handdator

Visa fullständig version : Jerry Lee a.k.a The Killer 74 idag

Trapper Buzz
2009-09-29, 14:29
8yRdDnrB5kM

Trapper Buzz
2009-09-29, 14:33
xraIf_cYRQE

Nitrometan
2009-09-29, 14:35
Lever han fortfarande?

Grattis "Killer"!

Undrar om hans kusin är lovlig nu?

KalleBalik
2009-09-29, 14:43
Skön gubbe det där, dök upp på Elvis tomt vid ett tillfälle för massa år sen, full som fan och viftade med en pickadoll.

Trapper Buzz
2009-09-29, 16:11
Jovars; en av all dom som man aldrig vet om han lever eller har mulat.
Keith Richards och han tillsammans är inte fy skam att lyssna och kolla på.

bigtraps
2009-09-29, 16:14
Är det inte lite peddovarning på den där gubben?

Trapper Buzz
2009-09-29, 16:18
Nå jo, jag sa inte att han var Gud eller fel- eller syndfri (snarare tvärtom!);
dom flesta rockenrål-storheter har skelett i garderoben.
Jerry Lee gifte sig med sin kusins dotter Myra Gale Brown, 13 år?!!, den 12 dec 1957,
dvs för 52 år sen. http://oldies.about.com/od/rockabill1/f/jerryleemyra.htm

Nitrometan
2009-09-29, 16:30

Inte nog med att hon bara var 13.

Det var hans tredje äktenskap. Båda gångerna gifte han om sig innan skilsmässan hade vunnit laga kraft.

Han var alltså bigamist också.

Trapper Buzz
2009-09-29, 16:34
Jag ger mig fanken på att han brutit mot de flesta tio budorden.

Nitrometan
2009-09-29, 16:39
Jag ger mig fanken på att han brutit mot de flesta tio budorden.
Skulle inte förvåna mig.

Första budet också tror du?

Trapper Buzz
2009-09-29, 17:08
I'll be damned if he hasnt.

Bärs
2009-09-29, 18:59
Jerry och Keith Richards med svensk text:

mAHpEoNmiYc

Bärs
2009-09-29, 19:05
Sjukt snygg stämsång av Keith i klippet ovan. Här Little Queenie:

BmuXWD5ZQOk&feature=PlayList&p=EB51A4A6CCFB6671&playnext=1&playnext_from=PL&index=21

Trapper Buzz
2009-09-29, 19:10
I'll be doubledamned... Tänk, Bärs, vi kanske skulle ses oftare i såna här trådar istället för den andra, ledsamma.

KalleBalik
2009-09-29, 19:17
The Killer, något dragen.

XOasluzmWMA

Bärs
2009-09-29, 19:26
I'll be doubledamned... Tänk, Bärs, vi kanske skulle ses oftare i såna här trådar istället för den andra, ledsamma.

Nja, inte vet jag om den är ledsam. Jag låter mig inte provoceras av s.k. kontroversiella ämnen och jag blandar inte heller in känslor i sådana här diskussioner. Är motparten osaklig bortser jag helt enkelt från den utan att demonisera den för all framtid. Vi kan gärna forsätta diskutera samer och inuiter, men då måste du först placera voterna och vepserna på rätt sida av den medeltida ryssgränsen ;)

Rockhard
2009-09-29, 20:08
dom flesta rockenrål-storheter har skelett i garderoben.
Jerry Lee gifte sig med sin kusins dotter Myra Gale Brown, 13 år?!!, den 12 dec 1957,
dvs för 52 år sen. http://oldies.about.com/od/rockabill1/f/jerryleemyra.htm

Där står ju att det varken var olagligt eller ovanligt där och på den tiden. Så man kan inte döma med samma måttstock som nu.

bigtraps
2009-09-29, 20:48
Det var en stor skandal även på den tiden

Trapper Buzz
2009-09-29, 21:03
Fel tråd, men: Voter och vepser gjorde infall med Stornovgorods goda minne
i akt och mening att inkassera skatter från Kajanernas höglänta områden,
dvs av samerna.. Har nyss dryftat saken med en antropologiprofessor från Arkhangelsk, som jag mötte i fredags, lördags och söndags. ;)

Nitrometan
2009-09-29, 21:20
Där står ju att det varken var olagligt eller ovanligt där och på den tiden. Så man kan inte döma med samma måttstock som nu.

App, app. Gifta sig med sin syssling var inte olagligt eller ovanligt.

Att hon bara var tretton däremot... Möjligt att de hade nån delstatslag han klarade sig på. Men det väckte mycket negativ uppmärksamhet.

Trapper Buzz
2009-09-29, 21:24
Mississippi på 1950-talet är nog ingen bra "rikslikare" på lagstiftning.
Hursomhelst vore det skoj att se The Killer live nångång.

Bärs
2009-09-30, 09:58
Fel tråd, men: Voter och vepser gjorde infall med Stornovgorods goda minne
i akt och mening att inkassera skatter från Kajanernas höglänta områden,
dvs av samerna.. Har nyss dryftat saken med en antropologiprofessor från Arkhangelsk, som jag mötte i fredags, lördags och söndags. ;)

Exakt. Många östersjöfinska folk var snarast "klientstammar" för Ryssland (Novgorod), och gjorde räder mot såväl finska folk i dagens Finland (t.ex. tavasterna) som Mellansverige. Det finns ju också hypoteser om att de s.k. birkarlarna, som uppbar skatt av samerna för svenska kronans räkning ända till 1500-talet, från början var karelare i Novgorods tjänst med samma uppdrag.

Det är intressant att konstatera att alla östersjöfinska folk som kom på ryska sidan gränsen 1323 idag är s.g.s. försvunna eller är på väg att försvinna (ingrer, voter, vepser, karelare), medan de stammar som kom att tillhöra Sverige, dvs. tavaster och finnar, idag utgör ett folk på fem miljoner. Det enda livskraftiga östersjöfinska folket förutom finnarna är esterna, som dock har haft en mycket sämre tillväxt de senaste tusen åren än finnarna. Esterna var ju "vikingar" på Östersjön i lika hög grad som germanerna när det begav sig.

Man kan inte dra någon annan slutsats än att det bästa som hänt finnarna (och tavasterna) var att de kom att ingå i Sverige ända från början.

Nitrometan
2009-09-30, 10:02
Man kan inte dra någon annan slutsats än att det bästa som hänt finnarna (och tavasterna) var att de kom att ingå i Sverige ända från början.
Japp, man tycker ju att de borde tacka oss. :D

Bärs
2009-09-30, 11:45
Japp, man tycker ju att de borde tacka oss. :D

Eller åtminstone vara rättvisa i sin bedömning av Sverige. På samma sätt borde alla svenskar tacka Sverige, för utan uppkomsten av Sverige skulle svenskarna vara danskar. Men om svenskarna var danskar skulle de ju inte veta om något annat, på samma sätt som de förryskade finnarna inte skulle veta om något annat än hur det är att vara ryssar.

Det är lite knepigt allt detta, men säkrast är det nog att bara gå ner på knäna och tacka, och tacka, och åter tacka.

Nitrometan
2009-09-30, 11:51
På samma sätt borde alla svenskar tacka Sverige, för utan uppkomsten av Sverige skulle svenskarna vara danskar.
Ja och det kanske inte hade varit så illa?

Men iaf...

Tack Sverige!

Bärs
2009-09-30, 12:02
Ja och det kanske inte hade varit så illa?

Men iaf...

Tack Sverige!

Jag har kommit till den slutsatsen att det var en olycka för hela Norden att Sverige (märkligt nog) överlevde som stat. Den naturliga processen skulle ha varit en nordisk stat från Grönland till Karelska näset med ett (danskt) skriftspråk. Olika norska, svenska, isländska, finska och samiska dialekter skulle sedan ha levt kvar på landsbygden i varierande mån.

Men vad fan...

Tack Sverige!