Visa fullständig version : Keps inomhus?
Vad anser ni? Gammaldags beteende av dem som blir upprörda? Eller befogat? Ja eller Nej?
Alone_in_the_dark
2009-09-21, 15:12
TS börjar:D
Har vi inte tjatat ihjäl den här diskussionen? Även häng på brallorna, kalsonger under badshortsen, slöja i klassrummen osv
QUOTE=Alone_in_the_dark;3885338]TS börjar:D[/QUOTE]
Det beror lite på situation tycker jag, är jag ute och fikar med en kompis och ej orkar fixa håret så bär jag keps inomhus.
Men är jag ute och äter på en finare restaurang tar jag inte ens på mig keps.
Har vi inte tjatat ihjäl den här diskussionen? Även häng på brallorna, kalsonger under badshortsen, slöja i klassrummen osv
Okej sökte innan men fann inget. Men du får gärna länka till dem trådarna. :)
Ja det är okej, det är en accessoar.
Huvudbonader inomhus ser bara ovårdat ut. Kepsar är iof alltid fula och bör aldrig bäras av någon över 15 år.
Min farmor fråga alltid om jag hade ett ägg på huvudet när jag glömde ta av kepsen.
Fick bli en bitchslap bara för att sätta henne på plats.
Får man ha mustasch så får man fanimig ha keps.
mattilainen
2009-09-21, 15:29
Sure, använd om du vill, vem orkar helt ärligt bry sig? På middagar och liknande kanske man kan ta av den
frambogir
2009-09-21, 15:30
Lika fult inne som ute.
Klart man får ha keps. Jag har det för jag inte pallar fixa frillan.
Har alltid keps om jag inte ska ut på krogen lr på något seriösare.
Orka vårda sitt hår varje dag.
Men jag tar ju givetvis av den på lektioner eller inomhus hemma hos någon lr om jag äter etc.
Beror på vart man äter också. Käkar jag hos flickvännen, hemma eller på nått finare ställe så tar man givetvis av sig kepsen. Men käkar jag på Sibylla eller donken skiter jag i vad jag har på mig.
Lika fult inne som ute.
+1, dock inte ok att ha inne, helt befängt.
hahavaffan
2009-09-21, 16:06
Keps är rätt fult, det håller jag med om. Men vill folk ha det på sig, låt dom.
Raschmus
2009-09-21, 16:12
Införskaffade min första keps i veckan. Har hittills och troligtvis fortsättningsvis bara använt den hemma. Köpte den för att jag får spel när bögluggen hänger i ögonen efter kvällsdusch.
Rockhard
2009-09-21, 16:27
Har alltid keps numera då jag skaffat en fin hockeyfrilla. Och dom gör sig ju bäst med huvudbonad ;)
Inget mot att det blir mer accepterat inomhus. I övrigt känns det som ett utomhusplagg, sen är det inte direkt snyggt heller.
von huff
2009-09-21, 17:50
Beror på, har aldrig på kepsen inomus hemma men i skolan använde jag keps inomhus utom på lektionerna.Man förstår ofta själv när det inte är ok att använde keps.
Ni som inte tycker det är okej är ni födda på 1800-talet eller?
von huff
2009-09-21, 18:11
Ni som inte tycker det är okej är ni födda på 1800-talet eller?
Skulle du gå med kepsen på innomhus om du skulle besöka din flick/pojkväns mormor och morfar?
Verbatim
2009-09-21, 18:19
Skulle du gå med kepsen på innomhus om du skulle besöka din flick/pojkväns mormor och morfar?
Beror på om dom är födda 1800-talet, inte för att det är relevant. Jag tar av mig kepsen för att jag inte vill göra min flickväns morföräldrar upprörda, det gör inte deras åsikt mindre idiotisk dock.
Det är aldrig okej annat än i vissa allmänna utrymmen (t.ex. trappuppgångar), hemma hos individen ifråga då han naturligtvis har full rätt att bestämma klädkod eller ifall det specifikt önskas huvudbonad, såsom på en fest med det som tema.
Stör mig faktiskt lite smått på folk som tror att de är cool med smutsigt hår och keps inne på krogen, men helt objektivt tänkt är det ju en bra tönt-indikator, så med tanke på att man vet vem man bör undvika är det i grund och botten ett positivt fenomen.
Överlag anser jag att samma regler som för vilken hatt som helst bör gälla även för keps även om en keps i regel är relativt ful och stillös.
Man får väl införa nya, mer logiska, sociala regler i små doser.
Jag tycker det är korkat att tycka att det inte är ok att ha keps inomhus.
von huff
2009-09-21, 18:24
Jo sant.jag tvivlar dock att det på t.ex arbetsplatser där man utför kontorsarbete kommer att bli vanligt med keps fast man vet aldrig, det är ju redan vanligt i skolorna att man går med keps.
klart att de spelar lite roll på var det är men annars får folk ha på sig vad dom vill. Orka bry sig om folk har keps i t.ex. skolan, hemma hos polare osv, orka bry sig om folk badar med kalsonger när dom badar på stranden, orka bry sig att folk har olika klädstiler.
Snälla sluta gnäll om allt och vad andra har på sig, är det så svårt att sluta bry sig om andra och sköta sitt eget? :)
Vet att folk kommer dampa men de är sant det jag skriver.
Jo sant.jag tvivlar dock att det på t.ex arbetsplatser där man utför kontorsarbete kommer att bli vanligt med keps fast man vet aldrig, det är ju redan vanligt i skolorna att man går med keps.
Fast på arbetsplatser där man utför kontorsarbete är det ju inte vanligt med t-shirt heller.
Jag har väldigt svårt att greppa att keps skulle vara opassande eller upprörande. Att en del äldre människor ogillar denna huvudbonad gör inte att de automatiskt har företräde att bestämma vad som är rätt eller fel, bara för att de äldre, och kör med "sådant hade vi inte på vår tid"-snack. Så länge kepsar inte börjar skada folk, är det bara att gilla läget och sköta sig själv.
Om tjugo år är det något annat totalt meningslöst som folk retar sig på, och ska förbjuda.
Torsk_ole
2009-09-21, 19:01
Det är en kristen tradition. Men likväl tycker jag det är ohyffsat att ha keps på ifall jag skulle bjuda på middag hemma hos mig t ex.
Varför ska jag inte bry mig, det berör ju mig. Är någon hemma hos mig får de rätta sig efter mina regler.
Likadant på arbetsplatser. På ett "kontorsjobb" av lite högre klass dyker man inte upp med en söndertvättat t-shirt, gympaskor och keps. Det hör hemma i högstadiet och gymnasiet.
Är det inte en rätt logisk social regel att inte ha ytterkläder på sig inomhus?
klart att de spelar lite roll på var det är men annars får folk ha på sig vad dom vill. Orka bry sig om folk har keps i t.ex. skolan, hemma hos polare osv, orka bry sig om folk badar med kalsonger när dom badar på stranden, orka bry sig att folk har olika klädstiler.
Snälla sluta gnäll om allt och vad andra har på sig, är det så svårt att sluta bry sig om andra och sköta sitt eget? :)
Vet att folk kommer dampa men de är sant det jag skriver.
Tja, det är ju inte hela världen men ett vårdat yttre har sina fördelar när man är ute bland folk.
Keps inne är ok förutom i kyrkor.
Är det inte en rätt logisk social regel att inte ha ytterkläder på sig inomhus?
Vad definerar ytterkläder?
Vad sägs om kläder ämnade för utomhusbruk?
Hattar av olika slag har kommit till just för att skydda mot väder och vind. Därför är det också brukligt att ta av sig dem när man kliver innanför dörren, precis som man tar av sig halsduk och täckjacka...
Keps eller mössa inomhus känns ganska modernt och vanligt idag. Det kan vara okej, har själv haft det ibland offentligt pga bad hairday, men blev uppfostrad att inte bära huvudbonad inomhus. Hemma har jag typ aldrig haft mössa eller keps inomhus.
Pepparkakssmurfen
2009-09-21, 19:33
Ni som inte tycker att det är okej med keps inomhus;
tycker ni att det är okej med mössa på gymmet?
Varför skulle det inte vara okej med mössa på gymmet, många som har keps på mitt gym och skillnaden är ju egentligen att det är en skärm och tunnare än en mössa....
Branch tränar i mössa :D
När jag går på bio har jag häng på brallorna, kalsonger under badshortsen, slöja samt kepsen på sned.
Frågor? (Har även haft mössa på gymmet)
Ni som inte tycker att det är okej med keps inomhus;
tycker ni att det är okej med mössa på gymmet?
Självklart är det ok, förutsatt att det är ett utomhusgym och det är så kallt att man fryser om huvudet.
huvudbonader inomhus ser bara ovårdat ut. Kepsar är iof alltid fula och bör aldrig bäras av någon över 15 år.
+1
Tycker att man tar av sig kepsen inomhus
Riktigt ohyffsat med keps inomhus.
Och fy fan för sex innan äktenskapet!
John Steinbeck
2009-09-21, 20:44
Det känns inte vuxet med keps inomhus.
Klart att det är ok med keps inomhus och mössa på gymmet. Det är fult med ibland är det ok att vara ful.
EDIT: Haha, jag läste nyss vad jag skrev och inser hur dumt det är. Det är aldrig ok att vara ful.
stahlberg
2009-09-21, 21:09
Själv är jag född på 1700-talet (läs mina Napoleon Bonaparte-inlägg så får ni bevis på det). Jag skulle aldrig gå med keps inomhus, inte för att "skona" andra utan för att det inte känns bekvämt. Men det skulle aldrig falla mig in att bry mig ifall någon annan vill använda keps inomhus, ens i bastun. Enligt min åsikt är det deras ensak.
vicarious
2009-09-21, 21:31
Keps inomhus.. keps överhuvudtaget? Kepsar är för barn, baseballspelare eller truckare och ser rent ut sagt förskräckligt ut. Like school in summertime - no class.
Att ta av sig sin huvudbonad inomhus hör till vanligt hyfs. Skrattar varje gång jag ser någon på gymmet som har keps eller mössa. No offense men jag begriper mig inte på det :)
Att ta av sig sin huvudbonad inomhus hör till vanligt hyfs. Skrattar varje gång jag ser någon på gymmet som har keps eller mössa. No offense men jag begriper mig inte på det :)
Vem är man ohyfsad mot om man har keps på sig inomhus?
vicarious
2009-09-21, 21:41
Vem är man ohyfsad mot om man har keps på sig inomhus?
Gud.
På riktigt, omgivningen. Sina medmänniskor. Common courtesy.
Vad sägs om kläder ämnade för utomhusbruk?
Hattar av olika slag har kommit till just för att skydda mot väder och vind. Därför är det också brukligt att ta av sig dem när man kliver innanför dörren, precis som man tar av sig halsduk och täckjacka...
Ok, själv ser jag på ytterkläder som kläder som är för varma eller smutsiga för att bäras inomhus.
Ok, själv ser jag på ytterkläder som kläder som är för varma eller smutsiga för att bäras inomhus.
Blir en vårjacka ett inomhusplagg på vintern?
panzerpig
2009-09-21, 23:04
ta av dig din fula keps!
+1
Klart man får ha keps på sig.
Att man inte får ha det i skolan är rätt stört. (eller får man det nu för tiden? typ mellanstadie)
Att man inte får ha det i skolan är rätt stört. (eller får man det nu för tiden? typ mellanstadie)
När jag gick på högstadiet så var jag med på ett möte om elevernas rättigheter. Fick då veta att läraren egentligen inte har rätt att neka en elev att bära keps utan klassen och läraren ska tillsammans komma överens om vilka trivselregler som finns.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.