Visa fullständig version : Tid innan pengarna överförts?
sundvall
2009-09-23, 16:08
Hej. Om man överför direkt från sin bank, dvs går dit och fyller i papper på bankgirot som pengarna ska in på - hur lång tid tar det innan pengarna förts över? Det kanske beror på vad man är med i för bank och vad det är för bank man ska föra över till? I detta fall är det hur som helst från Handelsbanken till ett konto på Nordea.
Hej. Om man överför direkt från sin bank, dvs går dit och fyller i papper på bankgirot som pengarna ska in på - hur lång tid tar det innan pengarna förts över? Det kanske beror på vad man är med i för bank och vad det är för bank man ska föra över till? I detta fall är det hur som helst från Handelsbanken till ett konto på Nordea.
Beror på tidpunkt. Innan 11 är pengarna inne runt 15, innan 13 är pengarna inne 17. Efter 13 dagen efter.
Trapper Buzz
2009-09-23, 16:14
Swedbank till Nordea brukar ta tre bankdagar.
sundvall
2009-09-23, 16:17
Ok tackar. Ska dit så fort banken öppnar (10) och slänga in pengarna.
Vi är några stycken som ska dra till thailand och gå en bartenderutbildning och ta det lugnt ett tag, idag publicerades det på sidan att det bara fanns 2 platser kvar (Kanske bara ett smart drag för dom att locka kunder, I dont know) Så då blev det lite panik i högen här. Alla anmälde sig så snabbt som möjligt, man har dock ingen safe spot förens första delbetalningen kommit in. Då 4 av oss har internetbank betalade dom genom den på en gång, och jag som inte skaffat det än kunde heller inte gå till banken och betala in då klockan var efter 15.
Dock brukar det kunna ta 1-2 dagar när folk för över via internetbank så ja, jag kan ju alltid hoppas. Men ja som sagt, sticker in till banken klockan 10 imorgon så får jag se hur det går.
:D
Trapper Buzz
2009-09-23, 16:18
Jag tror giro går fortare än vad jag sa;
jag tänkte från konto till konto.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.