Visa fullständig version : Inlåst på TV4
Nån som vet vilket "fängelse" de är på?
Gamla västervik.
Hoppas de håller de på en vettig nivå, ser ganska lovande ut ändå.
De kan juh bara bli kasst. Dom kan inte få "inlåst" känslan, de som är jobbigt när man sitter.
De kan juh bara bli kasst. Dom kan inte få "inlåst" känslan, de som är jobbigt när man sitter.
Klart dom inte får men lite vettigare blir dom nog.
Klart dom inte får men lite vettigare blir dom nog.
Tror inte de, dom tycker bara de är cool för dom får va i tv. Därimot å sitta instängd på riktigt i låg ålder, då fattar man.
Tror inte de, dom tycker bara de är cool för dom får va i tv. Därimot å sitta instängd på riktigt i låg ålder, då fattar man.
Har du gjort det?
Har du gjort det?
Ja men i USA, inte Sverige. Hur tror du han blev så stor?
Tycker det var kasst att fångarna som kom dit var typiska "balla" kriminella som får det att vattnas i troserna på flickorna och grabbarna tycker är fräna.
Det skulle ha varit mer trasiga människor som dom tog in.
Säger FY FAN!!!
Har du gjort det?
Ja. Dock var jag 19 som lägst. Men var inte direkt mogen lr gammal då.
Tycker det var kasst att fångarna som kom dit var typiska "balla" kriminella som får det att vattnas i troserna på flickorna och grabbarna tycker är fräna
Det skulle ha varit mer trasiga människor som dom tog in.
Säger FY FAN!!!
Har du missat nåt? Det är ju det som är meningen, att grabbarna ska höra några som de tycker är coola säga att den kriminella vägen är fel.
Har du missat nåt? Det är ju det som är meningen, att grabbarna ska höra några som de tycker är coola säga att den kriminella vägen är fel.
Tror det funkat bättre med ett par tandlösa gammelpundare som säger att såhär kan de gå än att ett par balla exkriminella sitter och skrattar och flamsar om folk som pissar cellerna och visar att det visst kan gå så här bra om man suttit inne.
Pudzianovski
2009-10-01, 21:46
Ja. Dock var jag 19 som lägst. Men var inte direkt mogen lr gammal då.
Hur gammal är du nu?
Tror det funkat bättre med ett par tandlösa gammelpundare som säger att såhär kan de gå än att ett par balla exkriminella sitter och skrattar och flamsar om folk som pissar cellerna och visar att det visst kan gå så här bra om man suttit inne.
M för har man suttit inne måste man va världens största idiot å livet helt slut :smash:
Hur gammal är du nu?
Som min profil säger, 22.5 år typ. Inte så mkt äldre men oj va mkt klokare.
Men jag har lagt allt bakom mig, jag pluggar ju ffs på högskola etc nu. Skit samma tråden ska inte va om mig.
Menar bara att dom borde få häkta folk från 16 år mkt lättare för att dom ska förstå vilket helvete de är, sen börjar dom juh inte sätta dom på kåken för de som under 18 år.
Tex, Jens 16 utför en misshandel och grips, sitter 14 dagar i häktet, släpps sedan och fälls i en rättegång för misshandel, påföljd, skadestånd + samhällstjänst. Låter i mina öron som vart i svängen jävligt mkt bättre än att man typ grips, släpps som under 18 och får prata med soss lr nåt.
http://www.dn.se/opinion/debatt/ny-dokusapa-cynisk-lek-med-utsatta-ungdomar-1.965451
http://www.dn.se/opinion/debatt/ny-dokusapa-cynisk-lek-med-utsatta-ungdomar-1.965451
Vilken spoiler nu visa de den nya killen som ska komma in.
M för har man suttit inne måste man va världens största idiot å livet helt slut :smash:
Som min profil säger, 22.5 år typ. Inte så mkt äldre men oj va mkt klokare.
Men jag har lagt allt bakom mig, jag pluggar ju ffs på högskola etc nu. Skit samma tråden ska inte va om mig.
Menar bara att dom borde få häkta folk från 16 år mkt lättare för att dom ska förstå vilket helvete de är, sen börjar dom juh inte sätta dom på kåken för de som under 18 år.
Tex, Jens 16 utför en misshandel och grips, sitter 14 dagar i häktet, släpps sedan och fälls i en rättegång för misshandel, påföljd, skadestånd + samhällstjänst. Låter i mina öron som vart i svängen jävligt mkt bättre än att man typ grips, släpps som under 18 och får prata med soss lr nåt.
Jag förstår vad du menar men det är ganska segt att sitta häktad. Palla vara skärmad från omvärlden (skola, jobb etc) i ett par veckor för en sketen misshandel. Men visst, skulle praxis vara två veckor i häktet och snabbare dom så skulle det nog avskräcka en hel del...
Jag förstår vad du menar men det är ganska segt att sitta häktad. Palla vara skärmad från omvärlden (skola, jobb etc) i ett par veckor för en sketen misshandel. Men visst, skulle praxis vara två veckor i häktet och snabbare dom så skulle det nog avskräcka en hel del...
Undra om han som blev misshandlad ansåg det var en sketen misshandel.
de suger att sitta häktad, specc på restriktioner. Fulla alltså.
De jag menade var mest att som de är nu är de riktigt svårt å bli häktad som sub18, tycker de ska va lättare. För att man ska fatta hur hårt de är.
En polare blev tagen till kronan för dråp försök (dom va 3, en under 18) sen när snuten fatta att han va 17 blev han släppt direkt. Dom andra satt kvar 6 veckor. Lite skillnad.
Såg lite utav det igår. Snorungen börjar böla i cellen och blir utsläppt och får snacka med någon äldre man. Haha, vilket skämt program alltså. Vad ska dem lära sig där? Det är ju som ett dagis.
Såg lite utav det igår. Snorungen börjar böla i cellen och blir utsläppt och får snacka med någon äldre man. Haha, vilket skämt program alltså. Vad ska dem lära sig där? Det är ju som ett dagis.
Vilket konstigt synsätt. Det är ju unga människor som är skadade individer. jag kan mycket väl förstå att det blev jobbigt för dom. Visst man kan säga att det är på låtsas men när dörren stängs om en och det blir mörkt och trångt så är det nog många i den åldern som tycker det är jobbigt. Det kanske var första gången hemmifrån? Första gången någon ställde ordenliga krav på honom. Första gången han kände att han inte hade kontrollen.
D Andersson
2009-10-02, 12:32
Vilket konstigt synsätt. Det är ju unga människor som är skadade individer. jag kan mycket väl förstå att det blev jobbigt för dom. Visst man kan säga att det är på låtsas men när dörren stängs om en och det blir mörkt och trångt så är det nog många i den åldern som tycker det är jobbigt. Det kanske var första gången hemmifrån? Första gången någon ställde ordenliga krav på honom. Första gången han kände att han inte hade kontrollen.
Där har vi problematiken sammanfattad i en enda mening, Ann-Britt Grünewald var själv inne på det i gårdagens avsnitt. Disciplin är vad som saknats i dessa människors liv, någon som sätter gränser och ställer krav. Föräldrar och andra vuxna i deras närhet gör det inte, skolan gör det inte och här är resultatet.
Scenen med en av brottslingarna som var ute och fiskade med sin far kändes helt sjuk, pappan står där och pratar om sin sons beteende som om det vore något som var helt utanför hans kontroll och ansvar. "Jag hoppas att han inte väljer att fortsätta med sin kriminalitet". Sorgligt verkligen.
Ja, och det är fel att dem tar ut honom från cellen. Det här går programmet går inte hem. Självklart var dem tvungna att ta ut honom, annars skulle det väl klassats som tortyr. Men i ett vanligt fängelse skulle han få snyfta för sig själv hela natten lång.
Och sen ska han också lägga på någon attityd när den gamle gubben är snäll nog att ta ut honom också. "Jag går inte tillbaka till det där fucking rummet". Jävla snorvalp.
EDIT: Han var svensk också, men tydligen var han nog adopterad - för han bröt som om han vore från mellanöstern.
Ja, och det är fel att dem tar ut honom från cellen. Det här går programmet går inte hem. Självklart var dem tvungna att ta ut honom, annars skulle det väl klassats som tortyr. Men i ett vanligt fängelse skulle han få snyfta för sig själv hela natten lång.
Och sen ska han också lägga på någon attityd när den gamle gubben är snäll nog att ta ut honom också. "Jag går inte tillbaka till det där fucking rummet". Jävla snorvalp.
EDIT: Han var svensk också, men tydligen var han nog adopterad - för han bröt som om han vore från mellanöstern.
Vi har en lagstiftning som inte tillåter oss att låsa in folk hur som helst utan deras egen vilja. Spelar ingen roll om det är på TV för det.
sen vill jag tillägga att jag inte riktigt sympatiserar med detta program. Har gjorts sådana tidigare i både USA och UK. Känns som expriment med sköra människor.
Nitrometan
2009-10-02, 17:26
sen vill jag tillägga att jag inte riktigt sympatiserar med detta program. Har gjorts sådana tidigare i både USA och UK. Känns som expriment med sköra människor.
Jo, nånslags experiment är det.
Det har ju gjorts uppföljningar på de program som har gjorts i USA och UK och statistiken för de medverkande är sämre (sett till kriminalitet) än om de inte hade varit med. Det är alltså sämre än att inte göra nåt alls med ungdomarna.
Jo, nånslags experiment är det.
Det har ju gjorts uppföljningar på de program som har gjorts i USA och UK och statistiken för de medverkande är sämre (sett till kriminalitet) än om de inte hade varit med. Det är alltså sämre än att inte göra nåt alls med ungdomarna.
Hur mycket sämre är det att inte göra något? Är de värt pengar för att göra en hel serie av för att möjligtvis hjälpa 1/8 som medverkar?
Ja, och det är fel att dem tar ut honom från cellen. Det här går programmet går inte hem. Självklart var dem tvungna att ta ut honom, annars skulle det väl klassats som tortyr.
Jag håller med om att dom inte borde ha tagit ut han när han väl valt att medverka men han sitter trots allt inte i fängelse på riktigt, finns inte så mycket mer att säga om det.
Hur mycket sämre är det att inte göra något? Är de värt pengar för att göra en hel serie av för att möjligtvis hjälpa 1/8 som medverkar?
Om det är värt pengarna beror helt på antalet tittare och reklamintäkter.
Sämre på det sätt att de slutar i tyngre kriminalitet och kostar samhället mer resurser och orsakar medmänniskor och dom själva större skada.
Nitrometan
2009-10-02, 22:04
Sämre på det sätt att de slutar i tyngre kriminalitet och kostar samhället mer resurser och orsakar medmänniskor och dom själva större skada.
Precis så.
Det var i snitt 15% fler som hamnade i tung kriminalitet efter att ha varit med i ett sånt här program jämfört med "ingen åtgärd alls".
+1 på Cilia och Nitrometan. Känns bara som ännu en serie där grundidén är att tittarna skall få förfasa sig och känna hur städade de själva är.
Så resonemanget går att man borde ha mer serier om ungdomar som sitter i fängelser för att dom ska sluta begå brott?
Lösningen borde väl isåfall vara att man låser in ungdomarna bara under om kortare period som i programmet?
Gabriel174
2009-10-29, 22:02
Riktigt skämt till program. Känns som någon sa - ett dagis. Vadfan? "Åh grabbar här mår vi bra och kramar varann".
Och är det bara jag som tycker att en av dem ser ut som Voldemort?
Tycker faktiskt programmet på det stora hela verkade riktigt vettigt och med tanke på att killarna kan ha fortsatt kontakt med sina stödpersoner så finns det säkert en god chans att det ordnar upp sig för flera av dem.
Motorbreath
2009-10-29, 22:55
Undra om pojkarna ser upp till gubbarna för vad de gör nu eller för vad de gjort förut och om de blir imponerade eller avskräckta av deras krigshistorier.
Tårtkennet
2009-10-29, 23:01
Så de är alltså i Gamla fängelset i Västervik? (Finns ett nytt häkte där nu) Hmm är ju från Västervik och hade inte en aning om att de var där.
haha dåligt virrig man är, trodde tråden handlade om någon blivit inlåst på TV4 huset
Gabriel174
2009-10-29, 23:21
:laugh:
Nitrometan
2009-10-30, 09:35
haha dåligt virrig man är, trodde tråden handlade om någon blivit inlåst på TV4 huset
Det trodde jag första gången jag läste den. Nån stackare som satt i ett rum i TV4-huset och startade en tråd.
"Jag skulle besöka en studio och gick fel, sen släckte de och gick hem. Nu sitter jag här i mörket med min netbook och undrar hur jag ska komma härifrån?"
Så de är alltså i Gamla fängelset i Västervik? (Finns ett nytt häkte där nu) Hmm är ju från Västervik och hade inte en aning om att de var där.
Ja, de är i den gamla centrumanstalten. Västervik har inget häkte längre, men däremot Sveriges tredje största anstalt ute på Norra Sjukhus-området.
Tårtkennet
2009-10-30, 12:43
Ja, de är i den gamla centrumanstalten. Västervik har inget häkte längre, men däremot Sveriges tredje största anstalt ute på Norra Sjukhus-området.
Ja tell me about it. Så det är det tredje största i Sverige alltså? Efter vilka då? Att en sådan liten håla har fått nåt sånt. Eller kanske är just därför=)
Det trodde jag första gången jag läste den. Nån stackare som satt i ett rum i TV4-huset och startade en tråd.
"Jag skulle besöka en studio och gick fel, sen släckte de och gick hem. Nu sitter jag här i mörket med min netbook och undrar hur jag ska komma härifrån?"
hahaha exakt! :Virro
L Johnsson
2009-10-30, 14:01
Riktigt skämt till program. Känns som någon sa - ett dagis. Vadfan? "Åh grabbar här mår vi bra och kramar varann".
:thumbup:
Klart han gör det. Han är ju ondskan personifierad.
Ja tell me about it. Så det är det tredje största i Sverige alltså? Efter vilka då? Att en sådan liten håla har fått nåt sånt. Eller kanske är just därför=)
Enligt kriminalvårdens hemsida är det faktiskt numera den största anstalten sett till antalet platser. Jag trodde att Salberga och Kumla hade fler platser men det verkar inte vara så längre. De flesta av landets fängelser verkar ligga i mindre orter så du har nog rätt.
Gabriel174
2009-10-30, 15:45
Klart han gör det. Han är ju ondskan personifierad.
Syftade mer på hans huvudform :D
http://i34.tinypic.com/xo1jd3.png
http://news.bbc.co.uk/media/images/42431000/jpg/_42431698_voldemort_imagenet_gall.jpg
Syftade mer på hans huvudform :D
http://i34.tinypic.com/xo1jd3.png
http://news.bbc.co.uk/media/images/42431000/jpg/_42431698_voldemort_imagenet_gall.jpg
HAHAHAHAHA :laugh::laugh:
Jag har alltid tyckt han är enormt ful men det där gjorde min dag!
Tårtkennet
2009-10-30, 20:15
Enligt kriminalvårdens hemsida är det faktiskt numera den största anstalten sett till antalet platser. Jag trodde att Salberga och Kumla hade fler platser men det verkar inte vara så längre. De flesta av landets fängelser verkar ligga i mindre orter så du har nog rätt.
Det kanske må vara den största, men det är väl inte så att de tyngst belastade kriminella sitter där va? Då vågar man ju inte gå ut längre höll jag på att säga. Visserligen så är de ju "inlåsta" så att säga.
Det kanske må vara den största, men det är väl inte så att de tyngst belastade kriminella sitter där va? Då vågar man ju inte gå ut längre höll jag på att säga. Visserligen så är de ju "inlåsta" så att säga.
Den klassades nyligen upp från klass E till klass D. Så det är ganska låg säkerhetsklass.
Tårtkennet
2009-10-30, 23:04
Ja de har väl samlat alla de tyngsta på samma ställe antar jag. Kanske lika bra det oxå...
Herr Oberst
2009-10-31, 11:27
Inlåst känns mest som porrfilm för socionom-tanter.
Kan riktigt se framför mig hur kärringarna sitter hemma i sin soffa och lipar över se söta gossarnas frälsning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.