Visa fullständig version : Träna i Uppsala och sen i Halmstad
Torsk_ole
2009-10-01, 08:16
Hej!
Jag ska tänkte träna på fredag i Uppsala, någon gång mellan 11-14. Vad finns det för gym som har öppet då?
Krav: Kunna köra knäböj, smalbänk samt att kunna fråga efter passare (dvs inte ett gym där ingen kör böj och inge vet hur man passar:D)
Antonios gym? Hittar dock inget nummer
Workout center?
Friskis och svettis?
UTK? (de har nog stängt mellan dessa tider)
Vad rekomenderar ni
Sen till Halmstad
2-3 pass de kommande veckorna.
Krav: Hantlar över 40 kg, relativt billig engångsavgift.
Vad säger ni?
tack för hjälpen på förhand
Dexterity
2009-10-01, 08:21
Friskis och Svettis, antingen vid Ekeby bruk eller Väderkvarnsgatan vet jag har iallafall öppet då så du kan testa där.
Edit: Gäller självfallet Uppsala!
Torsk_ole
2009-10-01, 08:39
Finns det powerrack där?
Kolla hemsidan på Antonis, bemannat från 13:00.
http://www.antonisgym.se/
Intressant att de som ett av få gym faktiskt berättar vad de har för utrustning, mycket bra.
martin86
2009-10-01, 09:18
I Halmstad tycker jag Träningskompaniet eller Sports Club.
Personligen gillar jag TK bättre, men det är möjligt att de har lite dyrare engångsavgift.
Du kan ju alltid boka in ett träningspass med ngn uppsalabo ;)
Dexterity
2009-10-01, 11:04
Powerrack, om du menar typ en hybrid mellan en Smith och en vanlig skivstångsställning, finns icke.
Däremot finns det gott om skivstångsställningar, hela 3 st och dessutom 2 st Smithställningar.
Vet dock ej hur det ser ut på Väderkvarn men skulle gissa på att samma gäller där.
Dissector
2009-10-01, 11:34
Definitivt Sports Club i Halmstad. Träningskompaniet är också ett bra gym, men det är ganska "alldagligt". Sports Club är ett riktigt skönt gym, billigast i stan om jag minns rätt, och ägs dessutom av Mickebodyb här på forumet :)
Är du dessutom där tidigare på dagen (runt förmiddag/lunch) så har du vanligtvis stora delar av gymmet för dig själv. Framåt kvällen kan det bli ganska trångt.
Torsk_ole
2009-10-01, 13:18
Verkar bli friskis och svettis.
Ringde de nyss för att fråga vilket av de tre man borde satsa på.
- Jag har lite frågor angående gymen, vilket man ska välja
- Ah, det är bara att fråga på
- Hur tunga hantlar har ni?
-Så tunga att du inte kan träna med dem, haha
-Och hur tungt är det?
-Upp till 50 kg.
-mmmm...det fungerar. Har ni powerrack?
-Förlåt, vad sa du?
-Powerrack, alltså en ställnig...
-Du kan väl ta och maila över dina frågor till mig? Jag sysslar inte med så avancerad styrketräning...
Tycker det är nice att hon kan avgöra hur stark en person är bara genom att prata med dem:D
Har mailat och väntar spänt svar.
I Halmstad blir det nog sportsclub, fast jag har kommit fram till att det rör sig om ganska få pass. Har varit på träningskompaniet tidigare och det var väldigt mycket maskiner och pilatesbollar.
Torsk_ole
2009-10-01, 13:21
Powerrack, om du menar typ en hybrid mellan en Smith och en vanlig skivstångsställning, finns icke.
Däremot finns det gott om skivstångsställningar, hela 3 st och dessutom 2 st Smithställningar.
Vet dock ej hur det ser ut på Väderkvarn men skulle gissa på att samma gäller där.
När jag säger powerrack menar jag en sån här: http://www.robbinssports.com/sporting-goods-store/images/power%20rack.jpg
Eller en stängd variant.
Vilket var bäst, ekeby eller väderkvarn?
Jag hade kört ett pass på Antonis gym i Uppsala. Köpte årskort där här om dagen, trevlig stämning och det finns tillgång till det mesta. Kolla hemsidan.
Du får dessutom prova på gratis 1 gång så det är ett ypperligt tillfälle att träna utan att det svider i plånboken, om man nu vill ta hänsyn till det. Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående.
http://www.antonisgym.se/kontakt.html
Där har du nr. Lycka till!
Torsk_ole
2009-10-01, 13:37
Var inget svar hos antonis gym först. Men nu svarade de. Så där blir det ett pass imorgon. Har hört mycket bra om dem och en vän i Uppsala rekommenderade dem.
Inget friskis för min del, men samtalet var lätt värt sin tid.:D
Danny Devito
2009-10-01, 15:40
Kom till WC. Du pehöver inte va blyg vettu.
Andy.da.wohoo
2009-10-01, 15:44
I Halmstad vill jag rekommendera Sports Club, mycket mysigt gym.
www.sportsclubhalmstad.se
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.