Visa fullständig version : Gråter åt film?
Om en film är tillräckligt sorglig/vad det nu är som gör dig tårögd - låter du tåren/tårarna trilla el kämpar du emot?
Anonym poll! *popcorn* Så var inte blyga..
Jag kämpar emot om jag inte är ensam. Har väldigt lätt för att gråta när jag kollar på film eftersom jag blir så emotionellt involverad. Har svårt att skilja verklighet från fiktion ibland, det gäller särskilt vid skräckfilm och timmarna efteråt.
Three pigs
2009-09-17, 22:34
Ja, porrfilm.
Godfella
2009-09-17, 22:35
Grät åt båda Transformers-filmerna. Inte pga att dom var sorgliga, utan för att jag vandrade stenhårt down memory lane. Och att höra Peter Cullen`s röst igen efter 12-13 år var en fröjd.
jag gråter sällan till filmer.... hänt kanske nån gång på nån film om stackars judar. Men jag gråter ALLTID till sjukhuset på tv3 när det handlar om förlossningar, barnmorskorna som gick på svt grät jag till med, i en hel timma, min tröja var helt blöt efter varje program. Gråter även till spårlöst försvunnen.
Fast.... nu minns jag en gång då jag grät till "the new york ripper" för jag blev så rädd för mördaren som pratade som en anka :( detta var bara för något år sedan.
Inget av det. Jag gråter inte, men jag behöver inte kämpa för att inte gråta.
Ironbabe
2009-09-17, 22:45
Jag lipar för allting - sorg - glädje - humor. Jag är en lipsill
Kan få lite tårar i ögonen åt en del, men fy fan, första gången jag såg Big Fish. Helt udda film att få så mycket tårar åt. Men min bästa polare som satt bredvid hade samma problem :D
young_george
2009-09-17, 22:55
Jag "kan inte" gråta. Har försökt flera gånger men inget händer. Lite fuktigt i bästa fall
gråter när jag minst anar det... Har gått o blivit så sjukt gråtmild på senare dar så jag är chockad!! Måste vara åldern, eller jag vet inte. Hormonförändringar? För Jag gråter inte, men ögonen börjar rinna ibland när det är gripande dokumentärer o sånt.
Gråter ofta när jag ser film. Ser aldrig filmer man gråter till i sällskap med andra. Ser bara skit med andra...
Till vissa filmer kan man bli lite glansig i ögonen faktiskt, och jag får nog kämpa emot lite för att inte börja gråta ibland, och kämpa emot gör jag vare sig jag är ensammen eller i sällskap av andra.
Det bara rinner, är för gammal för att ens bry mig om vad andra tycker - japp, jag är känslig för gripande filmer*cupid*
Fredrik_S
2009-09-17, 23:54
när jag känner att jag är påväg att börja gråta åt en film så blir jag så glad att jag kan påverkas och kämpar för att börja gråta, men då slutar jag börja gråta och det blir bara fuktigt :(
Bölar extremt sällan, allra minst åt så pass banala saker som film (I'm hård & besynnerlig like that).
Men den här (http://www.imdb.com/title/tt1028532/) fick mig att gråta så pass mycket att jag trodde att jag skulle kvävas och/eller dö av uttorkning. Mig och hela salongen.
Börjar bli gammal. Eller sinnessvag. *gah!*
Nordenator
2009-09-18, 06:00
Jag blir tårögd av många fina filmer, men det är sällan det blir någon tår av det. Antalet gånger jag fått klämma ut någon tår sen man var liten kan nog räknas på en hand, om inte ett finger. Det blev inte ens något när brorsan gifte sig i somras. Jag måste jobba på det :D
Scratch89
2009-09-18, 06:04
Ibland så. Sist var något fullständigt banalt, som typ sista avsnitten av Prison Break, eller så. Självklart kämpar man emot.
Kan inte gråta.
Aldeles för känslomässigt störd för sånt.
Jag lipar för allting - sorg - glädje - humor. Jag är en lipsill
+½
Blev så helt plötsligt för fyra år sedan. Innan dess var det inte så.
Langster
2009-09-18, 06:51
+½
Blev så helt plötsligt för fyra år sedan. Innan dess var det inte så.
Och därmed var testosteronproduktionen avstängd. ;)
Gråter extremt sällan, inte för att jag inte har känslor utan för att just att det ska komma vatten ur mina ögon inte är min vanliga reaktion på de känslor som kanske får andra att gråta. Men lite tårögd kan jag bli då och då, även till film.
Senast var det BOLT, ja den jävla datoranimerade filmen om en liten hund! :em:
Jag tittar inte på så mycket film, och när jag tittar så är det oftast inte filmer med gråtinnehåll. Men jag lipade en hel del i slutet av Schindler's List när jag såg den för några månader sedan.
När man får sånt där obehindrat skrattanfall som inte ger sig så brukar det övergå i stortjut :)
Är det katabolt att grina?
Har svårt att grina när jag ser film, men de få gånger det inträffat har jag inte kämpat emot:(
Och därmed var testosteronproduktionen avstängd. ;)
Nja, den verkar okej enligt senaste blodprovet. Jag är mer skeptisk till mina prolaktinnivåer, dock... (gråt- och mjölkhormonet)
WorkOutBuddy
2009-09-18, 08:09
Om jag sitter med flera personer och vi tittar på en väldigt sorglig film så blir jag aldrig tårögd. Det känns inte heller att jag måste "kämpa" emot det. Däremot om jag tittar på en sorglig film ensam så kan det hända att man börjar närma sig några tår droppar, då låter jag det rinna! Film känslan blir så mycket bättre, fantastisk.
Klart jag kämpar emot. Fast jag gråter givetvis aldrig, jag är ju man.
Jag är blödig som fan och snyftar friskt
Den som inte får tårar i ögonen när de ser på Jurassic Bark (ja, Futurama-avsnittet) är gjord av sten.
Whistler
2009-09-18, 08:33
Bölar som en liten tjej bara det kommer lite episk musik eller nåt.
KalleBalik
2009-09-18, 08:35
Jag är en blödig jävel, så visst grinar jag till sorgliga filmer ibland.
Real men cry ffs!
Det händer inte speciellt ofta, men om det händer, så är det alltid till någon stark scen som ytterligare förstärks av stark och passande musik. Utan musiken; ingen gråt.
Jag är nog som de flesta av det manliga könet, och slår på spärren om jag tittar på något tillsammans med andra. Det är egentligen ganska töntigt att göra så, och jag kan i bland vara avundsjuk på kvinnorna, då det ofta är "ok" för dem att släppa fram den typen av känslor.
Jag kommer inte ihåg senaste gången jag grät till film, men det var väldigt nära under slutscenen av tv-serien "Generation kill".
mangemani
2009-09-18, 08:55
ibland kan det hända,dock aldrig i floder,mer att nån enstaka tår kommer.
kan hända om nån lider,om nån kanske blivit skjuten och ligger döendes med nån brevid sej och sen långsamt dör,att nån får den som dom har velat ha under en längre tid osv,sådana scener kan få ögonen att vattnas.
men aldrig när det gäller tragiska scener typ som massmord osv,då rycker man bara på axlarna.
patrikjo
2009-09-18, 09:00
Jag är så jävla blödig att jag blir tårögd av den här tråden :P
forslund
2009-09-18, 09:09
Har aldrig, vad jag kan minnas, gråtit till en film. Trots att jag tycker många är sorliga/lyckliga, etc... Är jag ett monster? :(
King Grub
2009-09-18, 09:11
Det har aldrig hänt, vad jag kan minnas.
Det var ett tag sen nu men visst händer det att man låter tårarna falla.
Efter min mor hade gått bort lipade jag i princip varje gång någon kolade av på film.
Semiramis
2009-09-18, 10:21
Jag gråter så det skvalar, tycker det är skönt och renande fast litet kladdigt :em:
Kan få lite tårar i ögonen åt en del, men fy fan, första gången jag såg Big Fish. Helt udda film att få så mycket tårar åt. Men min bästa polare som satt bredvid hade samma problem :D
Ooh, the Gay moment. :D
Själv gråter jag inte men visst kommer det tårar både till film och stämningsfull musik. Försöker väl kämopa emot en liten stund om jag sitter med andra. Jag ahr märkt att väldigt många barnfilmer triggar gråt-nerven, Musik, barn och djur samt fina uppoffringar är väl det som påverkar mig mest. När någon är helt osjälvisk och tex offrar sitt liv för andra då blir det tårar.
När jag var yngre, då lät jag mig inte få tårar i ögonen för någonting, jag var ju man. :laugh:
Sällan till filmer, mer till långgångna serier där man fått mer character development över ex antal timmars tittande. Tycker synd om någon aldrig känt/inte kan känna sådan närhet till filmer eller serier, det är en väldigt behaglig känsla efteråt på något vis.
Nordenator
2009-09-18, 11:13
Ibland så. Sist var något fullständigt banalt, som typ sista avsnitten av Prison Break, eller så. Självklart kämpar man emot.
Äh. Ge vika. Det är gulligt :D
Den som inte får tårar i ögonen när de ser på Jurassic Bark (ja, Futurama-avsnittet) är gjord av sten.
Mhmm.. *cry*
http://img222.imageshack.us/img222/4862/jurassicbark2ug.gif
Scratch89
2009-09-18, 12:08
Det har aldrig hänt, vad jag kan minnas.
Bad ass!
http://1.bp.blogspot.com/_TQmtZsLrDI8/Si9FzPWjznI/AAAAAAAAAPo/h5ldWsBvTNg/s400/badass8zz.jpg
Senast var det BOLT, ja den jävla datoranimerade filmen om en liten hund! :em:
Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaw nu fick du massa pluspoäng hos mig*cupid*
MojjMojj
2009-09-18, 19:32
Visst så kan man bli sorgsen lr liknande, men inte fan gråter jag.
Carolinew
2009-09-18, 19:46
Gråter aldrig pga en film men däremot kan jag gråta pga musik, så riktigt bra filmmusik kan få mig att gråta *cry*
Jag behöver aldrig kämpa mot någon tår för jag har aldrig gråtit till film. Men hade jag kännt att tårar var på gång så hade jag låtit dem komma.
Ja det är klart, är sjukt emotionell gay, gråter alltid.
Jag är som en liten flicka vad gäller filmer och serier, både fnittrar och gråter vilt!
Anton Fräs
2009-09-18, 20:40
Jag låter tårarna komma. Känns helt fantastiskt när man gråter till film ju!
Sitter man med andra och tittar brukar det gå ganska bra men sitter man ensam kan det bli lite kämpigt :em:
Bara att svepa en starköl efteråt så man får tillbaka lite av manligheten.
Kommer ihåg att jag brukade droppa en tår när jag va ung och kollade på Fame :D
Om jag gråter nu är det ifall det är något sorgligt "fader son blabla dör, blir sams whatever" Fast det har kommit efter att jag fått en son själv :)
är jag ensam så let it out, annars håll inne för faaaaan och blinka iiiinte!
Är ganska blödig, och är filmen soglig så kan jag inte hålla emot, dom bara kommer! *cry*
Tycker faktiskt det kan vara skönt att få lätta på trycket till en film ibland om jag inte gråtit på länge.. :MrT:
Tycker faktiskt det kan vara skönt att få lätta på trycket till en film ibland om jag inte gråtit på länge.. :MrT:
sant!
Kämpar emot haha.. är jag med någon tkr jag att det känns pinsamt, sitter jag hemma ensam och gråter känns det ännu värre. Men blir mkt sällan så att jag håller på att gråta i vilket fall som helst(:
Nordenator
2009-09-18, 22:30
Ooooh. Blev skitsugen på att se om S03E14 av Scrubs. Det blir det ikväll och sen börjar jag om från S01 ytterligare en vända. Tror det blir att arkivera säsongerna denna vända då jag får återfall så pass ofta.
Sen är Joshua Radin - Winter en sjukt trevlig låt också :>
Scratch89
2009-09-18, 22:32
Vilket avsnitt är s03e14? Är det inte då ben kommer tillbaka och hälsar på Dr. Cox?
Nordenator
2009-09-18, 22:34
Vilket avsnitt är s03e14? Är det inte då ben kommer tillbaka och hälsar på Dr. Cox?
"My Screw Up". Finns på tuben. Och jo, det är med Ben.
Låter det rinna oavsett sällskap.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.