Visa fullständig version : Lisa cyklar
Det här med träningsjournal...
Jag har försökt förut, det gick sådär. Men skam den som ger sig!
Jag cyklar mest, och springer en del. Har intentioner att kunna tävla nästa säsong. Gissningsvis med fokuset åt mtb-hållet eftersom det nog ändå är lite roligare och jag erbjuds bäst och mest träning där, men jag gillar ju även vita skoöverdrag och klungkörning, så jag är inte den som är den när det gäller lvg heller.
Vi får väl se hur det går.
Jag gissar att det är lika bra att börja med en gång om det ska bli någon rutin på det här. Vet inte riktigt hur jag ska rapportera.
Cyklade fem varv på crossbanan med cx-killarna som tränar inför cupen idag. Grinade, spottade, svor och kom sist. Jag måste köpa mig en cross. Så sjukt rolig träningsform att det finns inte!
Klockade två varv, men var långsam. Fick ändå ihop dryga 20 minuter upp över 90%strecket och finrullade lite stig någon timme. Förmodligen värt, även om det inte kändes så just då.
Jaha, jag kickstartar journalandet med att bli sjuk. Det är i och för sig lite skönt eftersom det kan förklara svagheten igår med något annat än just bara svaghet.
Tröstade mig med att köpa nya däck, ett Speedking och ett Mountainking. Tänker mig att de ska premiärköras i min barndoms skogar i cykelmeckat Falun till helgen.
wintersnowdrift
2009-09-30, 20:51
Vad skådar mitt norra öga? Trevligt med en cykeljournal undertecknad en cool tjej, det är lite svältfött med sådant på Kolozzeum. Du lär äga på tävlingsbanorna när du fått mer rutin på MTB, för kondition och vilja tycks du ju ha redan.
Vore grymt om vi kunde tajma en cykeltur i Falun igen. Som det ser ut nu är jag förmodligen där över Allahelgonahelgen, och om det inte snöat typ 30 cm (=längdskidor) så tar jag nog med mig cykeln.
//Kristin
Lycka till och kör hårt!
Tack! Jag ska göra mitt bästa! :)
Vad skådar mitt norra öga? Trevligt med en cykeljournal undertecknad en cool tjej, det är lite svältfött med sådant på Kolozzeum. Du lär äga på tävlingsbanorna när du fått mer rutin på MTB, för kondition och vilja tycks du ju ha redan.
Vore grymt om vi kunde tajma en cykeltur i Falun igen. Som det ser ut nu är jag förmodligen där över Allahelgonahelgen, och om det inte snöat typ 30 cm (=längdskidor) så tar jag nog med mig cykeln.
//Kristin
Hej!
Ja jag behöver lite struktur i min träning känner jag, tror att en journal kan vara ett bra steg i rätt riktning. Jag har ju jättebra support från dalarna, och har även lyckats nästla mig in bland erfaret och superduktigt folk här nere nu, så jag får massa hjälp vilket känns som det ger goda förutsättningar. Så jag hoppas kunna prestera lite :)
Tycker absolut vi ska försöka få tillfälle till en tur igen! Jag har ingen koll på när jag kommer befinna mig där (förutom nu till helgen då), men holla lite i förväg bara så kan jag nog ta mig upp!
Kan glädja er, och mig själv, med att jag visserligen inte har cyklat, men att däcken nu sitter på!
(Nu har jag istället punktering. Jorå, såatt.)
Idag bestämde jag mig för att jag var frisk igen, det får ju finnas någon måtta. Dessutom var jag ju tvungen att testa däckbytet. Rullade två timmar stenig falustig med resultat över förväntan. Gissningsvis 50% faktisk skillnad & 50% placebo, men ändå! Älskar mina nya däck! Vill gifta mig och föda deras barn.
Hoppas på att inte vakna sjukare imorgon nu bara, utan frisk och fin, så jag kan få träna lite ordentligt igen. Bli andfådd och må dåligt och annat härligt osv.
INGEN ORDNING!
Här uppdateras det ju inte precis. Men tränas gör det. Jag ger dock inte upp dokumenteringen riktigt än...
Rullade några varv på Faluns cx-bana (http://4.bp.blogspot.com/_ZR0ZhVfGuzU/SrjVfTsU2tI/AAAAAAAADsg/1H--9eYxV24/s1600-h/LiTE+Prestige+Cross+1.3+Final.jpg) i lördags. Sjuuuuukt rolig, kurvig, slingrig och omväxlande!
Fick även prova lyxig cross i lyxplast som erbjöds mig för ett pris långt under det marknadsmässiga. Förklarligt nog drabbades jag naturligtvis av habegär och köplusta. Fick bita mig i fingrarna för att inte slå sönder spargrisen och ta den i min famn.
Åkte sedan tillbaka hem på söndagen för att hinna i tid till CXträningen här nere. Jag hade, till skillnad från på lördagen, intentionerna att ta i lite. Men jag vet inte jag, den gör mig bara förbannad banan här. Förmodligen för att jag kört den såpass många gånger att jag kan jämföra och på så vis känna mig dålig om jag inte slår rekord varje gång. Inte konstruktivt någonstans.
Fem varv ändå. Puls på 152/191 vilket är tio slag under vad jag tryckt upp där tidigare.
Och så idag då. Sprang 11.2 km.
Tempo: 4:57/km
Puls: 174/185
Nu ska jag försöka hålla lite kontinuitet.
Trösklade 4x20 (egentligen 3x20 och en halvdan, eftersom jag timeade sträckningen dåligt och därför kom in i bebodda trakter och fick stanna för rödljus osv mitt i den tredje, men nåja). Piggt och glatt och soligt, om än fruktansvärt blåsigt (som vanligt här på savannen).
Total tid: 1:50
Puls 155/169
Hastighet 30/48
Kan som kuriosa tillägga att jag på riktigt råkade blåsa ner i ett dike(!), det var en ny upplevelse. Jag skämdes naturligtvis, som sig bör.
Kan som kuriosa tillägga att jag på riktigt råkade blåsa ner i ett dike(!), det var en ny upplevelse. Jag skämdes naturligtvis, som sig bör.
Been there done that :)
Verkar ju vara bra fart på dig. Hoppas du skriver lite tävlingsrapporter sen om du köra några cx-tävlingar.
Absolut! :)
Tyvärr verkar det inte som att det blir nåt cx-tävlande i år, OOMMM jag inte åker till Falun för deras, men det verkar dessvärre inte möjligt som det ser ut nu...
Som kompensation bjuder jag på en extremt påbylsad, frostig och höstig crossbild!
http://i16.photobucket.com/albums/b38/bonsaikitten/fincrossfalun.jpg
wintersnowdrift
2009-10-07, 22:10
Keep up the good work Lisa! Nästa år blir det jag som inte kommer våga cykla med dig ;).
Cyclocross verkar kul. När har Falun sin tävling?
//Kristin
Ptja, än så länge har jag ju varit sjuk, haft punktering, och kört i diket, så du kan nog vara rättså lugn ;)
(Men tack! :))
Falun har sin den 24:e. Åk upp och kolla om du har möjlighet!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.