Visa fullständig version : Vassle i samband med kontionspass?
Om man ser över sitt protein intag och tycker att man behöver få i sig lite mer protein kan man då tjäna på att slänga i sig lite vassle i samband med ett konditionspass?
Tex 15gram Vassle i samband med ett fotbollspass.
Och om så är fallet när i så fall skulle det vara bäst att ta det?
Direkt före, under passet eller direkt efter?
King Grub
2009-10-02, 13:26
Visst kan du det. Vassle är vanligt mjölkprotein. Det kan du ta när du vill.
Visst kan du det. Vassle är vanligt mjölkprotein. Det kan du ta när du vill.
Jo men tjänar jag något på att tajma in det med ett konditionspass, eller gör det ingen skillnad så jag lika gärna kan ta det tillsammans med min övriga kost istället ?
AmericanDragon
2009-10-02, 13:34
Jo men tjänar jag något på att tajma in det med ett konditionspass, eller gör det ingen skillnad så jag lika gärna kan ta det tillsammans med min övriga kost istället ?
Varför ta ett proteintillskott samtidigt som du äter vanlig mat? Ta hellre tillskottet separat för sig så får du mer uppdelade mänger protein i dig istället för allt på samma gång.
Varför ta ett proteintillskott samtidigt som du äter vanlig mat? Ta hellre tillskottet separat för sig så får du mer uppdelade mänger protein i dig istället för allt på samma gång.
Okej men vad spelar det för roll?
Läst att det inte spelar någon roll om man äter 6 eller 2 gånger om dagen så länge du får i dig allt.
AmericanDragon
2009-10-03, 20:54
Att fördela proteinet under mer tillfällen är alltid att föredra än att ta allt på samma gång, speciellt om det även är tillskott bestående av vassle. Nu har ju inte alla de förutsättningarna, men som en sak som proteindrink så är det ju väldigt enkelt att bara ta den vid ett annat tillfälle liksom.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.