag med att förlänga tiden.

wintersnowdrift
2009-10-14, 16:53
Jag har sökt Statistik C i Uppsala. Gissar att första kursen i sannolikhetslära och inferensteori kommer ge mig gråa hår men det ska bli kul att skriva en uppsats.

//Kristin

hahavaffan
2009-10-14, 16:59
Affärssystem I: Analysmodeller

Produktionsekonomi

Affärssystem II: Utvecklingsmodeller

Investering och finansiering

Hoppas att det blir intressant, IT, affärssystem och ekonomiinriktning.Affärssystem är ganska kul! Ska nog läsa fortsättningskursen här i Halmstad under mitt tredje år.

Haha... Skulle in idag och söka kurserna, men verkar då tusan inte som man kan komma in där idag heller...

Får väl testa mer ikväll efter träningen. Om det inte går att komma in så får dem väl göra om förra årets tilltag med att förlänga tiden.Jag har lallat runt där hela dagen i princip.

young_george
2009-10-14, 18:10
När jag söker får jag medellandet: Det har uppstått ett oväntat fel, försök senare

Får ni samma?

z_bumbi
2009-10-14, 18:22
Förstår det. Det är lagom jobbigt att söka vanligt. När man måste matcha ihop procentsatser utav hur fort kursen går, och om den går hela höst- eller vårterminen eller bara någon vecka. :Virro

Åtta kurser på 7,5 hp och en på 15 hp, två 7,5 går på 50% och resten går 25%, släng in några strökurser för att fylla upp till 150%. Opti.

Hittade en för period 2 men det blir tyvärr restid för varje föreläsning/samling.

Kutikula
2009-10-14, 18:23
Förutom att jag ska fortsätta med mitt exjobb som jag påbörjade den här terminen har jag sökt Positionering, kartprojektioner, digital fotogrammetri och fjärranalys, 15 hp. Kanske inte världens roligaste kurs, men väldigt nyttig.

shut teh face
2009-10-14, 18:26
Åtta kurser på 7,5 hp och en på 15 hp, två 7,5 går på 50% och resten går 25%, släng in några strökurser för att fylla upp till 150%. Opti.

Hittade en för period 2 men det blir tyvärr restid för varje föreläsning/samling.
Är det 150% man kan bli antagen för, max alltså?

z_bumbi
2009-10-14, 18:32
Är det 150% man kan bli antagen för, max alltså?

Officiellt får man inte läsa mer men det går att gå runt om pratar med skolan/skolorna, för de flesta räcker det iofs gott och väl.

shut teh face
2009-10-14, 19:08
Officiellt får man inte läsa mer men det går att gå runt om pratar med skolan/skolorna, för de flesta räcker det iofs gott och väl.
Tänkte mer när man ansöker på studera.nu

Om jag har sökt såhär:

Prioritet, hastighet

1 - 50% - Antagen
2 - 25% - Antagen
3 - 50% - Antagen
4 - 50% -Behandlades inte ens för jag kom in på mina andra val

Stämmer de, även fast de överstiger 100%?

z_bumbi
2009-10-14, 19:14
Jag litar inte på mig själv när det gäller att söka till högskolan (bokstavligen) men det verkar rimligt att det blir så.
Om du skulle "få" den nedersta kursen så överskrider du 150% men nu är du under gränsen.

shut teh face
2009-10-14, 19:15
Det är vad jag tror också, att så länge nästkommande kurs inte gör att det totala överstiger 150%, så kan man antas till hur många som helst, exempelvis 6 stycken 25% kurser.

Jag vill nämligen studera mina 1-3 alternativ, som blir 125% tillsammans.

Everest
2009-10-14, 19:45
Utöver civilingenjörsutbildningen som rullar på som vanligt så blir det NEK 2 till våren:thumbup:

Raggis
2009-10-14, 19:55
Kurskod Kursnamn Poäng Läsperiod
TNBI24 Byggnadsmekanik och hållfasthetslära 12.0 1
TNBI67 3D-modellering 6.0 1
TNIU23 Envariabelanalys II 6.0 1
TNBI70 Geodesi 6.0 2