handdator

Visa fullständig version : Brev från polisen

HajduMan
2009-09-17, 17:08
Hej!
Jag fick idag en lapp i brevlådan från polisen skåne.
På lappen står det mitt namn och att dom sökt mig idag angående upplysningar om ett ärende, och jag har ingen aning om vad det kan gälla och han som sökte mig har gått hem för dagen?

Har detta drabbat någon annan eller är det någon som har nån aning om vad detta kan gälla när dom skriver så?

Mvh

shadowfire
2009-09-17, 17:15
Det första som slår mig är att antingen så delar polisen ut posten själva eller så har ni ruskigt snabb posthantering i skåne - eftersom du får brevet samma dag som de har försökt nå dig. :)

Vad det gäller går ju omöjligt att spekulera i, det framgår knappast om det är utifrån målsägande eller vittnesuppgifter eller vadsom de är ute efter.

Du får väl rannsaka dig själv och fundera på om det är läge att fly landet eller vänta till imorgon bitti och kontakta dem.

- Kreh
2009-09-17, 17:17
De kanske vill ha in dig på ett förhör eller ett samtal upplysningsvis. Inget konstigt. Hänt mig ett par gånger. Om du nu inte vet vad du har gjort så har du inget att oroa dig för.

John Steinbeck
2009-09-17, 19:01
Jag blev kontaktad av polisen per telefon för några år sedan, men då jag inte kunde svara lämnade polismannen ett meddelande på telefonsvararen och bad mig kontakta honom. När jag dagen efter ingde polisen och bad att bli kopplad till den här mannen sa han att situation hade ändrat sig och att de inte behövde fråga mig något. Jag ville såklart veta vad tusan det hela handlade om men han vägrade svara på det. Tyvärr, jag kan inte gå in på det, var allt han sa. Jag låg sömnlös hela den natten.

Jure
2009-09-17, 19:06
Nu gissar jag bara rätt vilt.. Dom kanske vill ha lite tips på hur man blir grovf om man tex äter korv med bröd, måste det vara typ exakt 50 gram protte ( från en proteindrink ? ) eller kan man typ bara ta en massa korv till. Givetvis pratar jag om varje måltid nu.

Mourten
2009-09-17, 19:11
Jag hade inte kontaktad dom.
Är de viktigt försöker dom igen, ofta man går till snuten frivilligt.

Onigiri
2009-09-17, 19:15
Har du inte gjort något är det väl bara att gå ner till station, ta med pappret, växla några ord, fråga om du får testa att hålla i den snygga polisbrudens pistol, få ett strängt nej, gå hem, träna, ät.

Carolinew
2009-09-17, 19:25
Det kanske har skett ett brott i närheten av där du bor och de söker efter någon som kan tänkas ha sett/hört något?

Frantic
2009-09-17, 19:27
De har fått nys om krämdieten och vill ha den mer utförligt beskriven. Vilken kräm vid vilka tidpunkter osv.

944RS
2009-09-17, 19:32

Seriöst?

Onigiri
2009-09-17, 19:37
944RS: Mourten har haft problems med polisen förut så han undviker väl dem så mycket det bara är möjligt :)

Borde det inte vara ett brott att bli tillkallad till station och sedan skita i det?

HajduMan
2009-09-17, 19:38
Tack för era svar.
Jag är helt oskyldig och det är just därför jag är så jävla nyfiken.
Angående snabb post så var det inte posten som delat ut lappen, snuten har varit och ringt på hos mig för där jag bor har vi nya brevlådor men lappen låg i den gamla brevlådan som sitter på dörren. Men jag får väll ta och vänta till i morgon.

944RS
2009-09-17, 19:50
944RS: Mourten har haft problems med polisen förut så han undviker väl dem så mycket det bara är möjligt :)

Borde det inte vara ett brott att bli tillkallad till station och sedan skita i det?

Visst kan folk ha haft diverse problem med myndigheter eller liknande men jag tycker det är lite synd att de ska försöka påverka andra att tycka likadant.
När de själva har blivit rånade eller liknande, då vill man plötsligt ha hjälp av polisen och eventuella vittnen...

Nitrometan
2009-09-18, 09:26
Har du inte gjort något är det väl bara att gå ner till station, ta med pappret, växla några ord, fråga om du får testa att hålla i den snygga polisbrudens pistol, få ett strängt nej, gå hem, träna, ät.
Lysande! :thumbup:

Bra raggningsreplik dessutom.

De har fått nys om krämdieten och vill ha den mer utförligt beskriven. Vilken kräm vid vilka tidpunkter osv.
Oh noes. Avslöja inget om krämdieten!

OnT: De vill säkert höra dig som ev. vittne till nåt som har hänt i närheten. Hör av dig och snacka med dem.

Yes
2009-09-18, 09:29
Jäh, fack teh på-lis!

Stoltz
2009-09-18, 09:31

Kanske inte när man har sin nuna på Wanted posters överallt, nej. Men till skillnad från coolingar som dig och mig, så har inte HejduMan en belöning på 10,000$ död eller levande på sitt huvud.

Han kan lungt svänga inom stationen.

martikainen
2009-09-18, 09:36
Ring och kolla läget!

Timme
2009-09-18, 09:36
Nu gissar jag bara rätt vilt.. Dom kanske vill ha lite tips på hur man blir grovf om man tex äter korv med bröd, måste det vara typ exakt 50 gram protte ( från en proteindrink ? ) eller kan man typ bara ta en massa korv till. Givetvis pratar jag om varje måltid nu.

gahahahahaaha :laugh:

jwzrd
2009-09-18, 09:37

Jag trodde du som SD:are understödde rättsväsendet efter bästa förmåga.

EMNO
2009-09-18, 09:40

+1 :thumbup:

Nitrometan
2009-09-18, 09:41

Bara när det gäller andra. Särskilt om det är kriminella invandrare.

Annars ska polisen låta bli att trakassera honom. Det finns väl andra de kan sy in istället?

Shakemynuts
2009-09-18, 10:13
Kom igen, halva tråden är off-topic mobbing av Mourten. *rolleyes*

Medusa
2009-09-18, 10:16

Har du inget bättre för dig på arbetstid? Välbetalda IT-tekniker få väl knappast lära sig att slösa bort företagets resurser genom arbetstidssurfing.. Ingår i dina arbetsförmåner?

Jag vet inte, men fick intrycket att du premierade arbete i en annan tråd..

jwzrd
2009-09-18, 10:26
Har du inget bättre för dig på arbetstid? Välbetalda IT-tekniker få väl knappast lära sig att slösa bort företagets resurser genom arbetstidssurfing.. Ingår i dina arbetsförmåner?

Jag vet inte, men fick intrycket att du premierade arbete i en annan tråd..

Haha touché :)

Mourten
2009-09-18, 10:40
Kom igen, halva tråden är off-topic mobbing av Mourten. *rolleyes*

Som man bäddar får man ligga *flex*

Smml
2009-09-18, 11:04
Jag hade inte heller kontaktat snuten. Vem går dit frivilligt!?

Lövbiffen
2009-09-18, 11:24

Haha fyfan jag höll på att sätta en raggarballe med bröd i halsen här när jag läste det där, sitter nämligen o pressar i mig korv med bröd :Virro

Herr Oberst
2009-09-18, 11:38
Jag hade inte heller kontaktat snuten. Vem går dit frivilligt!?

En hederlig medborgare

Smml
2009-09-18, 11:39
En hederlig medborgare

Är snuten mycket bättre då?.......

Herr Oberst
2009-09-18, 11:41
än?

HajduMan
2009-09-22, 19:41
Ifall nån undrar varför snuten ville få tag i mig så var det för att mitt telefonnummer fanns i en misstänkt/efterlyst person från litauen och dom undrade ifall jag visste var han var nånstans, jag hade aldrig hört talas om personen men kom fram till att det måste varit någon som ringt mig när jag hade en bil på annons på bl***et. Så dom gjorde ett litet förhör med mig per telefon och sen tackade dom för det.

tjabon
2009-09-22, 20:01
Ifall nån undrar varför snuten ville få tag i mig så var det för att mitt telefonnummer fanns i en misstänkt/efterlyst person från litauen och dom undrade ifall jag visste var han var nånstans, jag hade aldrig hört talas om personen men kom fram till att det måste varit någon som ringt mig när jag hade en bil på annons på bl***et. Så dom gjorde ett litet förhör med mig per telefon och sen tackade dom för det.

Säkert ???
Det är inte så att du är på G till ryska maffian ? ..............:D

Whistler
2009-09-22, 20:03
Hittade de numret i honom? Utan att veta vart han var? Bajsdiggers?

mattilainen
2009-09-22, 21:15
Bajsdiggers?

Övertrött. HAHA

Onigiri
2009-09-22, 21:29
Hahaha vad fan har hänt med kolo den senaste tiden. Det spårar ur i alla trådar :D

HajduMan
2009-09-22, 21:49
haha, jag glömde skriva i hans telefon

Shakemynuts
2009-09-23, 00:50
Hittade de numret i honom? Utan att veta vart han var? Bajsdiggers?

Whistler blev helt plötsligt den bästa usern på hela Kolo. :D

hahavaffan
2009-09-23, 06:25
Ifall nån undrar varför snuten ville få tag i mig så var det för att mitt telefonnummer fanns i en misstänkt/efterlyst person från litauen och dom undrade ifall jag visste var han var nånstans, jag hade aldrig hört talas om personen men kom fram till att det måste varit någon som ringt mig när jag hade en bil på annons på bl***et. Så dom gjorde ett litet förhör med mig per telefon och sen tackade dom för det.Dryg fråga kanske, men varför skrev du "bl***et" och inte bara blocket?

mangs
2009-09-23, 08:03
Dryg fråga kanske, men varför skrev du "bl***et" och inte bara bl***et?

Jag tror nog att Hajduman skrev bl***et men efter som det är spärrat så syns bara bl***et. Det finns ett gäng olika ord dom på liknande sätt är/har varit spärrade

R osing

Ku****gn

Nitrometan
2009-09-23, 08:07
Jag tror nog att Hajduman skrev bl***et men efter som det är spärrat så syns bara bl***et. Det finns ett gäng olika ord dom på liknande sätt är/har varit spärrade

R osing

Ku****gn

Jo. Så är det.

Det finns en ******* spärrlista.

Kh*r*n

HajduMan
2009-09-23, 09:40
Det var ju fan, är alla svenskalärare på kolo?
jag skrev bl***et för att man skulle kunna tyda vad det skulle stå, för jag hade skrivit det fulla namnet vid ett annat tillfälle och då blev det bara stjärnor av allt.

Nitrometan
2009-09-23, 09:42
Det var ju fan, är alla svenskalärare på kolo?

Svensklärare heter det. :)

Jag tror nog att folk bara skojade.

Fast det finns en spärrlista.

Yip_man
2009-09-24, 05:59
varför denna spärrlista?
är det nån mod som tar ut sina maktlustar på kollo?
bättre att censurerar könsord ist kanske?

Gabber
2009-09-24, 07:58
Blocket Blocket Blocket

Gabber
2009-09-24, 08:08
Hej!
Jag fick idag en lapp i brevlådan från polisen skåne.
På lappen står det mitt namn och att dom sökt mig idag angående upplysningar om ett ärende, och jag har ingen aning om vad det kan gälla och han som sökte mig har gått hem för dagen?

Har detta drabbat någon annan eller är det någon som har nån aning om vad detta kan gälla när dom skriver så?

Mvh

Jag hade lämnat landet direkt.