handdator

Visa fullständig version : Bluerayspelare + reciever - tips?

shadowfire
2009-09-27, 17:37
Har prioriterat annat de senaste åren, så pinsamt nog så kastade jag nyligen ut en PTAE100-projektor t.ex.. :D

Nästa år blir det ny projektor+duk, men tills dess behöver jag komma ut ur garderoben och komma ikapp blueray-eran. Nu står det en PX81a iaf och kan visa mtrl i väntan på nya projektorn. Mitt behov är att jag vill dels kunna lira bluerayskivor, dels kunna spela upp "lånat" mtrl från nätet på någotvis. Helst utan att behöva köra miljarder av codecs osv på min stationära burk via hdmi.

Ska jag bygga en HTCP och dunka in rubbet i den?
Eller vet ni någon bluerayspelare som också har ett smutt sätt att stödja "lånat" mtrl via wifi eller något annat spännande?

Någon som har ett hett tips på reciever i samma veva, min nuvarande Yamaha var kickass då den kom och grym på DTS osv, men den har inte HDMI/HD-stöd. Dags för en 7.1 reciever av något slag.

Tacksam för tips/input, någon av er kanske har gjort lite inköp nyligen o har erfarenheter.

PowPow
2009-09-27, 17:42
Är precis på väg att köpa nedanstående (fast utan bluray för mig antagligen).

https://www.inet.se/datorer/stationaera/asrock-nettop-ion-330-bd/1969234/

shadowfire
2009-09-27, 17:53
Du tänker nyttja det ljudkortet osv då? Köra den som en mediaspelare/HTPC?
Jag är egentligen ute efter en NAS-lösning också, alternativt Homeserver.

Hade varit smutt att haft en box nära TVn/slutsteget som både haft lagringsmöjligheter deluxe för ett rejält mediabibliotek, samt att det också skulle ha funnits en fysisk BD-spelare på den. Har kikat runt lite på popcorn/twix-recensioner men hittar inte riktigt det jag vill ha.

PowPow
2009-09-27, 17:57
Du tänker nyttja det ljudkortet osv då? Köra den som en mediaspelare/HTPC?
Jag är egentligen ute efter en NAS-lösning också, alternativt Homeserver.

Hade varit smutt att haft en box nära TVn/slutsteget som både haft lagringsmöjligheter deluxe för ett rejält mediabibliotek, samt att det också skulle ha funnits en fysisk BD-spelare på den. Har kikat runt lite på popcorn/twix-recensioner men hittar inte riktigt det jag vill ha.

Som htpc ja.

Jag kör 2-kanals, så jag tänkte låta ljudet gå digitalt till en dac-magic (http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/oevrigt/cambridge_dacmagic_da-omvandlare_svart.htm), och sen vidare analogt till min förstärkare därifrån.

Ljudkortet spelar ju bara roll om du kör analogt från det.

En liten, tyst box nära stereo och tv med lagringsmöjligheter är precis vad jag är ute efter också. Och asrocken med lite externa diskar verkar göra det jobbet. Med eller utan BD.

MasterChief
2009-09-27, 18:03
PTAE100-projektor t.ex.. :D

Teh memories. *cupid*

shadowfire
2009-09-27, 18:07
Ah!
Jag har sneglat på:
TViX HD M-6500A Mediastreamer, HDMI 1.3 och Popcorn Hour C-200

Klurade på om det gick att koppla en raidad DAS/USB till någon av dem. Då har jag mediaspelaren för att ta hand om nedladdat mtrl samt att Popcornburken även kan ta hand om en BD-spelare.

Du har inte funderat något på det?
För min del vill jag ha 7.1-ljud med DTSHD innan jag är klar.

shadowfire
2009-09-27, 18:08
Teh memories. *cupid*

heheeh, skojja att jag blev utskrattad då hade den ståendes här på hyllan i våras :D ... den har dock rullat 8000(!) timmar utan att lampan har gett sig och har fungerat helt otroligt bra som trotjänare dessa år.

MasterChief
2009-09-27, 18:11
heheeh, skojja att jag blev utskrattad då hade den ståendes här på hyllan i våras :D ... den har dock rullat 8000(!) timmar utan att lampan har gett sig och har fungerat helt otroligt bra som trotjänare dessa år.

Det var fan inte illa. Kommer ihåg när jag köpte den som det var igår. Det var min första riktiga hemmaprojektor. Det var ju på den tiden då ingen normal människa visste att man ens kunde göra något sådant. Det var många i bekantskapskretsen man chockade när filmen drog igång på den 2 meter breda duken. 25000 gav jag för den. :D

PowPow
2009-09-27, 18:14
Ah!
Jag har sneglat på:
TViX HD M-6500A Mediastreamer, HDMI 1.3 och Popcorn Hour C-200

Klurade på om det gick att koppla en raidad DAS/USB till någon av dem. Då har jag mediaspelaren för att ta hand om nedladdat mtrl samt att Popcornburken även kan ta hand om en BD-spelare.

Du har inte funderat något på det?
För min del vill jag ha 7.1-ljud med DTSHD innan jag är klar.

Inte funderat något vidare på streamer eller popcornen. Vill ha en maskin somjag kan köra windows också på. Använda som nedladdningsmaskin, och kanske spela några enklare spel på också med tv som skärm. Och asrocken löser ju allt det.

Men vi är ju lite på olika spår där, gällande ljudet. Så just asrocken faller ju bort för dig där. Såg inte att du hade skrivit 7.1 redan i första posten.

shadowfire
2009-09-27, 18:19
Det var fan inte illa. Kommer ihåg när jag köpte den som det var igår. Det var min första riktiga hemmaprojektor. Det var ju på den tiden då ingen normal människa visste att man ens kunde göra något sådant. Det var många i bekantskapskretsen man chockade när filmen drog igång på den 2 meter breda duken. 25000 gav jag för den. :D

fy satan, jag gav 17 papp för min och fick ta den på avbetalning haha.. körde på väggen i flera år utan duk, men det var bara så mäktigt att spöa alla 28" tjocktvs :P

shadowfire
2009-09-27, 18:21
Inte funderat något vidare på streamer eller popcornen. Vill ha en maskin somjag kan köra windows också på. Använda som nedladdningsmaskin, och kanske spela några enklare spel på också med tv som skärm. Och asrocken löser ju allt det.

Men vi är ju lite på olika spår där, gällande ljudet. Så just asrocken faller ju bort för dig där. Såg inte att du hade skrivit 7.1 redan i första posten.

Jo, jag har varit DTS-ghey hittills o njutit som fan av 5.1DTS, så nu vill jag gå ett steg upp. Jag märker en enorm skillnad mellan DTS och Dolby Digital 5.1 redan idag t.ex. och jag misstänker att jag kommer att njuta till fullo av DTSHD7.1 ... nästa gång jag flyttar blir det till en villa och då blir det ett biorumbygge.

Nackdelen med att bygga en HTPC själv (vilket är ett alternativ då jag kan välja ljudkort mm) är ju att man kommer få konfigurera ihjäl sig för att få allt att fungera med alla codecs o allt... *sigh*

Granatgiraffen
2009-09-27, 18:22
En popcorn hour, en PS3 och möjligen stor NAS som står och drönar. Allt är löst.
Vet inte riktigt varför du blir impad av HDMI 1.3?! Eller det blev du kanske inte.

shadowfire
2009-09-27, 18:31
En popcorn hour, en PS3 och möjligen stor NAS som står och drönar. Allt är löst.
Vet inte riktigt varför du blir impad av HDMI 1.3?! Eller det blev du kanske inte.

Fast är PS3'an så bra o nita på BD-filmer då? Den klarar inte 1080p24 så vitt jag förstod, utan konverterar ner de flesta filmer?

Jag är i nuläget impad av allt som är bättre än PTAE100 @ 800x600 samt DTS5.1... inte svårare än så :D

Granatgiraffen
2009-09-27, 18:44
Fast är PS3'an så bra o nita på BD-filmer då? Den klarar inte 1080p24 så vitt jag förstod, utan konverterar ner de flesta filmer?

Jag är i nuläget impad av allt som är bättre än PTAE100 @ 800x600 samt DTS5.1... inte svårare än så :D

PS3 är en rätt kompetent blu-rayspelare ja. Den klarar 1080/24p. Den är ju visserligen rätt ful.

hahavaffan
2009-09-27, 20:21
Jo, jag har varit DTS-ghey hittills o njutit som fan av 5.1DTS, så nu vill jag gå ett steg upp. Jag märker en enorm skillnad mellan DTS och Dolby Digital 5.1 redan idag t.ex. och jag misstänker att jag kommer att njuta till fullo av DTSHD7.1 ... nästa gång jag flyttar blir det till en villa och då blir det ett biorumbygge.

Nackdelen med att bygga en HTPC själv (vilket är ett alternativ då jag kan välja ljudkort mm) är ju att man kommer få konfigurera ihjäl sig för att få allt att fungera med alla codecs o allt... *sigh*Nope! Det är ganska så aslätt faktiskt. Kan pilla ihop en snabbguide om det blir tal om det.

Scratch89
2009-09-27, 21:25
I ett test jag läste för ett år sedan, eller så, så var Ps3an den bästa Blurayspelaren på marknaden. Jag har inte märkt av någon nedskalning; den verkar spela i 1080p hela tiden.
Då den har utmärkta lagringsmöjligheter, och dessutom en fin uppskalningsfunktion av DVD-filmer, så försvinner behovet av massa andra mackapärer.

Vad är det för reciever du behöver ha? Jag är jättenöjd med min, och verkar prestera och leverea som en mycket dyrare variant. Jag har en Denon AVR-1909. Väldigt trevlig.
Jag antar att dess senaste version är ungefär likvärdig.

http://www.pricerunner.se/pl/97-1243547/Receivers/Denon-AVR-1910-priser

http://polarsoft.net/partybarn/SS-DenonAvr1909%20.jpg

hahavaffan
2009-09-27, 21:32
Vad har du tänkt dig för högtalare förresten?

Litecore
2009-09-27, 21:37
tillåt mig rätta tills scratchs fatala länkmisstag ;)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456277

-GP-
2009-09-28, 13:10
Onkyo har populära surroundförstärkare, har en SR606 själv. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=415278

Kör själv med Media Player Classic - Home Cinema just nu på htpc:n. Har inga codecs för övrigt installerade och spelar upp mkv's utan problem och skickar DTS etc direkt till förstärkaren efter inställning.

martikainen
2009-09-28, 13:15
Jag själv kör ps3 + hemdator för all form av underhållning.
Datorn just nu fixar inte 1080, för kass processor. Men ps3an är fullt kapabel att leverera!

Skulle tycka det vore oootroligt smidigt med ps3 + NAS med möjlighet att installera utorrent och ps3 media server. Då har man allt man behöver.

Langster
2009-09-28, 15:05
PS3 kör 1080p / 24 hz. Det står på min TV att det är en 24 hz signal den tar emot, så det stämmer nog. Står att det är 1080p den tar emot också och eftersom PS3:an inte har någon hårdvaru-skalare så är det antagligen den ursprungliga bilden man ser.

jakke
2009-09-28, 15:11
Vet någon vad det är för systemkrav på: ps3 media server? Jag har letat lite men inte hittat något vettigt svar.

Scratch89
2009-09-28, 16:52
Själva servern har inga systemkrav. Det som kräver kräm är filmen du ska spela upp. Du kan inte räkna med att kunna spela upp en 1080p-film om din dator inte gör det.

jakke
2009-09-28, 16:58
Själva servern har inga systemkrav. Det som kräver kräm är filmen du ska spela upp. Du kan inte räkna med att kunna spela upp en 1080p-film om din dator inte gör det.

hepp, då sprack det. Jag trodde PS3an hade kraft nog att kunna spela upp film.

PowPow
2009-09-28, 19:03
Men... är det inte ps3:an som står för uppspelningen? PS3 media server är väl bara ett sätt att dela ut materialet till ps3:an? Eller har jag missförstått det helt?

hahavaffan
2009-09-28, 19:14
Men om man tankar vanliga 720p och 1080p rips i .mkv-format så måste väl datorn som streamar göra s.k. transcoding först? Har noll koll, men det låter som om det kanske kan kräva en någorlunda hyfsad dator iaf. Men det bör ju avlasta datorn något att inte behöva göra själva uppspelningen, så jag tycker nog att det borde krävas lite mindre hårdvara än om man skulle spelat upp det från datorn.

Tuniz
2009-09-28, 19:15
Jag kör själv på en DENON 2808, PS3 och en VAIO och låter PS3an streama material från datorn trådlöst när jag väl ska ha musik eller liknande. Funkar super och recievern är riktigt vass (dock "endast" 2 st HDMI in).

Har du mer cash kan du alltid köpa den senaste denon 3808.

Kolla in www.hifiklubben.se samt www.minhembio.com/forum för hjälp och tips.

PowPow
2009-09-28, 19:16
Men om man tankar vanliga 720p och 1080p rips i .mkv-format så måste väl datorn som streamar göra s.k. transcoding först? Har noll koll, men det låter som om det kanske kan kräva en någorlunda hyfsad dator iaf. Men det bör ju avlasta datorn något att inte behöva göra själva uppspelningen, så jag tycker nog att det borde krävas lite mindre hårdvara än om man skulle spelat upp det från datorn.

Aha, jag trodde ps3:an hanterade det.

shadowfire
2009-09-28, 20:12
I ett test jag läste för ett år sedan, eller så, så var Ps3an den bästa Blurayspelaren på marknaden. Jag har inte märkt av någon nedskalning; den verkar spela i 1080p hela tiden.
Då den har utmärkta lagringsmöjligheter, och dessutom en fin uppskalningsfunktion av DVD-filmer, så försvinner behovet av massa andra mackapärer.

Vad är det för reciever du behöver ha? Jag är jättenöjd med min, och verkar prestera och leverea som en mycket dyrare variant. Jag har en Denon AVR-1909. Väldigt trevlig.
Jag antar att dess senaste version är ungefär likvärdig.

http://www.pricerunner.se/pl/97-1243547/Receivers/Denon-AVR-1910-priser

Hmm, ska ta en närmare titt på Denon. Onkyon har jag redan sneglat lite på, den verkar riktigt trevlig den med.

Hmm, nu börjar jag fundera på PS3an trots allt då. Nackdelen iofs är att jag aldrig lirar tvspel, utan det blir mest på burken... så på ett sätt känns det lite overkill med en PS3a, men å andra sidan, vs en HTPC så.... *klurar*

Vad har du tänkt dig för högtalare förresten?
Just nu kör jag på Dynavoice M65 + center/bakhögt. De duger gott just nu, får se om jag byter kit då jag går upp på ett 7.1. Bor dock i lägenhet och grannen har sitt sovrum 1dm väggmtrl ifrån högtalarna, så tyvärr kan jag sällan leverera bioljud som jag skulle vilja...

hahavaffan
2009-09-28, 20:29
Hmm, ska ta en närmare titt på Denon. Onkyon har jag redan sneglat lite på, den verkar riktigt trevlig den med.

Hmm, nu börjar jag fundera på PS3an trots allt då. Nackdelen iofs är att jag aldrig lirar tvspel, utan det blir mest på burken... så på ett sätt känns det lite overkill med en PS3a, men å andra sidan, vs en HTPC så.... *klurar*

Just nu kör jag på Dynavoice M65 + center/bakhögt. De duger gott just nu, får se om jag byter kit då jag går upp på ett 7.1. Bor dock i lägenhet och grannen har sitt sovrum 1dm väggmtrl ifrån högtalarna, så tyvärr kan jag sällan leverera bioljud som jag skulle vilja...Jag hade hållt mig borta från Denons billigare modeller. Har visserligen en själv, till och med precis samma modell som jag en gång för några år sedan sålde, men jag har ett slutsteg till mina frontar så då funkar det perfekt. Nu kanske M65orna du har är mer lättdrivna och mindre kräsna, men det kan ju vara trevligt med lite framtidssäkerhet om du flyttar och vill uppgradera.

Sen kan jag verkligen rekommendera Asrock ION 330 som HTPC. Den är liten, relativt snygg och grym som fan. Dessutom billig! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447148

shadowfire
2009-09-28, 20:39
Jag hade hållt mig borta från Denons billigare modeller. Har visserligen en själv, till och med precis samma modell som jag en gång för några år sedan sålde, men jag har ett slutsteg till mina frontar så då funkar det perfekt. Nu kanske M65orna du har är mer lättdrivna och mindre kräsna, men det kan ju vara trevligt med lite framtidssäkerhet om du flyttar och vill uppgradera.

Sen kan jag verkligen rekommendera Asrock ION 330 som HTPC. Den är liten, relativt snygg och grym som fan. Dessutom billig! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447148

Det känns som om tekniken går så jäkla fort framåt dock, så innan jag har skaffat hus och börjat bygga biorummet så är det dags att byta förstärkare igen :P .. går ju för fan knappt o ha samma kablar som man hade för 5 år sen liksom :D ..

Nu börjar jag lura på en HTPC igen. Du säger att det inte är massa mickel med codecs osv? FFDshow hit o dit o coreavc o yadayada? Tyckte det var ett smärre h-e att få till riktig uppspelning av mkvs med subs till på min stationära...

hahavaffan
2009-09-28, 21:12
Det känns som om tekniken går så jäkla fort framåt dock, så innan jag har skaffat hus och börjat bygga biorummet så är det dags att byta förstärkare igen :P .. går ju för fan knappt o ha samma kablar som man hade för 5 år sen liksom :D ..

Nu börjar jag lura på en HTPC igen. Du säger att det inte är massa mickel med codecs osv? FFDshow hit o dit o coreavc o yadayada? Tyckte det var ett smärre h-e att få till riktig uppspelning av mkvs med subs till på min stationära...Haha true that faktiskt.

Jag hade förvisso lite problem, men det var x64-versionen av Media player classic som strulade. Annars tar det 15 minuter att fixa så att allt spelas.

shadowfire
2009-09-28, 21:38
Haha true that faktiskt.

Jag hade förvisso lite problem, men det var x64-versionen av Media player classic som strulade. Annars tar det 15 minuter att fixa så att allt spelas.

Kan ju inte undgå att snegla på 9.2-system, fan inte långt kvar innan det står en THX-burk i var mans hem :P

Lutar nog mot att jag går vidare på HTPC-varianten ändå, kikar på att bygga en på en thermaltake-chassi. Får med fjärr o hela skiten direkt. Tackar för tips o input!

hahavaffan
2009-09-28, 22:10
Kan ju inte undgå att snegla på 9.2-system, fan inte långt kvar innan det står en THX-burk i var mans hem :P

Lutar nog mot att jag går vidare på HTPC-varianten ändå, kikar på att bygga en på en thermaltake-chassi. Får med fjärr o hela skiten direkt. Tackar för tips o input!Har också drägglat en hel jävla del åt THX nånting 2-klassade system senaste tiden. Fy fan, det första jag ska planera och spara till när jag får jobb efter utbildningen är biorummet i mitt framtida hus. Två stycken Velodyne DD-18 är bättre än Jessica Alba nästan.

Hojta till sen om det blir aktuellt med HTPC så kan jag pilla ihop en guide.

shadowfire
2009-09-29, 17:47
Jag lurar på om det går att kombinera HTPC och NAS? Någon som har gjort något liknande?
Jag orkar fan inte ha tre uppsättningar hemma, dels en stationär spel/surfdator, en HTPC och dessutom en NAS.

Funderar på att kort och gott bygga en HTPC och trycka i 2st 1TB-diskar i raid bara. Det som suger mest lagringsutrymme på mina diskar är ändå just filmmtrl (pr0n). Pra eller dålig idé?

hahavaffan
2009-09-29, 18:51
Ska du bygga dig en större fetare HTPC som har plats för två stora diskar så tycker jag det låter utmärkt. Du kan ju köra på 2 x 2TB-diskar om det krisar med utrymme.

shadowfire
2009-09-29, 19:00
Ska du bygga dig en större fetare HTPC som har plats för två stora diskar så tycker jag det låter utmärkt. Du kan ju köra på 2 x 2TB-diskar om det krisar med utrymme.

Sitter och försöker välja chassi nu. Vilket helvete. *gah!*

-GP-
2009-09-29, 19:45
Jag lurar på om det går att kombinera HTPC och NAS? Någon som har gjort något liknande?
Jag orkar fan inte ha tre uppsättningar hemma, dels en stationär spel/surfdator, en HTPC och dessutom en NAS.

Funderar på att kort och gott bygga en HTPC och trycka i 2st 1TB-diskar i raid bara. Det som suger mest lagringsutrymme på mina diskar är ändå just filmmtrl (pr0n). Pra eller dålig idé?

Skippa raiden och börja med en WD Green 2TB istället och lägg till en till senare om det behövs. Skaffade en nyss, är supernöjd! Supertyst och riktigt snabb för en 5400 rpm disk! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=388725

Kör inte NAS själv men spelar upp HD-film från min huvuddator via hemmanätverket utan problem.

shadowfire
2009-09-29, 20:40
Skippa raiden och börja med en WD Green 2TB istället och lägg till en till senare om det behövs. Skaffade en nyss, är supernöjd! Supertyst och riktigt snabb för en 5400 rpm disk! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=388725

Kör inte NAS själv men spelar upp HD-film från min huvuddator via hemmanätverket utan problem.

Det kan vara ett alternativ då ja.
Hmm, funderar på hur man ska göra med ljudet. Tydligen är det grafikkort på g nu som kan köra bitstream på DTS-HD MA, så slipper man gå på ett separat ljudkort för det.

Scratch89
2009-09-29, 22:38
Ursäkta n00b, men; vad är NAS?

hahavaffan
2009-09-29, 22:52
Network-attached storage. Nätverksansluten lagring.

Scratch89
2009-09-29, 22:57
Ah. Smart-ah.

martikainen
2009-09-30, 06:27

Jag lirade Killezone 2 i ca en veckas tid precis när jag fick min PS3:a. Sen dess har jag inte använt konsolen till spel utan kör bara alla serier/filmer på den och skjuter upp dom på 108" med projektorn.
Förbannat trevligt att kunna styra allt enkelt med PS3kontrollen. Enda nackdelen är väl att det inte är så lätt att spola i filmer (går att hoppa smidigt om man vet tiden, men ej bara trycka "fast forward" för då riskerar man att filmen hakar upp sig)

Med andra ord, ser det som en multimediemaskin med spelfunktion istället för tvärtom :thumbup:

Langster
2009-09-30, 07:08
Xbox 360 är faktiskt ett bra alternativ också, den spelar upp 1080p utan problem, dock så saknar den ju Bluray spelare... Men om man mest tänkt att streama så. Den klarar inte heller högre format än Dolby Digital (om man inte räknar MS egna format), men som sagt, ska man bara streama så är det ju inget större problem.
Det finns en mängd alternativ för att streama från dator, inklusive transcoding för MKV filer.

Det är även sagt att MS kommer att lansera sin hyrfilmstjänst här i Sverige nu i höst och det innebär 1080p filmer on demand, som börjar spelas på en gång. Hur det utbudet kommer att se ut här har jag dock ingen aning om. I USA har de haft den tjänsten i ett antal år nu och utbudet där är riktigt grymt. Det är den största on demand-tjänsten i världen just nu faktiskt.

shadowfire
2009-09-30, 15:38
Kan xbox och PS3 visa mtrl från nätet med? Flash osv? Typ Viasat Ondemand, eller TVAnts och sådant?

shadowfire
2009-09-30, 15:41
Xbox 360 är faktiskt ett bra alternativ också, den spelar upp 1080p utan problem, dock så saknar den ju Bluray spelare... Men om man mest tänkt att streama så. Den klarar inte heller högre format än Dolby Digital (om man inte räknar MS egna format), men som sagt, ska man bara streama så är det ju inget större problem.
Det finns en mängd alternativ för att streama från dator, inklusive transcoding för MKV filer.

Det är även sagt att MS kommer att lansera sin hyrfilmstjänst här i Sverige nu i höst och det innebär 1080p filmer on demand, som börjar spelas på en gång. Hur det utbudet kommer att se ut här har jag dock ingen aning om. I USA har de haft den tjänsten i ett antal år nu och utbudet där är riktigt grymt. Det är den största on demand-tjänsten i världen just nu faktiskt.

Vad heter tjänsten du nämner? Vi pratade om detta på jobbet idag och syftade lite på Voddler osv.

För min del kommer jag både streama och köra BD-skivor och jag vill säkerhetsställa att kvalitén är rätt bra från start (DTS-HD MA dvs)

Langster
2009-10-01, 07:04
Vad heter tjänsten du nämner? Vi pratade om detta på jobbet idag och syftade lite på Voddler osv.

För min del kommer jag både streama och köra BD-skivor och jag vill säkerhetsställa att kvalitén är rätt bra från start (DTS-HD MA dvs)

Tjänsten heter helt enkelt Xbox live video marketplace. Fast jag tror den har eller ska byta namn till Zune Marketplace. Zune är MS svar på itunes/ipod för de som inte vet.

shadowfire
2009-11-07, 18:13
Det börjar dra ihop sig för HTPC-bygge. Någon här som har erfarenhet eller är allmänt duktig nog för att kunna ge mig en komponentrekommendation?