handdator

Visa fullständig version : Projektarbete rörande kost och näring

MrDiet
2009-10-03, 18:50
Jag är intresserad av näring och hur människan påverkas av fetter, kolhydrater, protein etc. Skulle gärna vilja göra ett projektarbete (gymnasiet) om kost och näring, men jag går inte natur och tror mig inte ha tillräckliga kunskaper för att forska/utreda kostrelaterade frågor. Vill gärna gå på djupet, analysera, jämföra osv, men är rädd för att det ska bli för komplicerat.

Är det någon som har förslag på ett lämpligt område inom kost och näring som kan passa en person på s-linjen? Ni får gärna komma med rekommendationer, i synnerhet om ni har egna erfarenheter av liknande projektarbeten. Alla förslag är välkomna.

Tack på förhand.

feyin
2009-10-03, 19:09
ingen läxhjälp på kolo :furious:

Dreas
2009-10-03, 19:17
Jag är intresserad av näring och hur människan påverkas av fetter, kolhydrater, protein etc. Skulle gärna vilja göra ett projektarbete (gymnasiet) om kost och näring, men jag går inte natur och tror mig inte ha tillräckliga kunskaper för att forska/utreda kostrelaterade frågor. Vill gärna gå på djupet, analysera, jämföra osv, men är rädd för att det ska bli för komplicerat.

Är det någon som har förslag på ett lämpligt område inom kost och näring som kan passa en person på s-linjen? Ni får gärna komma med rekommendationer, i synnerhet om ni har egna erfarenheter av liknande projektarbeten. Alla förslag är välkomna.

Tack på förhand.Deffa och bulka? Det gjorde jag, det gick prima, gick teknik, fråga din idrottslärare om han tycker det går bra?

Brinken
2009-10-03, 19:25
Deffa och bulka? Det gjorde jag, det gick prima, gick teknik, fråga din idrottslärare om han tycker det går bra?

jag med, check this out http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88810&highlight=m%E5naders+projektarbete

mela
2009-10-03, 19:57
Jag gick också Samhäll och skrev om kroppsbyggandes påverkan på människan. Om det är bra eller dåligt, varför osv. Intervjuade en näringsfysiolog, PT och läkare. Var även i kontakt med dopingjouren osv. Läser du samhäll måste du ju ha ett djupare projektarbete än att bara skriva om vad de olika ämnerna gör med kroppen.
Du får försöka komma på en vettig frågeställning, typ
"Hur påverkar kosten en persons liv?" eller något. Så kan du skriva om vad de olika sakerna gör, kanske jämföra några personer som har helt olika levnadsvanor osv.