handdator

Visa fullständig version : Diet under längre hotellvistelse

Ascent
2009-09-28, 09:21
Tjipp!
Nu när hösten närmar sig och temperaturerna är trevliga för långpromenader igen tänkte jag dumpa 10kg överflödig vikt. Problemet (eller fördelen) är att jag kommer bo på hotell fram till jul.

Hotellet har ett fullt utrustat gym och jag har promenadskorna med. Inga problem med den biten alltså. Men maten...

Jag kommer att behöva äta hotellfrukost och lunch ute. Kvällarna är valfritt. Jag har funderat på att dra med shakern och lite proteinpulver att köra på kvällarna och varva det med frukt så ofta jag orkar. Övriga kvällar blir det något i en restaurang.

Hur bör jag göra? Vilken kost ska jag satsa på för att maximera min viktnedgång? Vad kan jag hitta på för bra på ett hotellrum?

AmericanDragon
2009-09-28, 10:56
Om du ska gå ner i vikt så tycker jag du ska skippa att t ex käka frukt. Ganska värdelös energi. Nu är jag ingen frekvent hotellbesökare men dom lär väl ha rätt okej utbud på lite nyttigare mat. T ex kyckling och ägg.

jontet
2009-09-28, 11:00
både proteinpulver och frukt tycker jag mättar värdelöst. har hotellet inte helt värdelöst utbud lär det väl bara vara att välja och vraka där

Morty
2009-09-28, 14:20
Frukt tycker jag är en bra metod att dämpa hunger/fylla ut en måltid, men inget att basera något på. Ett stort äpple som mellanmål är dock en höjdare och det kan verkligen trycka undan hungern för väldigt lite energi.

I övrigt är det (förutsatt att det är buffé) helt optimalt att du äter på hotellet. Ta så enkel mat som möjlig, så att du inte åker på någon kaloribomb (mm, god sås *680kcal/dl*) som du inte planerat med.

Ascent
2009-09-28, 18:11
Frukosten är ju standard buffé, så där ser jag inga problem. Havregrynsgröt går ju att mixa till själv, ägg och kött finns och så vidare..
Lunchen får bli "standard" husmanskost ute. Pizza och liknande går ju bort.

Kvällen är väl det kniviga och det är då jag tänker mig protein+frukt eller något. Hotellet har ingen buffé att erbjuda där jag skulle kunna bulka kött. Inte heller vet jag någon bra restaurang på kvällen för att göra dylikt på. Finns det bra mat att shoppa på ica som inte behöver tillagning eller annan förberedelse?

z_bumbi
2009-09-28, 18:26
Om du inte sitter mitt ute i ödemarken så kan hotellet rekommendera en restaurang av lämplig typ, sen beställer du bara det du vill äta.

Annars går du in på ICA och kollar vad det finns för något, yoghurt, bröd, mjukost, soppa, müsli eller andra flingor.

Vad brukar du äta när du är hemma?

Snorkelfarsan
2009-09-28, 19:08
Du har säkert nån liten ky på rummet? Då kan du ju ställa in nån liter mjölk och ha lite proteinpulver redo att blanda till. Annars kan du köpa ett gäng proteinbars och äta en varje kväll

vicarious
2009-09-28, 22:25
Frukt ser jag ingen anledning att äta om du vill gå ner i vikt. Grönsaker fyller ut en måltid bättre, och är dessutom kalorisnålare.