handdator

Visa fullständig version : Hur mycket går ni upp efter avslutad diet?

powderdog
2009-09-26, 18:51
Hej!

För snart två veckor sedan avslutade jag min diet och vägde då 75kg.
Förra veckan försökte jag lägga mig på kalori balans och gick då upp till 78kg. Jag antar att den viktuppgång var till stor del vätska, då jag tidigare uteslutit kolhydrater ur min kost och var ganska tom på vätska och muskelglykogen.

Denna veckan har jag börjat en ganska moderat bulk och överäter med ca 200-300kcal per dag. Jag har även börjat med kreatin och har ökat från 78 kg till 84,5kg.

Så på två veckor har jag gått upp 9,5kg.

Vecka 1: +3kg
Vecka 2: +6,5kg

Kan tillägga att mått förändringarna ser ut så här på två veckor:

Biceps +2cm
bröstkorg: +4,5cm
Höfter: +1cm
Midja: +1,5cm
Lår: +0,5cm
Vader +1cm
Underarmar +1,8cm
Axelbredd +6,5cm

I mina öron tycker jag att en viktuppgång på 9,5 kg på 13 dagar är VÄLDIGT mycket. Visst mycket är västska, men 9,5kg? Är detta normalt, eller vad kan det bero på?

Hur mycket går ni upp när ni är i växellägget melan deff och bulk?

Mvh David

BengtZz
2009-09-26, 18:53
9kg är väl lite i överkant.

Måtten tycker jag är mycket konstigare än vikten dock. 2cm är en enorm skillnad på överarmen.

Morty
2009-09-26, 20:49
Omg, nästan 10 kilo. Sjukligt mycket!

Denna diet "fasade" jag av och vikten har varit densamma i flera månader nu. Ökat lite och blivit lite smalare under tiden dock. Antagligen kommer jag att fortsätta så :)

RebelYell
2009-09-27, 07:47
Gick upp 8 kg i samband med att jag började styrketräna igen. Hade väldigt bra koll på kalorierna så fett var det icket i alla fall. Detta var på ungefär 2 veckor. :-)

Bara att inte noja och köra på :)

z_bumbi
2009-09-27, 11:38
Kolhydrater och kreatin står troligen för en betydande del av viktuppgången så ligger du kvar på samma energinivå kommer du troligen att plana ut ökningarna. Självklart gäller detta bara om du inte också har ändrat din energiförbrukning, en del slutar t ex tvärt med "förbrännngsträning" och då ändras också energibalansen.

pony
2009-09-27, 20:20
9kg är väl lite i överkant.

Måtten tycker jag är mycket konstigare än vikten dock. 2cm är en enorm skillnad på överarmen.

Det senare skulle jag inte hålla med om, med tanke på kreatinet och eventuella skillnader i hur nära ett träningspass måtten är tagna.

TehSaxo
2009-09-27, 20:47
har du kvar ruterna?

powderdog
2009-09-27, 23:08
Kolhydrater och kreatin står troligen för en betydande del av viktuppgången så ligger du kvar på samma energinivå kommer du troligen att plana ut ökningarna. Självklart gäller detta bara om du inte också har ändrat din energiförbrukning, en del slutar t ex tvärt med "förbrännngsträning" och då ändras också energibalansen.

Ja, så måste det vara, blev bara lite skärrad när jag ställde mig på vågen. Jag har dragit ner på "förbrännngsträningen" men inte slutat helt, då jag mår bättre av att göra den.

Det senare skulle jag inte hålla med om, med tanke på kreatinet och eventuella skillnader i hur nära ett träningspass måtten är tagna.

De är tagna ganska exakt vid samma tid, efter samma pass(rygg/biceps)

har du kvar ruterna?

Ja, inte lika definierade som efter deffen, men ändå synliga.

Skulle ta ett par bilder på det igår kväll för att lägga upp, men batteriet till kameran dog efter rygg bilden. men jag slänger upp bilden här:

Bild 1=75kg som jag vägde för 12 dagar sedan.
Bild 2=84,5kg från igår

Ser det ut att vara mycket vätska som jag lagt på mig, eller mycket fett? Själv tycker jag en kombination av båda, och jag tycker mig se en liten ökning av muskler, men det är nog bara optimisten i mig.

cyclist_90
2009-09-28, 05:58
det verkar sätta sig på¨rätt ställen:) No worries man=)

martikainen
2009-09-28, 08:09
gick från 87 till 81 på 7 veckor, och ligger nu på 83-84, 3-4veckor senare. Mycket vatten och glykogen mm som drar upp vikten i början.

Och var inte så vikt"kåt" utan kolla spegeln och prestationerna i gymmet och kör på tills du inte känner dig nöjd längre.

Morty
2009-09-28, 14:21
Jävlarns, de 10 kilona syns och det är inte dåligt ^^,

Fordon
2009-09-29, 13:04
9,5kg och bara +1,5cm runt midjan är rätt nice :)

kimpaa88
2009-09-29, 22:00
Från 96kg 4 års bulk till 63kg deff! haha :D

Salus
2009-09-29, 22:05
17.

BengtZz
2009-09-29, 23:24

Du tycker alltså att detta:
Axelbredd +6,5cm

Är normalt ifrån deff till bulk på två veckor? Snälla.

en stor stark
2009-09-30, 06:48
Du tycker alltså att detta:
Axelbredd +6,5cm

Är normalt ifrån deff till bulk på två veckor? Snälla.

Låg-kolhydrat deff till bulk (som jag antar var med kolhydrater) + kreatin kommer ju att göra en hel del. Troligen en del fett också, och om mycket av det lägger sig runt axlarna så kan det ju också bidra.

Baboom
2009-09-30, 07:43
Efter SM06 åt jag "dietmat" veckan efter, men inga restriktioner. Viktuppgången blev då 1kg om dagen.
Slutade med att jag gått upp 10kg från invägning till 10 dagar efter. Sen tog det bara stopp. Även fast jag fick ut och åt lunch och inte tänka alls på vad jag stoppade i mig.

Så är man riktigt tömd och har en obalans i saltet (som många får efter en tävling) så suger kroppen åt sig allt.

L-Sami
2009-09-30, 10:06
Gått upp 1,5kg på 3 veckor. Har ätit mer helt enkelt och det är jag medveten om. Efter de tidigare dieten har jag väl ökat ca 2-3kg första månaden.