handdator

Visa fullständig version : Gratis föreläsning om kosttillskott i Luleå 2:a oktober!

Börje H
2009-10-01, 07:18
Vet inte om nån annan tipsat om detta tidigare, men det kan vara väl värt en påminnelse.

http://www2.sisuidrottsutbildarna.se/norrbotten/files/{35A26F38-73DD-4513-B6B6-2888A2C70FB0}.pdf

Som vanlig konsument kan man inte veta om ett kosttillskott är bra, har effekt, är oskadligt eller inte. Det enda man kan kontrollera är att den som lämnar informationen är ansedd, "legitimerad" på ena eller andra sättet, och har rätt utbildning för det vederbörande uttalar sej om. Det man hävdar är att preparaten har vissa positiva effekter. Men i vetenskapligt godkända undersökningar har man kunnat påvisa att många preparat faktiskt inte har utlovad effekt, och i vissa fall att preparatet har direkt motsatt effekt.

Föreläsaren
Michael Svensson har doktorerat (Med Dr) inom idrottsfysiologi med inriktning på muskulaturens ämnesomsättning och effekter av hård fysisk
träning och nutrition. Michael arbetar idag som lektor vid Idrottsmedicinska enheten vid Umeå Universitet där han forskar och undervisar i ämnet idrottsmedicin med inriktning på idrottsfysiologi.

CVN
2009-10-01, 07:21
Intressant, synd att någon annan inte påminde för än en dag innan :/ vet inte om jag kan komma med så kort varsel.

Börje H
2009-10-01, 07:29
Intressant, synd att någon annan inte påminde för än en dag innan :/ vet inte om jag kan komma med så kort varsel.

Kort varsel, helt korrekt. Fick inbjudan för flera veckor sedan, men sedan har den fallit i glömska *grr*

TheGredde
2009-10-01, 07:35
Man kan alltid försöka få gå in där på föreläsningen, men som jag såg var sista anmälningsdag i måndags. Hade själv tänkt att gå, men jag har lektion då. Inte är det ofta man har pass, men de få gånger man har det krockar det med något intressant, viktigt eller kul *gah!*

Stockholmare
2009-10-01, 10:35
Skulle inte någon som går på den kunna ta med sig en videokamera och spela in? Givetvis om arrangörererna går med på det.

Nadreas
2009-10-01, 11:50
Är ju självklart anmäld till detta superba tillfälle att lära sig mer om kosttillskott.
Vilka från forumet kommer vara närvarande?