handdator

Visa fullständig version : Har jag kommit rätt? Min Träningsjournal.


code_blue
2009-09-17, 18:02
Ja men då så.

Nu är det så att jag funderar på om jag kommit till rätt forum för pepp/tips/råd.

Jag var seriös brottare till för tre eler fyra år sen, då gnistan bara försvann.
I samband med en skada i fotleden, samt en del mental stress på samma gång.

Jag klippte av träningen och gick aldrig tillbaka.
Nu har jag tappat MYCKET av den kondition jag en gång hade, och styrkan är väl inte förlorad, men däremot uthålligheten.
Jag har gått upp något fruktansvärt i vikt, eftersom jag inte sänkte mitt näringsintag nog när jag slutade träna. Och har skaffat mig en hel del dåliga vanor.
Jag känner helt enkelt att min kropp är ett vrak mer eller mindre.

Detta har jag länge tänkt göra något åt. Har besökt gymmet då och då, Inte alls regelbundet eller med speciella mål, simmat ibland. Dock har det nu gått så längt med min övervikt att jag känner visst obehag bara att visa mig på gymmet med en träningsväska. än mindre i träningskläder eller badbyxor.

Men Nu ska jag börja har jag tänkt. gnistan kom tillbaka (hoppas jag) för några dagar sen då jag följde en nyvunnen vän till gymmet. Dock bor han i en stad långt härifrån.

Ikväll, eller ja, om tio minuter ska jag åka ner till det lokala gymmet/simhallen och köpa mig ett årskort. Just nu känns det bra. Och säkert ikväll också. Men på lördag kanske man har tappat lite sug redan, med träningsverk och annat.

Kan ni hjälpa mig?

MVH "Tappad" :P

code_blue
2009-09-17, 22:41
Dåså.

Första passet avklarat.

en kvart på en spinningcykel, manuell belastning.

Sedan vattenpaus och 5 min vila.

Sedan en "Orbitrek", dock något grövre märke i 30 min.

Jävlar vad det tog. men skönt var det.

Jag gick relativt sent på kvällen, gymmet var inte tomt, men inte långt ifrån. Bra sätt att börja på känns det som.

Imorgon har jag tänkt simma lite då jag är ledig mestadels av dagen.

Första delen av de 50 kg är betad.
Nu är det bara att hålla ut.

code_blue
2009-09-18, 14:42
Kom just hem från hallen :)

Simmade 500 meter

-Paus med bastu-

500 meter till.

Så 1 km sammanlagt, jag är nöjd.

Bröstsim, ryggsim, crawl, och "ryggcrawl?"
Ev fjärdedel var.

Jag funderar på att köra lite Motionscykel el. dylikt ikväll.
Men vi får se.