handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig hur jag ska hanskas med personal i klädbutiker

Fredrik_S
2009-09-21, 12:59
Det finns flera problem.
De ställer förståss frågor som en säljare ska göra. Typ "hittar du något snyggt" "vad letar du efter" "vilken storlek ska jag ta fram" osv...
Alltså inte frågor som går att svara enkelt "nej tack" på Frågan "vill du ha hjälp" går enkelt och trevligt svara nej tack på men den frågan fås aldrig.

Ett annat problem är att de alltid tror att man shoppar för första gången i sitt liv.
När man väl lyckats värja sig från den hjälp de vill ge så avslutar de med "säg bara till om du vill ha hjälp", no shit. Kan man få hjälp om man vill?? Det var nått nytt.
Jag förstår ju att personalen är där för att hjälpa till om man vill, det lärde man sig första gången man shoppade. Men vill jag ha hjälp så frågar jag om det.

Tredje problemet är i provosionsbaserade butiker där det jobbar mer än en person. Där kommer nämligen allihopa fram med ett par minuters mellanrum och ställer varierande försäljarfrågor som har det gemensamma att det inte går att besvara med nej tack.

Det slutar allt som oftast med att man kommer in i butiken glad, för att 10 minuter senare vara uppstressad över att man varit tvungen att vara "otrevlig" besvara "hittar du något du gillar" med "nej tack jag kollar bara", och samtidigt ha minst en eller ett par säljare med hökögon som letar efter minsta tvekan eller förvirring från mig för att kunna stormandes in med förslag om storlekar och modeller.

mini
2009-09-21, 13:11
Är det svårt att bara säga "Tack, jag tittar själv och säger till om jag behöver hjälp"?

Yes
2009-09-21, 13:17
Jag kör antingen på "äh, jag kollar bara och säger till om jag behöver hjälp" eller om det är en snygg tjej vars stil jag gillar; "Grejt! Följ med här så ska du få hjälpa mig gå lös i butiken!".

Osten80
2009-09-21, 13:20
Är det svårt att bara säga "Tack, jag tittar själv och säger till om jag behöver hjälp"?

Svårare än så är det inte. Om det fortfarande tjatas efter det går jag ut därifrån.

Medusa
2009-09-21, 13:21

Är det svårt att förstå att somliga försäljare inte accepterar detta utan återkommer igen? Vad väl precis vad Fredde skrev.. *cry*

Krampus
2009-09-21, 13:23
Livet är så sjukt hårt..:(

shut teh face
2009-09-21, 13:27
Det är bara att dra av dig byxorna och börja hoppa grodda på golvet samtidigt som du sjunger "King Grub... King Grub... King Grub..", så försvinner dom.

Fredrik_S
2009-09-21, 13:29

Jag tycker det är svårt att svara så när det inte är rätt svar på deras fråga.
För mig är det onaturligt att inte svara när människor frågar mig saker.
Detta gör jag ju ändå förståss, bara det att det känns jobbigt att hela tiden avfärda personer, speciellt om och om igen flera gånger.

"vilken storlek ska jag ta fram"
"Tack, jag tittar själv och säger till om jag behöver hjälp"

"hittar du något snyggt"

"vad letar du efter"

Det skulle som sagt vara jättenkelt om de ställde den natrulagste frågan "vill du ha hjälp", men det är det ingen säljare som nånsin gör.

Brooklyn
2009-09-21, 13:37
Livet är så sjukt hårt..:(

:laugh:

Grahn
2009-09-21, 13:37
Det skulle som sagt vara jättenkelt om de ställde den natrulagste frågan "vill du ha hjälp", men det är det ingen säljare som nånsin gör.

För att du inte ska ges möjlighet att bli av med dem så lätt, för de säljer nog mer när de får assistera.

Frågan är outtalad och det är givetvis okej att säga att man klarar sig själv, bara tittar och ber om hjälp om man önskar den senare.

CiB
2009-09-21, 13:39
Vilken butik handlar du dina kläder?
Finns det alternativ eftersom du inte verkar nöjd med servicen i den här butiken?
Tala med chefen i butiken?

Fredrik_S
2009-09-21, 13:40
För att du inte ska ges möjlighet att bli av med dem så lätt, för de säljer nog mer när de får assistera.

Frågan är outtalad och det är givetvis okej att säga att man klarar sig själv, bara tittar och ber om hjälp om man önskar den senare.

Jo jag vet ju hur allt fungerar med försäljning och sånt.

Det jag behöver hjälp med är hur jag ska vara på samma shoppinghumör och samma glädje efter alla 5 försäljare i en affärt kommit fram med falska leenden och kryptiska frågor som har enda syfte att de själva ska tjäna mer.

JustinCredible
2009-09-21, 13:41

"hittar du något snyggt"

"vad letar du efter"

Skulle nog funka om du svarade så för det hade låtit så sjukt drygt att dom låtit dig vara sen.

Fredrik_S
2009-09-21, 13:45
Vilken butik handlar du dina kläder?
Finns det alternativ eftersom du inte verkar nöjd med servicen i den här butiken?
Tala med chefen i butiken?

Ingen aning, där jag hittar dom.

Men orsaken att jag reagerade just nu är för att jag gick in i g-star vid gallerian, och verkligen alla i försäljarstyrkan, ca 5 stycken kom fram och ställde sina repliker.
Hjälper ju inte att tala med chefen, hela poängen är ju att de ska försöka hjälpa kunderna och få dem att köpa, och det är väl omöjligt för dom att se om deras andra säljarkompisare redan fått nobben. Tror inte det går att lösa, jag menar de skötte ju sitt jobb. Det är min inställning som måste ändras.
Det är ju betydligt lugnare i affärer där de inte får provision.

Fredrik_S
2009-09-21, 13:46
Skulle nog funka om du svarade så för det hade låtit så sjukt drygt att dom låtit dig vara sen.

Det fungerar, men jag blir samtidigt på sämre humör för att jag känner att jag varit dryg.

Grahn
2009-09-21, 13:47
Hmmm tja rädda humöret det är en knivigare fråga, låtsas att de är luft och ignorera dem. :)

Fredrik_S
2009-09-21, 13:53
Hmmm tja rädda humöret det är en knivigare fråga, låtsas att de är luft och ignorera dem. :)

jupp, träning ger erfarenhet.
Dags å dra till affärerna och öva på att ignorera människor.

Cerberus
2009-09-21, 13:57
inte för ja shoppar ofta men jag brukar bara säga att ja bara kikar, sen brukar de lämna mig i fred.

Grahn
jupp, träning ger erfarenhet.
Dags å dra till affärerna och öva på att ignorera människor.

När du trampar ner dem i golvet och reflekterar över att golvet är jävligt ojämt så har du uppnått perfektion!

NoPainNoGain
Finns vissa som är sjukt dåliga på att "shoppa" och inte kan storlekar och vad saker heter. Som storhandlar 1 gång om året och känner sig allmänt borta så fort de går in i en klädaffär. Tycker det är bra att de går fram och erbjuder hjälp, de har hänt att de visste exakt var man var ute efter och 5min senare stod man där med sina byxor/whatever.

PS. hatar att handla kläder.

martikainen
2009-09-21, 14:01
tycker ordet "Svensk" passar in här. Jag kan inte riktigt koppla ur man kan bli på dåligt humör för en sån sak? Jag kanske inte riktigt sätter mig in i den situationen, har aldrig varit med om att flera säljare i samma butik kommer fram och ska hjälpa.

Det är ju bara att Le och säga att du har läget under kontroll, eller så ger du dom något att göra "har du ett par schyssta skinnskor med låg klack och 4punkts snörning i strl 43½?" Då lär de pysa iväg en stund.

Yes
2009-09-21, 14:02
Jag tycker det är svårt att svara så när det inte är rätt svar på deras fråga.
För mig är det onaturligt att inte svara när människor frågar mig saker.
Detta gör jag ju ändå förståss, bara det att det känns jobbigt att hela tiden avfärda personer, speciellt om och om igen flera gånger.

"hittar du något snyggt"

"vad letar du efter"

Jag ser inget problem med att svara så. Visst kanske det låter lite konstigt eftersom det inte är ett direkt svar på frågan, men man får ju fram det man vill ha sagt iaf.

Om det är fem personer efter varandra som kommer fram kan jag iof förstå om det är irriterande, men hur ofta händer det egentligen?

Jag blir iaf ytterst sällan störd av säljare i klädbutiker. Vanligaste problemet är faktiskt tvärtom, att när jag behöver hjälp med något finns det ingen i närheten. Det tycker jag är mycket jobbigare.

Matsa
2009-09-21, 14:03
Jag brukar svara att jag bara tittar och säger till om jag behöver hjälp. Är de envisa så stoppar jag lurarna i öronen och ignorerar dem.

Kischen
2009-09-21, 14:05
Är de envisa så stoppar jag lurarna i öronen och ignorerar dem.

Guds gåva till mänskligheten :thumbup:

CrazyJoeDavola
2009-09-21, 14:08
Internet är grejen!

hahavaffan
2009-09-21, 14:12
Du är ju fan ännu mer bitter och lättirriterad än jag. Bra jobbat :)

jwzrd
2009-09-21, 14:17
tycker ordet "Svensk" passar in här. Jag kan inte riktigt koppla ur man kan bli på dåligt humör för en sån sak? Jag kanske inte riktigt sätter mig in i den situationen, har aldrig varit med om att flera säljare i samma butik kommer fram och ska hjälpa.

Det är ju bara att Le och säga att du har läget under kontroll, eller så ger du dom något att göra "har du ett par schyssta skinnskor med låg klack och 4punkts snörning i strl 43½?" Då lär de pysa iväg en stund.

Känns mer nyazeekländskt tycker jag.

hendrong
2009-09-21, 14:18
g2jAwiq6YsE

jwzrd
2009-09-21, 14:20
hengdrong> Slå av en fjärt / rapa högt?

mini
2009-09-21, 14:21
Du vill inte ha hjälp med hur du ska handskas med personal, du vill göra en höna av en fjäder så att du kan störa dig på något helt i onödan. Möjligen vill du att någon ska gå och säga till samtlig personal i butiker i Stockholm att de inte ska prata med dig, men jag gissar att även du ser det osannolika i det scenariot. Så, du får nog lära dig att tacka nej till hjälp även om det inte är som svar på en direkt fråga om du vill ha hjälp.

Fredrik_S
2009-09-21, 14:21
Jag brukar svara att jag bara tittar och säger till om jag behöver hjälp. Är de envisa så stoppar jag lurarna i öronen och ignorerar dem.

Fan det glömde jag ju bort
Jag gick med en kompis den gången, han hade inte fått hjälp, och jag hade fått 3 försäljare på mig. Han hade lurar.
Det måste jag testa nästa gång!!

Pirko
2009-09-21, 14:33
Känner igen mig. Tycker det är riktigt jobbigt. Men annars är det bara att svara "Ja, jag kollar bara runt lite". Då brukar dom hajja att man bara vill kolla runt i lugn och ro.

EDIT: Annars kan du också testa hålla i mobilen och låtsas smsa eller dylikt, funkar likadant som hörlurar typ. Dom fattar att du inte vill bli störd.

hendrong
2009-09-21, 14:36
hengdrong> Slå av en fjärt / rapa högt?

Inte gå in i butiken över huvud taget, det är bara tjejer som gillar att shoppa.

Pirko
2009-09-21, 14:41
Inte gå in i butiken över huvud taget, det är bara tjejer som gillar att shoppa.

Pff, hillbilly.

tsp
2009-09-21, 14:43
Till mig frågar de alltid Vill du ha hjälp/kan jag hjälpa till med något? och jag svarar "nää jag ser mig bara omkring". Förstår inte varför du har problem.

ceejay
2009-09-21, 14:51
Dagens i-landsproblem

tejpis
2009-09-21, 15:48
"Jag klarar mig", sen vänder du ryggen åt. Varsågod!

Chrilli
2009-09-21, 15:53
Tycker servicen ofta är väldigt bra i Sverige, de hjälper till om man behöver hjälp. Oftast är jag på samma ställen och shoppar så de känner igen en.

Är det ställen med folk som är för på gå jag inte dit igen helt enkelt. Hatar att de inte kan hantera service att finnas tillhand och inte mer än så.

I USA tycker jag dem är helt crazy, känns som att bli jagad och frågar om namn, om man varit filmstjärna och fjäskar järnet. Försökte smyga mig in där haha.

Fredrik_S
2009-09-21, 16:04
Till mig frågar de alltid Vill du ha hjälp/kan jag hjälpa till med något? och jag svarar "nää jag ser mig bara omkring". Förstår inte varför du har problem.

Tycker servicen ofta är väldigt bra i Sverige, de hjälper till om man behöver hjälp. Oftast är jag på samma ställen och shoppar så de känner igen en.

Är det ställen med folk som är för på gå jag inte dit igen helt enkelt. Hatar att de inte kan hantera service att finnas tillhand och inte mer än så.

I USA tycker jag dem är helt crazy, känns som att bli jagad och frågar om namn, om man varit filmstjärna och fjäskar järnet. Försökte smyga mig in där haha.

Normalt är det inte provisionsbaserat.
Mitt upprördhet kom efter jag var inne i en sån butik. Där är det 100 gånger värre än en vanlig h&m eller liknande.
I USA är det oftast provisionsbaserat och total mardröm för en sån som jag att shoppa.

ManuelIT
2009-09-21, 16:08
Jag håller fan med trådskaparen. Man blir oftast bombarderad med hjälp man inte behöver, och det blir stressigt ibland. Jobbigast är ändå när man är inne i provhytten och bökar med att prova på olika kläder, det är varmt, man svettas, så kommer ALLTID någon personal och hänger precis utanför, "hur går det här nu då?" "funkar storlekarna?" "hittar du något bra?" när man har tshirten över huvudet. LEAVE ME THE FUCK ALONEEEE!

Rockhard
2009-09-21, 16:59
Om jag bara kollar lite så säger jag det, då blir man lämnad ifred. Om jag letar efter något specifikt så är det ju skitbra att man får hjälp, går ju mycket snabbare då.

Everest
2009-09-21, 17:00
Se jävligt otrevlig ut, de funkar lysande för mig

Griip
2009-09-21, 17:31
Det är väl i princip pga detta fenomen man inte orkar handla kläder i mer än sådär 2-3h per kvartal *grr27*

Har dock på senare tiden uppskattat försäljare utav det kvinnliga könet. De är alltid så glada och lätta att prata med. Oftast så är de också rätt attraktiva. och väldigt trevliga.Ok att de bara är så glada och trevliga för att de vill sälja något och tjäna pengar, men ändå, jag gillar att låta dem tro att de kommer kunna sälja något till en samtidigt som man småflörtar lite med dem.. Snackar lite om diverse saker, spelar kär.. Långsamt men säkert bygger det upp hopp och glädje om deras försäljarförmåga, deras underbara humor och deras yttre attribut. När de börjar bli helt säkra på att man kommer köpa en jävla massa kläder och vill be om deras nr så säger man helt enkelt "Nej tack, jag vill inte ha något, hur svårt kan det va å fatta?". Det lämnar alltid ett sånt roligt ansiktsuttryck :)

Currenthill
2009-09-21, 18:15
Jag är benägen att hålla med TS. Det kanske inte finns någon universallösning att komma fram till, men det har aldrig hindrat mig från att kverulera litet.

Jag går ogärna in i butiker där man är ensam kund, personalen blänger på en tills de finner minsta tveksamhet i ditt agerande - då står de helt plötsligt bakom ryggen på en och ska hjälpa till. Jag brukar då svara att jag bara tittar, men det håller dem bara tillbaka några minuter. Sedan är man ett hett villebråd igen.

Den senaste tiden har jag faktiskt tillämpat tekniken att hellre förekomma än förekommas. Så till alla säljare jag går förbi i butiken deklarerar jag klart och tydligt att jag BARA TITTAR.

Kanske ett trivialt problem sett på världsbasis, men likväl värt att diskuteras på valfri intrawebbräda. :naughty:

joriice
2009-09-21, 18:27
Håll för öronen.

Matsa
2009-09-21, 20:43
Något som jag finner irriterande är när man behöver hjälp med något och de tar det som ursäkt att försöka pracka på en hela butiken. Visst kan jag förstå att de kanske försöker få en att köpa ett par byxor när man ändå är där och kollar på en skjorta. När de sen kommer dragandes med ytterligare två par byxor och tre t-shirts efter att man har förklarat att man inte är intresserad så börjar det tära på tålamodet. Att ignorera dem är svårt i det här läget eftersom man fortfarande behöver deras hjälp.

Sådana extremfall verkar dock inte vara så vanliga som tur är. Annars är som sagt MP3-spelare eller dylikt väldigt användbart när man vill ignorera folk.

Bahir
2009-09-21, 21:01
Det jobbiga med klädbutiker är ju inte personalen, utan det är att testa kläderna i provhytten. Någon mer än jag som blir svettig av det?

Granatgiraffen
2009-09-21, 21:02
Vad går ni i för skitaffärer? I dom flesta klädaffärer jag är i så får jag bra hjälp och ofta bra råd, när jag behöver det.

Kebab-Arne
2009-09-21, 21:09
De gånger jag bett om hjälp eller jag sagt vad jag är ute efter när expediten frågar kan jag inte minnas att jag gått därifrån missnöjd. Ska du ex. köpa jeans är det mycket bekvämare att säga till en expedit vad du söker efter så letar dom fram storlekar och modeller.

Yes
2009-09-21, 21:14
Det jobbiga med klädbutiker är ju inte personalen, utan det är att testa kläderna i provhytten. Någon mer än jag som blir svettig av det?
Ja, plus att belysningen och speglarna gör att man ser ut som en påse skit.

Loca
2009-09-22, 07:17
Sånthär suger ju. Händer inte mig eftersom jag handlar mina kläder på Lidl, Maxi, Ullared och H&M.:hbang:

Trapper Buzz
2009-09-22, 07:39
Undvik Dressman?

Stoltz
2009-09-22, 07:43
Haha, är detta seriöst ett problem?

Hm...

Hmm, Makt..:devil:

Loca
2009-09-22, 07:46

Hm...

Ja det är det, vet att min kille har pratat om det också. Värst tycker han när det komer fram söta blonda tjejer med ljusa röster. Då kan han inte säga abslut inte säga nej.

Mourten
2009-09-22, 07:49

Hahah största +1 ever!!!!
Fattar inte hur klädbutiker tänker, ljuset i en provhytt är verkligen KATASTROF!

Trapper Buzz
2009-09-22, 07:51

Hm...

Japp.

Muskelbyggaren
2009-09-22, 08:37
Tycker många överdriver här i tråden och får personalen att framstå som rena telefonförsäljarpacket. De frågar ju bara för att hjälpa dig hitta något du gillar som resulterar i ett köp, och det är väl i den förhoppningen du är i affären? Ni är för dåliga på att ta emot hjälp, det gör ju inget om man inte vill köpa det de visar en.

Sen sparar det tid att personalen kan hämta andra storlekar medan man är i provhytten, eller hitta plagg liknande de man själv plockat ut.

jwzrd
2009-09-22, 08:41

Eh? Det är ju det bästa optiljuset av alla?

MilkmaN
2009-09-22, 08:45
"Äh de e bra kompis" brukar jag säga på bred götebosska.

Nitrometan
2009-09-22, 09:05

Hm...

Kommer detta att påverka hur du agerar i butiken nu?

jwzrd
2009-09-22, 09:07
På frågan tycker jag också att det känns lite pinsamt när man får för mycket uppmärksamhet i klädaffären. Det handlar som skammen som är knuten till att andra upptäcker hur jävla obildad, ointresserad och dålig man är på att veta vad man ska ha på kroppen som ser värt och schyst ut. Man hamnar direkt i ett sjukt behovsläge till krämaren i butiken.

Det handlar inte om att inte våga vara Maschåbitch och snyta av krämaren utan om att veta när man behöver riskera att uppfattas som otrevlig. Bryr man sig inte om det så har man givetvis varken problem eller omgivning.

Yes
2009-09-22, 11:39
Eh? Det är ju det bästa optiljuset av alla?
Det brukar vara lysrörsljus från alla håll och speglar med avsmalnande effekt. Sjukt opti om man vill se blekfet och smal ut.

jwzrd
2009-09-22, 11:51
Det brukar vara lysrörsljus från alla håll och speglar med avsmalnande effekt. Sjukt opti om man vill se blekfet och smal ut.

Jag ser aldrig så grov och "hård" ut som i klädbytesrum.

Yes
2009-09-22, 12:09
På frågan tycker jag också att det känns lite pinsamt när man får för mycket uppmärksamhet i klädaffären. Det handlar som skammen som är knuten till att andra upptäcker hur jävla obildad, ointresserad och dålig man är på att veta vad man ska ha på kroppen som ser värt och schyst ut. Man hamnar direkt i ett sjukt behovsläge till krämaren i butiken.

Det handlar inte om att inte våga vara Maschåbitch och snyta av krämaren utan om att veta när man behöver riskera att uppfattas som otrevlig. Bryr man sig inte om det så har man givetvis varken problem eller omgivning.
Varför skämmas för att man inte kan nått om kläder? Ryck tag i den snyggaste/bäst klädda tjejen och säg; "Hej, du ser ut att ha bra smak så jag tänkte du kunde få hjälpa mig...". Sen provar man olika saker hon plockar fram, dissar ungefär 90% av det och köper det man tycker är snyggast. Kan man dessutom vara trevlig lär man bli veckans roligaste kund och det finns goda chanser att hon känner igen dig nästa gång du är där. Med tiden lär man också få bättre koll.

Sen behöver man ju inte heller snyta av personalen bara för att man inte vill ha någon hjälp. Det går utmärkt att vara artig men bestämd. Och går man till butiker som ständigt har extremt påflugna säljare kan man ju överväga att handla någon annanstans.

Jag ser aldrig så grov och "hård" ut som i klädbytesrum.
Vi handlar definitivt på olika ställen. Jag ser aldrig så jäkla risig ut som jag gör i provrummet. Fan, i gymet kan jag se muskler som inte ens finns, men i provrummet är man en säl.

ceejay
2009-09-22, 12:17
Måste hålla med jwzrd om lamporna i provhytten, OPTILJUS!

Ser alltid asnice ut i spegeln där :)

jontet
2009-09-22, 12:43
Måste hålla med jwzrd om lamporna i provhytten, OPTILJUS!

Ser alltid asnice ut i spegeln där :)

Hytter med flera sneda speglar så man kan se sig själv i 3 vinklar samtidigt :thumbup:

För övrigt tycker jag också det är jobbigt att kolla kläder. Största ångesten är ju affärer där dam/herrkläder är dåligt separerade. Skarven där herr och damkläder möts är en minerad demilitariserad zon för mig. Väntar fortfarande på dagen då kläder tydligt märks dam/herr/unisex! *grr27*

Stoltz
2009-09-22, 12:48
Kommer detta att påverka hur du agerar i butiken nu?

Japp.:D

MenSnällaÅke
2009-09-22, 15:27
Det finns flera problem.
De ställer förståss frågor som en säljare ska göra. Typ "hittar du något snyggt" "vad letar du efter" "vilken storlek ska jag ta fram" osv...
Alltså inte frågor som går att svara enkelt "nej tack" på Frågan "vill du ha hjälp" går enkelt och trevligt svara nej tack på men den frågan fås aldrig.

Ett annat problem är att de alltid tror att man shoppar för första gången i sitt liv.
När man väl lyckats värja sig från den hjälp de vill ge så avslutar de med "säg bara till om du vill ha hjälp", no shit. Kan man få hjälp om man vill?? Det var nått nytt.
Jag förstår ju att personalen är där för att hjälpa till om man vill, det lärde man sig första gången man shoppade. Men vill jag ha hjälp så frågar jag om det.

Tredje problemet är i provosionsbaserade butiker där det jobbar mer än en person. Där kommer nämligen allihopa fram med ett par minuters mellanrum och ställer varierande försäljarfrågor som har det gemensamma att det inte går att besvara med nej tack.

Det slutar allt som oftast med att man kommer in i butiken glad, för att 10 minuter senare vara uppstressad över att man varit tvungen att vara "otrevlig" besvara "hittar du något du gillar" med "nej tack jag kollar bara", och samtidigt ha minst en eller ett par säljare med hökögon som letar efter minsta tvekan eller förvirring från mig för att kunna stormandes in med förslag om storlekar och modeller.

Jag fattar inte problemet. Jag förstår att det är jobbigt att bli påhoppad av 5 pers eller att personalen inte släpper en med blicken. Då är det bara att sucka högt och demonstrativt och gå ut.

Men i de övriga fallen.....dra nytta av personalen. Låt de springa och hämta olika storlekar o modeller o färger. Perfa! Slipper man själv springa in o ut ur omklädningsrummet. Det verkar som vissa får dåligt samvete för att de tar upp personalens tid och sen inte köper nåt. Finns ingen anledning. Personalen tycker säkert att det är roligare att göra nåt istället för att bara stå o glo.

Och man är inte otrevlig bara för att man tackar nej till hjälp. Tänk om, tänk rätt:)

stafh
2009-09-22, 15:29
det brukar vara lysrörsljus från alla håll och speglar med avsmalnande effekt. Sjukt opti om man vill se blekfet och smal ut.

+1

Nitrometan
2009-09-22, 15:32
Japp.:D

Jag hoppas att vi får höra de roliga historierna. :thumbup:

Rockhard
2009-09-22, 17:07
Klädbutiker/provrum har ju för det smal-speglar. Vilket kanske är bra när man försöker sälja till feta tjejer. Själv ser man ju alltid ut som skit i dom.