handdator

Visa fullständig version : [Pain de] Martin signerar sin bok "Surdegsbröd" på Bagaren & Kocken 24 sept. kl. 15!

mikaelj
2009-09-22, 20:38
Om ni bor någonstans i Göteborg är det ett tillfälle att träffa honom för att prata & få boken signerad. I affären-i-Kålltorp-som-jag-inte-länkar-till har de dessutom 20% rabatt på sina kökssaker.

Hans Internetjournal är dessutom väldigt intressant & läsvärd för alla som är intresserade av bröd!

kalle_banan
2009-09-22, 22:21
Tack för tipset! Jag kommer inte kunna närvara men hans blogg var grejt!

Lellan
2009-09-22, 22:32
Är detta ironi? Bröd är väl djäfvulens påfund? ;) (taskig tråd btw, har brödförbud veckan ut.. :( Först degtråden och nu denna, självömkan ftw.. )

Men låter go.. jag menar trevligt för alla som gillar bröd å bakning! *drool*

mikaelj
2009-09-22, 22:44
Är detta ironi? Bröd är väl djäfvulens påfund? ;)

Jo, så som folk i allmänhet glufsar i sig industribakat fulbröd i tid och otid... brödoholister är ni, hela bunten!

En skiva gott surdegsbröd på fredagskvällen ihop med en extralagrad präst och några skivor Sremska eller Krakowska är liksom en helt annan grej.

(i teorin, då. jag håller mig till mitt mandelbröd om jag behöver underlägg. tar för lång tid att baka surdegsbröd!)

(taskig tråd btw, har brödförbud veckan ut.. :( Först degtråden och nu denna, självömkan ftw.. )

Aww... Dårå?

Men låter go.. jag menar trevligt för alla som gillar bröd å bakning! *drool*

Se även Alvar & Ivar på Kastellgatan (http://alvarochivar.blogspot.com/).

Ch4rles
2009-09-23, 07:34
Kul, jag läste hans blogg ett tag och bakade surdegsbröd i en period. Gjorde egen jäst med aprikoser, riktigt kul. Dock kändes det inte som att det var värt besväret. Gott var det ju, men väldigt mycket arbete bakom.

Tricce
2009-09-23, 11:25
Surdeg trevligt, sonen hade med sig en "Herman" hem för inte så längesen. Rätt skoj faktiskt och GOD blev den.