Logga in

Visa fullständig version : Utbildning utomlands

Sucker
2009-10-01, 15:26
Hej!

Jag har kollat lite på utbildningar inom fitness utomlands och mest lockande har en utbildning i Australien varit. Läst på några olika sidor på internet om just samma utbildning (den går iallafall under samma namn) Certificate III in Fitness. Då folk berättat att dem gått denna utbildningen på då 5 månder (dock inlägg för 4 år sedan...) som stöds av CSN.

Certificate III in Fitness utbildningen på 6 månader är intagningen nu i januari, varit i kontakt med skolan men som sagt så får man bekosta utbildningen själv. Finns dock en annan som är 18 månader då man kan få studiestöd men då är inte intagningen förrens i juli. Vill hoppa på ett tåg så snabbt som möjligt nämligen.

Jag har googlat och försökt hitta liknande utbildningar inom fitness men utan vidare resultat. Det jag vill utbilda mig till är instruktör. Någon som har gått någon liknande utbildning, vet skolor som finansieras av CSN då man kan utbilda sig till instruktör?

Väldigt tacksam för svar.

Bahir
2009-10-01, 17:53
Mitt tips är att du innan du beslutar dig för någonting ringer runt till företag här i Sverige (eller i det land du senare i livet tänkt jobba), för att se om utbildningen du tänker ta är värd något i deras ögon. Om inte är det nog bättre att åka till Australien på ett working holiday-visa och ha det mer kul på det sättet.

Sucker
2009-10-01, 22:42
Visserligen sant. Vad jag läst så får man internationell licens för kursen, arbeta i Sverige lockar inte utan hellre i det landet jag utbildar mig i.

Någon annan som vet någon utbildning som stöds av CSN?

coxie
2009-10-01, 22:47
Visserligen sant. Vad jag läst så får man internationell licens för kursen, arbeta i Sverige lockar inte utan hellre i det landet jag utbildar mig i.

Någon annan som vet någon utbildning som stöds av CSN?

Du kan få en internationell licens som supermegawonderbrainstruktör av en uteliggare.

Jag har ingen aning om hurvida utbildningen är vettig eller ej men en sak som är säker är att det finns jävligt mycket skitutbildningar till instruktör.

Bahir
2009-10-02, 06:27
Ja, licenser brukar inte vara mycket värda. Jag tror nästan du skulle ha en bättre chans för fortsatt jobb om du åkte dit på ett working holiday-visa och försökte fixa ett jobb på ett gym/fitness kedja och skaffade dig erfarenhet på det sättet.

Det är dock väldigt svårt att få permanent uppehållstillstånd i Australien.

Mourten
2009-10-02, 06:32
Du kan få en internationell licens som supermegawonderbrainstruktör av en uteliggare.

Jag har ingen aning om hurvida utbildningen är vettig eller ej men en sak som är säker är att det finns jävligt mycket skitutbildningar till instruktör.

Helvete, typ andra dagen på raken du å jag tycker lika, skärpning :smash:

OnT Att bli instruktör/PT är ju i 95% av fallen bara fjams, å oavsett land handlar de om att pynta rätt summa för att få en diplom som ev funkar på vissa gym. Alla PT skolor i Sverige är likadana, de borde finnas en skola där man blev intagen på kunskap och inte på att man lägger 15k...

Sucker
2009-10-03, 21:30
Väl medveten om att det finns sämre utbildningar därav jag frågade om någon som har kunskap om någon som är bred inom anatomi, kostlära, rehablitering etc.