handdator

Visa fullständig version : Enkel fråga

Black Star Abyss
2009-10-11, 17:17
Jag har alltid trott att det är praxis att köra på ett visst sätt, tills jag nyligen konfronterades med lite annorlunda tankar. Hur kör du, och varför?

LindaS
2009-10-11, 17:18
Bil?

Isf: enligt trafikreglerna.

LindaS
2009-10-11, 17:23
Bil?

Ok, pollen kom upp efter att jag svarat..

Så svaret blir; en kombination av 1 och 2 är närmast sanningen.

mattilainen
2009-10-11, 17:27
Man måste inte köra på ett av de sätten. Jag kör blandat då och då.

Black Star Abyss
2009-10-11, 17:33
Bil?

Isf: enligt trafikreglerna.

:laugh:

Jag kör en blandning iaf, fast oftast fler set vid färre reps för jag tycker det tar längre tid att bli slut i muskeln vid lågreps. Tänker TUT med andra ord.

Degpekka
2009-10-11, 18:07
hahaha ;D

Pez
2009-10-11, 20:41
För det första - tänk till lite när du skapar trådar och sätt bättre, mer informativa, rubriker.
För det andra, angående frågeställningen och som många redan påpekat så finns det inget enskilt "korrekt" svar på hur man ska eller bör träna. Det är relativt individen - dess förutsättningar och vilja. Träna hårt, var konsekvent och se till att få i dig energi samt vila ordentligt. Acceptera sedan att avkastningen är beroende av investeringen.
Sluta leta efter "den enda sanningen" så slipper du bli så himla överraskad varje gång du lär dig något nytt. :)

Edit:
Du svarar ju på din egen fråga här:
Trial and error. Det handlar om att hitta det som funkar för dig. Informationen på detta forum kan hjälpa dig att hitta det som funkar för dig, men ta ingens ord som sanningen för hur man ska äta eller träna.

Minnet är bra, men kort?

EkarN
2009-10-11, 21:45
Jag kör vid explosiv träning många set med få reps. och vid maxtung/eccentrisk träning få set med få reps. Vid hypertrofi-träning, lagom set med lagom reps.