Visa fullständig version : Äta hur mkt
MATA MIG!
hur mkt bör jag äta.går morgon promenader ca 30min
kan man äta för mkt tränar styrke 3-4 gr per vecka 2 pass karate,bandy 2 gr veckan & brukar ut och löpa ca 1-2 gr per vecka. är ca 194 cm lång och väger runt 95-105 kg nu.
nu vill jag bygga lite inte nån snål diet alltså vill bli Större
:bpump:
Det är individuellt och svårt att svara på exakt.
Det du kan göra är att gå in på sidan
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
och räkna ut din kaloriförbrukning enligt den. Detta värde du får är en riktlinje.
Sedan äter du enligt detta i en vecka ungefär och ser om du går upp eller ner i vikt. Om vikten inte står still äter du mera om du gått ner eller mindre om du gått upp, tills din vikt står stilla. Och Voila! Du har hittat din kalorigräns!
Hur stort kaloriöverskott du sedan vill äta är upp till dig, Beroende hur mycket fett du kan acceptera att du lägger på dig medan du bygger.
Ett överskott på ca 500kcal per dag verkar vara rätt allmänt.
Kharon
:devil:
King Grub
2003-09-03, 11:21
Ät var tredje till fjärde timme, och basera kosten på bra mat som gryn, pasta, ris, grovt bröd, mjölk och mjölkprodukter, kött, fisk, fågel, skaldjur, grönsaker och frukt, och unna dig något extra när du är sugen på det, utan att det nödvändigtvis måste vara 100% nyttigt. Ät när du är hungrig och ät dig mätt. Du ser på vågen och i spegeln om du äter tillräckligt: går du inte upp så är det bara att :eating: mer. Att tokbulka på 10000 kcal per dag är ingen bra idé, men ät rejält med bra mat. Med din storlek och träningsdos lär det gå åt en hel del.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.