Visa fullständig version : Göteborg Vs Stockholm
A ghost town (Götet)
bjOITeJzIDc
Vs
En vacker död stad (08)
bBm9AI49ka4
Själv märkte jag att ensamvargar inte var så välkomna i Göteborg...
Var lagom elaka nu..
Alltså, mellan den där musiken att välja emellan, så blir det ju tveklöst Göteborg. Jag menar W.T.F. tåström? Vilken jävla dynga.
Alltså, mellan den där musiken att välja emellan, så blir det ju tveklöst Stockholm. Jag menar W.T.F. Dark bLAAAAAAAAAA? Vilken jävla dynga.
.....
Alltså, mellan den där musiken att välja emellan, så blir det ju tveklöst Göteborg. Jag menar W.T.F. tåström? Vilken jävla dynga.
Ja, och då är ändå inte Dark Tranquility det bästa som hänt musikvärlden. Thåström är helt enkelt bara sämst, kanske t.om. sämst i världen.
Metal kan syga mein ping!
hahavaffan
2009-09-25, 22:52
Thåström är så äckligt dåliga.
Jockefoten
2009-09-25, 23:18
Thåström är kung!
Får bli Gbg, gillar inte Thåström.
Bra svensk metal kommer från Stockholm. Eller Finspång. Punkt.
Kan någon säga mig ett enda bra metalband från Göteborg? The Haunted har jag för mig har vissa GB-kopplingar, men lite wikipediande sade snarare Borlänge.
Nordenator
2009-09-26, 08:09
Kan någon säga mig ett enda bra metalband från Göteborg? The Haunted har jag för mig har vissa GB-kopplingar, men lite wikipediande sade snarare Borlänge.
At The Gates
SF0U77bm9mc
'nuff said
At The Gates
'nuff said
Tja, jag har aldrig riktigt gillat sången, men visst, de har sina stunder av fina riff. Men Entombed och Dismember har ändå serdan början på 90-talet sprungit cirklar kring At the Gates. För att inte tala om Unleashed.
Nordenator
2009-09-26, 08:28
Tja, jag har aldrig riktigt gillat sången, men visst, de har sina stunder av fina riff. Men Entombed och Dismember har ändå serdan början på 90-talet sprungit cirklar kring At the Gates. För att inte tala om Unleashed.
Entombed har aldrig riktigt varit någon favorit, men jag kanske måste ge dem en ordentlig chans. Blir att se dem för andra vändan nästa helg tillsammans med Amon Amarth och Evile.
Sen finns ju Freak Kitchen också.
fRGtY_gvvYE
19mQt67dUM8
In flames, Evergrey, Engel, Dark Tranquillity, Lost Horizon, The Haunted (mestadels gbg och skapat där så varför tvekan?), Lillasyster (lol).
Vissa är dock "metal" :)
Hardkår suparstar kommer från göteborg...
PtH39eQmN2o
Bra svensk metal kommer från Stockholm.
+1 så det skvätter!
Scratch89
2009-11-02, 14:26
Vilka metalband kommer ifrån Stockholm?
Metal kan syga mein ping!
Man suger välle bara göteborgare elle!!
http://www.youtube.com/watch?v=784rJ66pY0c
Edit: Meh vaffö kan jag inte göra fint u-tubefönster som alla andra...? Jag vill oxå vara riktig haxxor.
Ggb:
Jens Lekman
Håkan Hellström
Almedal
Broder Daniel
Joel Alme
The tough alliance
I min mening Sveriges största musikstad.
Scratch89
2009-11-02, 14:30
Edit: Meh vaffö kan jag inte göra fint u-tubefönster som alla andra...? Jag vill oxå vara riktig haxxor.
Skriv [.yt] för att sedan avsluta med [/yt], och däremellan skriver du koden som står efter v= i din länk där. Ta även bort punkten som jag satte dit i första klammern.
Allt efter = tecknet i youtube länken ska in mellan [yt ] och [/yt ] (utan mellanslagen)
Yayy!! now I fix...Thanx guys ;o)
784rJ66pY0c
Med den göteborgska definitionen: inga. Och tur är väl det.
OPETH kommer från Stockholm och det räcker väl? :D
hendrong
2009-11-02, 15:29
Var detta en musiktråd eller bara en tråd om vilken stad som är bäst i största allmänhet?
dream_theater_
2009-11-02, 16:40
Det spelar ingen roll, för Göteborg vinner ändå!
Var detta en musiktråd eller bara en tråd om vilken stad som är bäst i största allmänhet?
Jag tror det var i största allmänhet, men man kan uttrycka det som så att en stad som producerat In Flames har en lång uppförsbacke att vandra innan den är förlåten.
Göteborg < all
I musikväg iaf!
9hCWd93w5to
Hade förövrigt äran att träffa Daniel Heiman på Rockbaren för några veckor sen.
Jag tror det var i största allmänhet, men man kan uttrycka det som så att en stad som producerat In Flames har en lång uppförsbacke att vandra innan den är förlåten.
*slap*
:D
Göteborg. Ni har missat att nämna mustasch! Sveriges bästa metalband.
Göteborg. Ni har missat att nämna mustasch! Sveriges bästa metalband.
Som numera repar i danderyd ;)
In Flames? sveriges största och bästa band :smash:
Granatgiraffen
2009-11-03, 11:31
Göteborg < all
I musikväg iaf!
9hCWd93w5to
Hade förövrigt äran att träffa Daniel Heiman på Rockbaren för några veckor sen.
Mindre än? Större än? Va? Är du tvärtom-mannen?
Mindre än? Större än? Va? Är du tvärtom-mannen?
Freudansk felskrivning, gissar jag.
aggression
2009-11-03, 11:46
Stockholm har Carnage, Entombed, Bathory, Unleashed för att nämna några. Vad har göteborg som ens kan mäta sig med dessa band? Hammerfall? :D
Spelar Heed nånting nuförtiden? Saknar Heimans galna pipa... blev ett antal konserter med Lost Horizon för min del!
Kan någon säga mig ett enda bra metalband från Göteborg?
At the Gates.
Stockholm har Carnage, Entombed, Bathory, Unleashed för att nämna några. Vad har göteborg som ens kan mäta sig med dessa band? Hammerfall? :D
Hade Bathory :/
Wille005
2009-11-03, 12:15
Det finns bara en STAD i Sverige, det är Stockholm. Sedan finns det små byar, gårdar och borgar. Märk ordet borg.
Göteborg har dragit ifrån rejält inom tung rockmusik (metal). Dark Tranquillity har varit det bästa livebandet med bäst låtar under hela seklet. Med senaste skivan som igen (det har de varit cirka fem av åren sedan 2000) var "bästa hårdrock" (enligt mig) var det solklart.
v/62gwmbC-v4E&hl=sv_SE&fs=1
+100 så det skvätter!
Jag har fortfarande svårt att förstå om det är ironi med att det finns metalband från sthlm och att de skulle vara något att hänga i grannen i jämförelse med vad som kommer från göteborg
Jag har vanligtvis svårt för att förstå ironi :/
+100 så det skvätter!
Amon Amarth, This Ending och Clawfinger. Rap metal är också tung rockmusik. Två av dem har inte gjort något på några år och ett har inte varit lika bra förra året. Clawfinger var länge Sveriges bästa liveband jämte Entombed, och efter det jämte Dark Tranquillity. De är fortfarande suveräna live men gör nästan inga shower i Sverige längre.
Ristretto
2010-08-11, 21:53
hardkår suparstar kommer från göteborg...
pth39eqmn2o
yyyyyyyyyyyyyeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
The_RobRoy
2010-08-11, 21:55
Om vi pratar staden så:
http://www.guardian.co.uk/travel/audioslideshow/2010/apr/26/jamie-oliver-does-stockholm-food
gör en lite stolt över Sthlm och Sverige :)
Loyndomsriss
2010-08-12, 00:46
Bra klipp RobRoy. :)
+1 på det *popcorn*
OPETH kommer från Stockholm och det räcker väl? :D
Ja!
Finns dock en hel drös andra också som grädde på moset ;)
Mark_Lyft
2013-06-03, 10:07
Om vi pratar staden så:
http://www.guardian.co.uk/travel/audioslideshow/2010/apr/26/jamie-oliver-does-stockholm-food
gör en lite stolt över Sthlm och Sverige :)
Att få beröm för sin gastronomi av Jamie Oliver, är inte det som att få cred för sin metalstatus av Lasse Berghagen?
Ladugårdsdörr
2013-06-03, 11:24
Trots IFK Göteborg så måste jag ändå rösta på Gothenburg:
LdrKpf67laI
Är ju själv metallyssnande göteborgare, men lite tjabbigt att blanda in Thåström.
Thåström > *
Rikard Jansson
2013-06-03, 13:03
Är det här ett skämt? Musikmässigt vinner GBG över i stort sett resten av jorden^^
Flames anyone? Göteborg helt klart.
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3964670&postcount=23
!!!!!!!!!
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3964670&postcount=23
!!!!!!!!!
Trams!
Tjejen är släkt med nån i Opeth. Ville att vi skulle kolla på dom sen surra lite.
Trams!
Tjejen är släkt med nån i Opeth. Ville att vi skulle kolla på dom sen surra lite.
Om jag minns rätt är de från Nacka (typ) men har någon inplockad från Lkpg.
Edit: Och Mendez från Uruguay förstås...
Det finns en anledning att gbg bland världens hårdrocksband kallas för the metal capital of sweden ( i vissa fall även scandinavia)
Om jag minns rätt är de från Nacka (typ) men har någon inplockad från Lkpg.
Edit: Och Mendez från Uruguay förstås...
Yep, trummisen Martin "Axe" "Legolas" Axenrot är från Linkan. Ersatte en annan Martin med efternamn Lopez. Många Martin i bandet...
Det finns en anledning att gbg bland världens hårdrocksband kallas för the metal capital of sweden ( i vissa fall även scandinavia)
Kan man få en källa?
Mitt svar på frågan är: Inte Malmö! :d
hahavaffan
2013-06-03, 22:00
Färskt: http://open.spotify.com/album/14MQsPaNi04Xd5wdLvolw2
filmjölk
2013-06-03, 22:36
Jag saknar Chaan:(
Lyssnade inte på någon av låtarna och röstade ändå på Stockholm. Stockholm vinner alltid över Göteborg.
filmjölk
2013-06-03, 22:46
Lyssnade inte på någon av låtarna och röstade ändå på Stockholm. Stockholm vinner alltid över Göteborg.
Ha!
I GBG bränner vi bilar i områden med kanske 50% invandrare i, ni måste upp till 80-90% för att öht börja fundera på att kasta lite sten.
GBG-Sthlm 1-0.
Göteborg är som Stockholms lätt efterblivna kusin, men vi älskar er trots att ni äter kritor och petar er i näsan.
filmjölk
2013-06-03, 22:55
Göteborg är som Stockholms lätt efterblivna kusin, men vi älskar er trots att ni äter kritor och petar er i näsan.
hahaha:laugh:
Nej men seriöst, du borde åka ut till Askim, Lilleby, Hjuvik eller liknande nästa gång du är i GBG och inte bara traska runt på Avenyn. Göteborg är väldigt vackert på sina håll. Göteborg som helhet>Stockholm med hästlängder.
narcissisten
2013-06-03, 22:57
Hur kan detta ens vara up for discussion?!
Där har du fel, Göteborg vinner, alltid. Stockholm kommer tvåa, sen är det slut på städer värda att bo i inom Sveriges gränser.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.