handdator

Visa fullständig version : Patrik Antonius för några timmar sedan..

ahl-
2009-09-30, 22:19
.. på full tilt.

js8bi6riGhU

D-Crawler
2009-09-30, 22:28
Oh herre jävlar. Snacka om kyla och mod. Grymt bra spelat.

skans
2009-09-30, 22:28
Han är sjuk...

Olegh
2009-09-30, 22:29
GZ. (jag antar att man inte riktigt ser charmen om man inte spelar poker)

KlopFer
2009-09-30, 22:30
Folk blev helt crazy haha :D

gnagaren
2009-09-30, 22:31
Helt sinnessjuk syn där.... Aldrig sett något liknande.

stevebc
2009-09-30, 22:47
Haha fuck me vad kyligt!

Nu fick vi ju inte se hela spelet tyvärr, men jag antar att han hade en riktigt bra läsning. Sen var ju potoddsen rätt bra också, jag menar 1:5 och hade han kanske en tanke att motståndaren bluffade där på 30-40% så är det ju värt det. Tror inte han hade callat om det hade varit en pot-sized bet liksom.

Men ändå, nice. 4 mille med kung hög.

tano
2009-09-30, 22:48
Haha riktigt sjukt. Kan det vara för att motståndaren tog time för att betta? Patrik förstod att han inte satt på något just för att han inte slängde ut en värdebet. (och sedan hade han väl såklart satt honom på några möjligheter sedan innan)

Ajja det är ändå sjukt att han lyckades sätta honom på färgdraget och våga med dem pengarna. Sedan kunde ju esset ha förstört också.
Som någon skrev modigt gjort, dem pengarna är nog mycket även för dessa miljonärer.

Han skrev ju "Phew" efteråt också :)

ceejay
2009-09-30, 22:51
Omfg :OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Tonto
2009-09-30, 22:52
haha insaneeeeeeeeeee

stevebc
2009-09-30, 23:06
Undrar om alla som kör cash game på den här nivån ligger på den rekommenderade 2k BB i bankroll. På denna nivån är det fan 2 miljoner dollar - 16 miljoner kr?

Om dom nu skulle ligga på lägre så vill jag inte komma och säga att det är dåligt på något sätt, nybörjare som jag själv är :)

LillSkalman
2009-09-30, 23:11
Jävla dåre alltså... Så jävla konstigt spelat :D Helt sanslöst reckless.

gnagaren
2009-09-30, 23:14
Snabbare version för den som inte orkar den längre:'

9je44OvG07A&feature=related

stevebc
2009-09-30, 23:21
Som någon skrev på youtube så är det som händer på turn mycket intressant.

Motståndaren gör en standard bet på turn, blir raisad 5 ggr och synar. Detta antyder en draw. Hade han haft triss hade han antagligen gått all-in, likaså par i knektar, för att förhindra Patriks ev draw. Eller foldat. Jag ser inte hur man kan syna om man har topp-par där eller triss. Inte mot steg- och färgdraget. Sen kommer knekten. Helt plötsligt går motståndaren all-in och försöker väl visa att han hade knekten från början (vilket händelserna på turn inte direkt visade), Patrik läser detta och synar.

Betten han gör på turn tycker jag är grym också. Hade han bara synat motståndarens bet där kanske han inte hade vågat syna all-in senare (då hade det kanske inte blivit en all-in heller för den delen).

Pirko
2009-10-01, 00:17
Skön kväll på jobbet.

dared
2009-10-01, 02:36
Så sjuk syn är det dock inte alltså. Han har säkert mycket info om motståndarn och bustat stegdrag är ju hyffsat del av rangen.
Att han vänta så sjukt länge som FI gjorde tror jag gjorde Patricks syn troligare, dessutom är pusha turn vanligare med jx i det läget istället för att bara syna, har patrick bättre så måste FI syna pga odds med topar på riv om han synar turn. Så push J är troligast för att exempelvis få antounius att betala för eventuellt drag/samt commitar antonius om han skulle ha sämre J, vilket inte är helt otroligt från hans perspektiv sett till att det är trehanded och allt.

Så vad har han på riv då boat (från set) eller bluff(förutom ahog då)/missatdrag och en viss del jjj, men inte så stor del. Han får dessutom fina odds, han behöver inte vinna handen så ofta för att det ska vara lönsamt att syna. Bluff är faktiskt rätt stor del av FI, även om även om hans syn på turn tar bort många händer, men bustat stegdrag är ju faktiskt rätt trolig hand.

På det här har vi all historik antonius har på FI.

Är inte helt nykter så det där kanske blev fult skrivet, orkar inte korrigera.

EDIT: PAtrick ska dock själkvart har stor eloge för callet, inte många som gör det in the heat of the moment. På det en sjuhelvetes summa pengar. Riktigt bra spelad hand.

Doctor Snuggles
2009-10-01, 03:01
Undrar om alla som kör cash game på den här nivån ligger på den rekommenderade 2k BB i bankroll. På denna nivån är det fan 2 miljoner dollar - 16 miljoner kr?

Om dom nu skulle ligga på lägre så vill jag inte komma och säga att det är dåligt på något sätt, nybörjare som jag själv är :)

Tvivlar, vilket faktiskt gör sådana här spel lite mer prekära. Pottods osv fungerar ju egentligen bara om man har pengar att täcka slumpens svängningar. Så nog lite gambling är det ändå. ;)

dared
2009-10-01, 03:09
Antonius har rullen, när det gäller den andre snubben så är det betydligt mer tveksamt. Pottsizen gör ju faktiskt callen riktigt fin, inga småsummor och syna k-hög med, krävs lite balls.

Fredrik_S
2009-10-01, 07:42
Frågan är väl vilken handrange som Fi synar med på turn. En knekt shovar eller foldar han på turn. Ett random par synar han kanske turn med, men tveksamt att han pushar in det sista efter checken på river med ett random lågpar. A hög färgdrag är också en hand han checkar bakom på turn
Då har vi bara missade drag respektive slowplayade nötter kvar... dvs kåk eller liknanade. Och hur vanligt är nötter lixom? Så det ger en ganska stor bluffrange hos FI.

jens__E
2009-10-01, 08:40
Vad är det han gör? :smash:

joriice
2009-10-01, 08:56
Wowowowow womg big pot omgmggomgogmgom wowowowow!!!!

stevebc
2009-10-01, 10:28
Tvivlar, vilket faktiskt gör sådana här spel lite mer prekära. Pottods osv fungerar ju egentligen bara om man har pengar att täcka slumpens svängningar. Så nog lite gambling är det ändå. ;)Mm precis. Vilket ytterligare ökar stressen utöver de sjuka mängder de spelar om. Imponerande är det. Jag blir ju fortfarande småstressad redan på micro-levels av viktiga potter.

stevebc
2009-10-01, 10:30
Så sjuk syn är det dock inte alltså. Han har säkert mycket info om motståndarn och bustat stegdrag är ju hyffsat del av rangen.
Att han vänta så sjukt länge som FI gjorde tror jag gjorde Patricks syn troligare, dessutom är pusha turn vanligare med jx i det läget istället för att bara syna, har patrick bättre så måste FI syna pga odds med topar på riv om han synar turn. Så push J är troligast för att exempelvis få antounius att betala för eventuellt drag/samt commitar antonius om han skulle ha sämre J, vilket inte är helt otroligt från hans perspektiv sett till att det är trehanded och allt.

Så vad har han på riv då boat (från set) eller bluff(förutom ahog då)/missatdrag och en viss del jjj, men inte så stor del. Han får dessutom fina odds, han behöver inte vinna handen så ofta för att det ska vara lönsamt att syna. Bluff är faktiskt rätt stor del av FI, även om även om hans syn på turn tar bort många händer, men bustat stegdrag är ju faktiskt rätt trolig hand.

På det här har vi all historik antonius har på FI.

Är inte helt nykter så det där kanske blev fult skrivet, orkar inte korrigera.

EDIT: PAtrick ska dock själkvart har stor eloge för callet, inte många som gör det in the heat of the moment. På det en sjuhelvetes summa pengar. Riktigt bra spelad hand.Mm exakt. När man ser det in-action, eller iaf när jag ser det så blir jag enormt chockad. Sen sitter jag och tänker i 10 minuter och så förstår jag sakta. Haha, att göra den här tankegången på några sekunder är hyfsat nice :)

Shakemynuts
2009-10-01, 10:50
Vad är det han gör? :smash:

Han vinner en halv miljon dollar på Kung hög som bästa hand.. :Virro

gnagaren
2009-10-01, 11:07
Antonius har rullen, när det gäller den andre snubben så är det betydligt mer tveksamt. Pottsizen gör ju faktiskt callen riktigt fin, inga småsummor och syna k-hög med, krävs lite balls.

Är inte den andra snubben Durrrrrrrrrrrrrrrrrrr da? Tyckte jag läste att folk skrev "do it durrrrrrr", "come on durrrrrrr" etc. Spelar man på de där nivåerna måste man nog ha hyffsat med pengar på banken hur okänd man är är.
Kommer ihåg på prima för några år sedan, då var det en grekisk fotbollsspelare som satt på 100/200 och bara skänkte bort pengar, alltid lika kul att se fiskar som satte sig med 10k och gick därifrån med 15k efter 2min.

tano
2009-10-01, 12:40
Egentligen är det ju just den enorma summan pengar som gör det spektakulärt, annars är det inte något konstigt som Dared skrev. Men man ska ju också tänka att det var ju på turn Antonius riktigt drog till med stor bet, en semibluff eller?
Man kan väl helt enkelt inte tänka på pengarna på normalt sätt när man spelar med dem. De är bara brickorna i ett spel. Om man tänkte på vad pengarna betyder skulle man inte kunna vinna helt enkelt.

Det kan ju alltid finnas en chans att motspelaren ändrade sitt spel för att sätta Antonius i en fälla. Om man är en bra pokerspelare måste man väl kunna det också.

Doctor Snuggles
2009-10-01, 14:06
Han vinner en halv miljon dollar på Kung hög som bästa hand.. :Virro

Nej, handen är par i knektar med kung hög.
Hans hålkort är däremot kung-10. :D

KniveN
2009-10-02, 00:49

50+ inköp är rimligare, iaf på lägre nivåer. Dom som är "regular" på den nivån har lekande över $2 millar...

Smml
2009-10-02, 01:12
Fattar inte vad som är så bra/coolt/omfg/WOW?

Verbatim
2009-10-02, 01:15
En halv miljon dollar är ganska mycket pengar på 5minuter, det är ganska omfgbbqkekqqHighkicktothehead över det.

Jorpa
2009-10-02, 02:24
Fattar inte vad som är så bra/coolt/omfg/WOW?

Att pengarna kommer in utan att ha en hand överhuvudtaget är wow, spelar ingen roll hur bra dom har spelat.

Angående handen är det faktiskt en ganska "lätt" syn. Vad ställer man med på rivern ? Alla par utom TP försöker man antagligen checka ner. Busted flush gör nog så. Han sitter på en riktigt stark hand, eller ingenting. Han har inte A-hög.

However, i fortsättningen så KOMMER det faktiskt att löna sig att ställa med svaga händer om man får syn av K-hög på rivern.

Det blir lite tennis. Jag skulle inte göra det igen om jag vore Patrik, men de kommer den andre tänka på, så... jag kanske gör det igen.... etc etc etc. The mind game of poker.

Allt som allt, creeds to the man Antonius.

Matte_Maiden
2009-10-02, 03:48
Haha fuck me vad kyligt!

Nu fick vi ju inte se hela spelet tyvärr, men jag antar att han hade en riktigt bra läsning. Sen var ju potoddsen rätt bra också, jag menar 1:5 och hade han kanske en tanke att motståndaren bluffade där på 30-40% så är det ju värt det. Tror inte han hade callat om det hade varit en pot-sized bet liksom.

Men ändå, nice. 4 mille med kung hög.

Nu var det iofs 4 till 1 han fick, om det gör någon skillnad. Hur som, även om snubben bluffar mer än 20% så kommer många av bluffarna bestå av bättre händer än den Patrik har - dvs han kommer förlora även mot en del av bluffarna.

Hur som, grym hand och all cred åt Patrik - gillar honom fett. :D Men sannolikheten att han står tillräckligt ofta i handen är fan inte stor.:hbang:

Numera kör många grinders på minst 50 inköp, dvs 5000 BB, minst i rulle. Det blir en del slantar, men jag är övertygad om att många av dem sitter på det.

Matte_Maiden
2009-10-02, 03:50
Att säga att det är en lätt syn är bara pinsamt. Är dessutom troligen en riktigt dålig syn både game theory-wise och exploativt. Jag menar, hur många kombos bluffar han där och hur många av dessa slår Patrik? Ifall vi nu förutsätter att Fi inte suger totalt så kommer han säkerligen hitta några nötter, lite annat som slår Patrik och whatever som han får för sig att pusha rivern med.

hultman
2009-10-02, 08:43
Att säga att det är en lätt syn är bara pinsamt. Är dessutom troligen en riktigt dålig syn både game theory-wise och exploativt. Jag menar, hur många kombos bluffar han där och hur många av dessa slår Patrik? Ifall vi nu förutsätter att Fi inte suger totalt så kommer han säkerligen hitta några nötter, lite annat som slår Patrik och whatever som han får för sig att pusha rivern med.

Haha. Min tanke också. Hur många av alla som skriver "logisk, enkel syn" hade gjort det själv och trott sig ha den bästa handen?

stevebc
2009-10-02, 11:06
50+ inköp är rimligare, iaf på lägre nivåer. Dom som är "regular" på den nivån har lekande över $2 millar...Okej coolt. Trodde bara det fanns en handfull pokerspelare som låg på den nivån i bankroll, och då hade det ju inte blivit något spel på den här nivån om de samtidigt följde givna rekommendationer gällande bankroll.

Gött.

Nu var det iofs 4 till 1 han fick, om det gör någon skillnad. Hur som, även om snubben bluffar mer än 20% så kommer många av bluffarna bestå av bättre händer än den Patrik har - dvs han kommer förlora även mot en del av bluffarna.

Hur som, grym hand och all cred åt Patrik - gillar honom fett. :D Men sannolikheten att han står tillräckligt ofta i handen är fan inte stor.:hbang:

Numera kör många grinders på minst 50 inköp, dvs 5000 BB, minst i rulle. Det blir en del slantar, men jag är övertygad om att många av dem sitter på det.Okej. Jevlar, då lirar jag lite för högt då kanske. Sitter på 25 inköp. Aja, den byggs upp ;)

grahmen
2009-10-02, 11:13
Snyggt spelat indeed men det är väl på grund av sånna här syner som han ligger back typ 30millar i år =/

kålman
2009-10-02, 11:32
vilken bok ska man köpa om man vill lära sig texas hold em?

renad
2009-10-02, 11:32
Jag tycker det är rätt svettigt 3bet på turn lämnar knappt utrymme för någonting på river dvs. blir ingen vettig push och kan knappt lägga någonting, sen att j är det sämsta kortet att bluffa på tror jag båda spelarna vet om..

FolkePudas
2009-10-02, 11:47
Snyggt spelat indeed men det är väl på grund av sånna här syner som han ligger back typ 30millar i år =/

han ligger inte back i år. det är nog gamle goe gus hansen du tänker på

Koettman
2009-10-02, 20:29
Skönt att Matte_Maiden kom in och styrde upp tråden efter att 15 pers kommit fram till att Patrik gjorde det logiska spelet. Plz. All cred åt Patrik men den där synen visar mer ballar/tilt än bra spel.

dared
2009-10-03, 13:18
Jag menade absolut inte att det var en enkel syn, skrev lite slarvigt kanske, det är en jättebra syn som är extremt svår att göra. Det är dessutom mycket lättare att sitta i efterhand och analysera med resultatet klart och all tid i världen och utan att själv ha pengar investerat.

Dreas
2009-10-03, 14:19
vilken bok ska man köpa om man vill lära sig texas hold em?Supersystem 2 eller så går du in på Flashb, till pokerdelen och sen där har de länkat till mycket bra info på nätet :)

Jorpa
2009-10-03, 18:55
Skönt att Matte_Maiden kom in och styrde upp tråden efter att 15 pers kommit fram till att Patrik gjorde det logiska spelet. Plz. All cred åt Patrik men den där synen visar mer ballar/tilt än bra spel.

De är en lätt syn om man har någorlunda pokerkunskaper och får tänka på handen i 10 minuter i lugn och ro.

Det var en lätt - svår syn.

KniveN
2009-10-04, 13:50
De är en lätt syn om man har någorlunda pokerkunskaper och får tänka på handen i 10 minuter i lugn och ro.

Det var en lätt - svår syn.

Tippar på att du spelar på den nivån om du tycker att det där var en lätt syn?

Fredrik_S
2009-10-04, 14:13
Tippar på att du spelar på den nivån om du tycker att det där var en lätt syn?

Det var som sagt en korrekt syn. Och ett kraftigt fel om han hade vikt på river. Extremt mycket mer expoaterbart om han foldar river än om han synar. Flera personer i tråden verkar tro att det är tvärtom.

Riverspelet är garanterat standard på alla nivåer över 2/4. Turnspelet däremot är hyfsat skumt av den andre spelaren...

renad
2009-10-04, 20:56
Det var som sagt en korrekt syn. Och ett kraftigt fel om han hade vikt på river. Extremt mycket mer expoaterbart om han foldar river än om han synar. Flera personer i tråden verkar tro att det är tvärtom.

Riverspelet är garanterat standard på alla nivåer över 2/4. Turnspelet däremot är hyfsat skumt av den andre spelaren...

Du som verkar ha lite koll, kan inte du kommentera betsize turn som jag nämnde några poster över,.

KniveN
2009-10-05, 03:49

Nä det är det garanterat inte.