Logga in

Visa fullständig version : Någon som smakat GRITS?

morpheus
2009-09-30, 12:53
Tja!
Någon här som smakat Quakers GRITS, ska tydlihen va nån sorts gröt lr liknade. Är sugen på att prova, någon som vet om man köpa det i Sverige och vart det står i såntfall. Du som provat är det gott och är det bra frukost, me tanka på näringsinhåll och så?

Och ja jag har sett det i och med att Ronnie Coleman äter det til frukost...*drool*

WHITEFOLKS
2009-09-30, 13:18
Det är ungefär som mannagrynsgröt med majssmak (är ju "mald" majs).

Du kan göra det på polenta om du vill. Dock är det ju inget magiskt med grits i sig och majs är ju ingen jättehöjdare näringsmässigt.

morpheus
2009-09-30, 13:26
aha!
Mannagrynsgröt är ju kanon gott, men på majs hmmm.Aja vill prova det iaf.
Vilken gröt är bäst till frukost näringsmässigt är det havregrynsgröt lr? Har ätit mig trött på havregrynsgröt, är ju som att äta pappersmassa.....

mikaelj
2009-09-30, 13:41
Gröten som är nyttig till alla andra måltider är nyttig även till frukost. Vilken gröt det nu är får du komma fram till själv...

Om man menar minst mängd kolhydrater och mycket protein är havregröten något av de bättre. Råggrynsgröt också. Har du provat att koka din gröt på hälften mjölk? Det brukar göra den roligare.

Men annars finns det ju inget tvång att äta just gröt till frukost, du kan lika gärna äta en hamburgare, blodpudding, makrill i tomatsås eller resterna från gårdagens middag.

Eddie Vedder
2009-09-30, 15:47
aha!
Mannagrynsgröt är ju kanon gott, men på majs hmmm.

Polenta, majsgröt alltså. En klassiker.:)

isterbuk
2009-09-30, 15:56
Är Grits och Polenta i stort sett samma produkt?

Cerberus
2009-09-30, 16:19
grits smakar ingenting, åt aldrig upp min burk ens. Blä.