Visa fullständig version : PDF-faktura som kvitto?
NicklasGbg
2009-09-23, 14:09
Hej!
Har en fråga angående kvitto. Ska sälja min skärm som jag köpte på komplett.se, men har inte kvar det kvittot jag fick när jag hämtade ut den. På deras sida kan man dock ladda ned fakturan i PDF från köpet. Funkar det som kvitto när jag nu vill sälja den?
Hej!
Har en fråga angående kvitto. Ska sälja min skärm som jag köpte på komplett.se, men har inte kvar det kvittot jag fick när jag hämtade ut den. På deras sida kan man dock ladda ned fakturan i PDF från köpet. Funkar det som kvitto när jag nu vill sälja den?
Jag tror att det ska funka. För att vara 100% säker så kan du ringa dom och fråga.
kidneyinlodz
2009-09-23, 14:10
kompletts kvitto när de sålde den till dig har väl inte att göra med när du säljer den till någon annan.
King Grub
2009-09-23, 14:36
Jo, om det är fabriksgaranti kvar. Den gäller tiden ut, oavsett ägare.
NicklasGbg
2009-09-23, 14:57
Men räcker den pdf-fakturan då ifall den jag säljer till skulle få problem med skärmen?
hahavaffan
2009-09-23, 15:40
Ja det ska räcka gott med en utskriven PDF-faktura. Min gissning är att det är precis samma som den du fick med paketet.
Utskriven pdf har dugit för tidigare löneavdelningar för mig i alla fall, så kan inte riktigt se varför det inte skulle duga för Komplett.
Skulle du vara tvungen att skicka med orginalet? Nä en kopia duger bra och antar att de själva har skrivit ut exakt den fakturan du sitter med från den pdf-filen.
Utskriven pdf har dugit för tidigare löneavdelningar för mig i alla fall, så kan inte riktigt se varför det inte skulle duga för Komplett.
Det är ju samma sak när man deklarerar via nätet.
Man får en kvittens-fil som man kan spara/printa ut.
Men räcker den pdf-fakturan då ifall den jag säljer till skulle få problem med skärmen?
Är det inte riktigt tjurigt för just datorkomponenter vid försäljning i 2a hand? Ska man göra RMA på grafikkort osv tror jag förste ägaren måste göra detta? Vet inte om det ändrats på senare tid dock?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.