handdator

Visa fullständig version : Köpa grisen i säcken på Blocket, hur gör ni?

kalle_banan
2009-09-26, 15:52
Jag tänkte köpa en dator på blocket som skall skickas, men jag funderar på hur jag ska göra för att vara säker på att jag får vad jag betalar för? Jag tänker inte betala i förskott, utan tänkte använda mig av bussgods och betala när paketet anlänt, men sen är frågan om han skickar ett paket med grus i och försöker blåsa mig eller inte. Så låt oss ponera att jag köper ett paket med grus för 6000 kronor, kan jag gå till polisen och få tillbaka mina pengar på nått sätt?

Onigiri
2009-09-26, 16:02
Bästa vore nog att åka och hämta det. Mötas halvvägs eller så om det är långt. Tror du inte kan få tillbaka pengar om han blåser dig, du kan göra en anmälan för bedrägeri men pengarna lär du nog inte se mer, om han skulle blåsa dig.

RebelYell
2009-09-26, 16:06
Be säljare skicka varan med en notering att paketet kan öppnas för kontroll av dig (på plats) enligt överenskommelse.

Baan
2009-09-26, 16:06
Är erbjudandet så bra att du vågar riskera strul på något sätt? Av det jag sett på Blocket är det inte direkt några särskilt bra priser på datorer...

saab900
2009-09-26, 16:12
http://www.zatzy.com/allmaent/345439-varning-foer-bedragare-saeljer-faelgar.html

Jag skulle passa mig noga för att köpa saker osett jag inte kan undersöka innan jag betalar. Polisanmälan hjälper inte om aset har så mycket skulder att han inte kan återbetala.

kalle_banan
2009-09-26, 16:38
Det bidde ingen dator... Han behövde pengarna till på tisdag.