handdator

Visa fullständig version : Dissa dasspapper?

Slartibartfast
2009-09-17, 07:44
Jag vet vad ni tänker. Är detta ännu en av slartis bajstrådar?

svar, ja.

Vad anser ni om att helt skippa dasspapper?

Artisten Jason Mraz (http://www.youtube.com/watch?v=gYwoDL8rDuQ) skriver på sin blogg “Americans’ addiction to two-ply, super soft toilet paper is causing greater harm to our environment than our gas guzzling cars. No s—…. In order to produce all that perfectly plush paper, companies must harvest tons of virgin trees, which the reaping of means less oxygen for the atmosphere to offset or all the carbon that seems to be frying us here on the surface.”

Jag har några polare som skippat toapapper. Dom kör bara med rövdusch och säger att det är mycket snabbare, renare och fräschare.

tankar om detta?

ryss
2009-09-17, 07:45
haha! :D visst det är klart det låter bra för miljön och grejer man spola upp vatten i skitan klarar jag mig utan

ThisIsTheOne
2009-09-17, 07:50
Nä, fy fan. Papper måste det vara. Men det måste vara mjukt som Lambi och förstås gärna mönstrat. Alltid pepparkaksgubbar/snögubbar kring jul t ex.

Nitrometan
2009-09-17, 07:50
Är det bättre att slösa på vatten än att använda returpapper?

patrikjo
2009-09-17, 07:53
Returpapper? Brukar du lägga toapappret i pappersinsamlingen?

Finare pappersmärken brukar vara 100% nyfiber.

mini
2009-09-17, 07:53
Hur går det till rent praktiskt med vattenvarianten? Jag har sett toaletter med duschfunktion, inklusive tork med varmluft, men det är bara på handikapptoaletter de lux.

TheGredde
2009-09-17, 07:59
Vi i sverige har mycket tillgång på bra rent vatten och att slösa på det är nästan omöjligt. En av de få gånger som det blir problem är på sommaren när folk vattnar väldigt mycket utomhus, men nu var det inte det som var frågan utan om spola rent skitskruven med vatten eller att torka med papper, vi tänker oss följande...Du är smutsig av olja, hur får du bort det? vatten, bland annat. Du har tränat? vatten bland annat. Du är ute och går en varm sommardag barfota i gräset och råkar trampa i kattskit? vatten såklart. Summan blir att du använder dig av vatten för inte fan försöker du få bort smuts med bara ett tort papper, dessutom finns det ju nästan alltid vatten i direkt anslutning till toaletten.

Mourten
2009-09-17, 08:02
Jag har aldrig testat sån där japansk variant, kanske man borde göra.
Jag är öppen för förändring.

Prankie
2009-09-17, 08:04
Saken är väl man inte vill gräva i skit, inte ens sin egen skit. Men jag kan hålla med det borde vara mer hygienisk och är definitivt skönare att tvätta med vatten. Har man inte bidé kan man köra med duschhuvud. :D

martikainen
2009-09-17, 08:06
Hade en sån där supertoa på ett hotell jag bodde på i Saudiarabien, vågade mig dock aldrig på att testa.

Riktigt frän var den, testade utan att sitta. Det åker fram en pinne med hål i
sen sprutar det upp en massa vatten bara, sen åker den in igen

Tricce
2009-09-17, 08:09
Slarti hur gör dom rent praktiskt med rövduschen? Har dom installerat bidé eller kopplat på slang i handfatet? :)

Scratch89
2009-09-17, 08:14
Vad ska du torka din blöta rumpa med sen, då?

hendrong
2009-09-17, 08:16
Idén att spola ner bajs i duschen tar emot...

M|cke
2009-09-17, 08:20
Bidé?

Fanns iaf nästan i varje villa på 70-talet.
http://www.smarthem.se/includes/produkter/1640/1640_2_stor.jpg

Mourten
2009-09-17, 08:22

Japsarna har väl varmluft a la krogen handtorkare typ?

M|cke
2009-09-17, 08:24

Vad torkar du den med efter du har duschat?

z_bumbi
2009-09-17, 08:24
Vi i sverige har mycket tillgång på bra rent vatten och att slösa på det är nästan omöjligt.

Grundvattnet på vissa ställen är inte så högt som det borde och det finns ganska så mycket föroreningar. Det är också en energikrävande process att tillverka rent vatten, både innan användning och efter.
Sen kan man fundera på saker som att spola ut regnvatten direkt i dagvattensystem för att sen ta dricksvatten att vattna med osv.

I den här frågan har jag däremot ingen aning om det är mest miljömässigt att använda papper eller vatten.

mattilainen
2009-09-17, 08:26
min kompis torkar sig och tvättar sig alltid. Jag själv torkar mig bara. Skulle inte fått det lika rent som med papper tror jag om man skippar papper helt.

tobbo
2009-09-17, 08:29
min kompis torkar sig och tvättar sig alltid. Jag själv torkar mig bara. Skulle inte fått det lika rent som med papper tror jag om man skippar papper helt.

Det är väll klart, vatten > all

Slartibartfast
2009-09-17, 08:33
Slarti hur gör dom rent praktiskt med rövduschen? Har dom installerat bidé eller kopplat på slang i handfatet? :)

I Finland har 100% av alla toaletter en slang med en handdusch kopplat till kranen bredvid toan. Bara att ta den och spruta upp i asslet. Jag har förstått att det inte är lika vanligt i Sverige, då folk oftast ställer sig frågande när det kommer på tal.

Har aldrig sett en bidé i ett finländskt hem. Vi hade en i huset jag växte upp i dock, men det är enda jag sett. I bayern där min syrra bor var typ alla en bidé, som jag förstått.

Med en handduk. Jag har en polare som kör med rövdusch, och jag tvättar aldrig händerna hos honom, då jag aldrig vet vilken som är rövhandduken.

Nitrometan
2009-09-17, 08:37
Returpapper? Brukar du lägga toapappret i pappersinsamlingen?

Finare pappersmärken brukar vara 100% nyfiber.
Det papper jag brukar köpa är gjort av returfiber.

Jag tycker det är helt bisarrt att använda nyfiber till att torka bajs.

Men, nej jag brukar inte lägga toapappret i pappersinsamlingen.

Jag har heller inget svar på frågan om papper eller vatten är det mest miljövänliga.

Nitrometan
2009-09-17, 08:38
Jag har en polare som kör med rövdusch, och jag tvättar aldrig händerna hos honom, då jag aldrig vet vilken som är rövhandduken.
Ajdå. :D

Kryss
2009-09-17, 08:47
Ptja, japanernas toaletter med duschfunktion är jäkligt fräsha.

Lallle
2009-09-17, 08:56
Vad torkar du den med efter du har duschat?

När man duschar är man (i.a.f. inte jag) nybajsad. Det som äcklar mig mest med det här sköljandet är alla bajspartiklar och kanske t.o.m minibajs som flyger iväg runt om kring dig. Jag ser framför mig hur man sköljer bort småskrapet och det landar lite på knävecken. Najs.

Frantic
2009-09-17, 08:58
Jag har använt rövduschar många gånger de när jag rest runt i Sydostasien och det känns fräschare än att använda papper.

Blir vi lortiga nån annanstans på kroppen så använder vi vatten när vi gör rent. Varför skulle röven vara ett undantag?

Nitrometan
2009-09-17, 09:11
Blir vi lortiga nån annanstans på kroppen så använder vi vatten när vi gör rent. Varför skulle röven vara ett undantag?
För att det är bajs kanske?

Har du bajs nån annanstans på kroppen kanske?

mattilainen
2009-09-17, 09:14
Jag har använt rövduschar många gånger de när jag rest runt i Sydostasien och det känns fräschare än att använda papper.

Så om du får bajs på fingrarna eller på armen. Kanske ramlar i hundbajs med ansiktet, då tvättar du bara av det lite lätt med vatten? Du skrubbar inte utan du låter bara vattnet ta det värsta?

Grahn
2009-09-17, 09:16
Tvål och vatten är väl att föredra men det är ju inte direkt praktiskt om man inte förutsätter japanernas hightech toaletter som tvättar och blåser tort( måste fan kännas funky asså.... ), man kan ju som inte torka tort om syftet är att skippa papper.

Frantic
2009-09-17, 09:19
Har du bajs nån annanstans på kroppen kanske?

Inte så ofta. Men skulle jag, av någon anledning, få bajs på händerna så skulle jag använda vatten för att få dem rena. Det tror jag gäller samtliga här inne. Även dig.

hendrong
2009-09-17, 09:19
Hur siktar de där japanska toaletterna? Får sig pungen, ljumskarna o s v också en sköljning vid varje toabesök?

Frantic
2009-09-17, 09:20
Så om du får bajs på fingrarna eller på armen. Kanske ramlar i hundbajs med ansiktet, då tvättar du bara av det lite lätt med vatten? Du skrubbar inte utan du låter bara vattnet ta det värsta?

Tvättar lite lätt med vatten? Ne,j har jag sagt det? Jag skulle självklart använda tvål och vatten och göra rent ordentligt. Skulle du bara torka bort skiten med papper och sen vara nöjd?

Bahir
2009-09-17, 09:25
Lite dasspapper för att få bort det värsta, och sen duscha, är vägen till andligt (analt) renande.

MasterChief
2009-09-17, 09:52
Genom seriös träning är min bajskorvballistik korrekt avseende riktning och fart vilket skapar ett effektivt vattenplask som direkt gör rent stjärten efter avfyring. Oerhört praktiskt.

Morty
2009-09-17, 09:58
Genom seriös träning är min bajskorvballistik korrekt avseende riktning och fart vilket skapar ett effektivt vattenplask som direkt gör rent stjärten efter avfyring. Oerhört praktiskt.

garvar å jobbet nu, tack :o

Yes
2009-09-17, 10:04
Å styrkelyftarnas vägnar vill jag meddela att det endast är ett symptom på för lite knäböj.

C.E.J.
2009-09-17, 10:07

Hur lyckas du alltid vara så... ja, jag vet inte vad det heter, men du verkar alltid kunna se konsekvenserna av något.

(Vilket är bra, kanske man förtydliga här på kolo.)

stolpskott
2009-09-17, 10:17
Själv har man kört med löv de senaste åren. Barr på vintertid är dock inte lika behagligt.

Nordenator
2009-09-17, 10:20
Det är ju bara att skita i samband med morgonduschen? Gå upp, ta en redig kopp kaffe, skita så det svider och sedan ta sig morgonduschen innan man påbörjar dagen. Jag är ingen martyr, så jag håller mig till papper. Det är praktiskt, men jag förstår tanken i alla fall.

hugok
2009-09-17, 10:36
Det borde ju stänka skit över hela badrummet om man ska stå och spola av röven varje gång man skitit. Själv tar jag gårdagens tidning för att spara på miljen :S men ärligt talat vart är miljödebatten på väg när man snackar om att dissa det gamla hederliga toapappret.

mangs
2009-09-17, 10:40
Jag kan tänka mig att detta skulle fungera ok i vissa lägen men det finsn ju olika sorters skitar. Alltifrån de stenhårda bajskorvarna som inte lämnar någon som form spår efter sig till när man har diaré. I båda dessa ändlägena skulle ju vatten kännas minst lika fräscht som alternativet med papper. Alla de skitar däremellan med varierande konsistens och kladdighetsgrad, då är jag mer tveksam till hur vatten från en dusch allena skulle göra rent. Det känna spontant som att handduken som sedan används för torkning kommer bli en rejäl bakteriehärd, om vi inte prata högtryckstvätt då?

Sedan borde man väl spilla en hel del vatten på detta sätt med och som sagt, det vattnet kommer ju då vara smutsigt med bajspartiklar.

Jag tror att papper i kombination med vatten är bästa lösningen i många fall, istället för att använda en hel rulle för at torka rent efeter en kaffeskit kan man torka bort det värsta med torrt papper för att sedan blöta ett papper och finrengöra. Avsluta med att torka bort vattnet (med papper, inte handduk).

PS Jag gillar Slartis trådar om vardagsbekymmer då han tar upp frågor som alla egentligen frågar sig men inte vågar ställa offentligt.

hultman
2009-09-17, 11:10
Hur lyckas du alltid vara så... ja, jag vet inte vad det heter, men du verkar alltid kunna se konsekvenserna av något.

(Vilket är bra, kanske man förtydliga här på kolo.)

Haha. Snubben droppar en kommentar som implicerar att han slänger sitt skitpapper i papperskorgen och du kallar honom vis. Svär att Nitrometan sitter hemma i sin bohemiska stuga och rullar upp sitt skägg av förnöjelse just i detta ögonblick. Sedan återkommer han om en stund med någon annat putslustigt i en tråd om exempelvis barnomsorg, där han berättar hur det var på hans tid för hundra år sedan.

mangs
2009-09-17, 11:14
Haha. Snubben droppar en kommentar som implicerar att han slänger sitt skitpapper i papperskorgen och du kallar honom vis. Svär att Nitrometan sitter hemma i sin bohemiska stuga och rullar upp sitt skägg av förnöjelse just i detta ögonblick. Sedan återkommer han om en stund med någon annat putslustigt i en tråd om exempelvis barnomsorg, där han berättar hur det var på hans tid för hundra år sedan.

Får man fråga hur pass gammal herrn är, de senaste dagarna har du verkligen briljerat på forumet?

BigForre
2009-09-17, 11:19
Vatten is the shit..Papper är bara en nödlösning till nästa dusch. Inte fan luktar man gott under armarna om man torkar sig med pappar och inte är men ren i röven förrän nästa dusch.

hultman
2009-09-17, 11:20
Får man fråga hur pass gammal herrn är, de senaste dagarna har du verkligen briljerat på forumet?

Yngre än du. Men om du försöker kalla mig för omogen så vore det väl lite lustigt, tycker du inte?

För övrigt var det lite skämtsamt om Nitrometan. Snubben är fan skön helt utan avsikt.

thoene
2009-09-17, 11:20
Brukar själv bada av det.

mangs
2009-09-17, 11:33
Yngre än du. Men om du försöker kalla mig för omogen så vore det väl lite lustigt, tycker du inte?

För övrigt var det lite skämtsamt om Nitrometan. Snubben är fan skön helt utan avsikt.

Ooh, ouch, där kom den, nu känner jag mig sårad. ;)

Tyvärr biter inte detta så bra då jag är väl medveten om min ålder och mitt beteende. Har heller inga problem med att ha fyllt 30 då jag trivs ypperligt i min livssituation och det liv jag haft, skulle inte för en dag vilja gå tillbaka 10 år i tiden.

Jag kallar inte dig omogen men jag tycker att det är lustigt att en kille på 21 beter sig som du gör. Det handlar snarare om hyfs än mognad enligt mig. Det intressanta är att dina försök till nedtryckningar handlar just om att personen åldrats, vilket ju är något som även du gör. Snarare än du vet ordet av det är du med 30+ och då är ju frågan hur pass stolt/nöjd du är över ditt agerande idag . Det är faktiskt så att verkligheten kommer ifatt oss alla en dag. Det är tex inte tufft att slåss mot vare sig polis, väktare, huliganer och sedan skryta om det.

Det andra stycket låter bättre dock, Nitro är skön, fast jag tror att det är med avsikt.

Blomstrande
2009-09-17, 11:38
Jag säger bara BABYWIPES.

Mer hygieniskt, mindre miljövänligt visserligen, men men :D

Kryss
2009-09-17, 11:45
Hur siktar de där japanska toaletterna? Får sig pungen, ljumskarna o s v också en sköljning vid varje toabesök?

Det är en ganska fokuserad stråle, så man får lära sig att vicka på rumpan för att placera den efter eget behag ;) Självklart kan man även välja vilken styrka den skall avfyras med!

Tricce
2009-09-17, 11:47
Det är en ganska fokuserad stråle, så man får lära sig att vicka på rumpan för att placera den efter eget behag ;) Självklart kan man även välja vilken styrka den skall avfyras med!

Man kan tänka sig att det skulle bli än mer kö utanför damernas ;)

kidneyinlodz
2009-09-17, 11:54
jag såg en gubbe som hade dylik mickapär i sin toalett. drog han i ett handtag så kom det ner ett munstycke som han kunde styra "runt" röven i en halvcirkel så det spolades från flera vinklar runt analen så att säga. efter det kom det varmluft från 2 grova rör på var sida av toan så gubben blev alldeles torr i gumpen.

äldreboende då...tydligen var denna mackapär ytterst dyr enligt gubben, så han hade fått bekosta med egna medel.

hultman
2009-09-17, 12:15
Ooh, ouch, där kom den, nu känner jag mig sårad. ;)

Tyvärr biter inte detta så bra då jag är väl medveten om min ålder och mitt beteende. Har heller inga problem med att ha fyllt 30 då jag trivs ypperligt i min livssituation och det liv jag haft, skulle inte för en dag vilja gå tillbaka 10 år i tiden.

Jag kallar inte dig omogen men jag tycker att det är lustigt att en kille på 21 beter sig som du gör. Det handlar snarare om hyfs än mognad enligt mig. Det intressanta är att dina försök till nedtryckningar handlar just om att personen åldrats, vilket ju är något som även du gör. Snarare än du vet ordet av det är du med 30+ och då är ju frågan hur pass stolt/nöjd du är över ditt agerande idag . Det är faktiskt så att verkligheten kommer ifatt oss alla en dag. Det är tex inte tufft att slåss mot vare sig polis, väktare, huliganer och sedan skryta om det.

Det andra stycket låter bättre dock, Nitro är skön, fast jag tror att det är med avsikt.

Ehm. Du försöker dissa mig för min ringa ålder och sedan blir du ledsen när jag påpekar att du inte beter dig så jävla moget själv. Skön taktik. Jag är mycket nöjd med mitt liv idag och skulle inte vilja ändra många delar av det. Men visst, tack för omtanken! För övrigt har jag redan påpekat att jag mest skämtade om Nitrometan. Skulle dock förvåna mig om det inte var fler som har svårt att föreställa sig någonting annat än en lustig gammal kuf bakom Nitrometans tangentbord.

Grahn
2009-09-17, 12:17
Jag är imponerad, en tråd om bästa sätt att rengöra ens ända blev på något vis en debatt om mognad och Nitrometan.

Nitrometan
2009-09-17, 12:20
Skulle dock förvåna mig om det inte var fler som har svårt att föreställa sig någonting annat än en lustig gammal kuf bakom Nitrometans tangentbord.
Jag har rakat av mig skägget.

Jag är imponerad, en tråd om bästa sätt att rengöra ens ända blev på något vis en debatt om mognad och Nitrometan.
:thumbup: Profit?

Edit: Vistt är kolo fantastiskt?

tjabon
2009-09-17, 12:23
Skippa papper ??
-Aldrig !! Det är ju skönt att torka sej ordentligt efteråt ...:D

LillSkalman
2009-09-17, 13:16
Förstår inte att alla har sådant problem med rester av avföring i kalsongerna? Det är ju bara naturligt. Skippa både papper och dusch säger jag.

Snobbe
2009-09-17, 13:31
Vatten känns helt klart mer hygieniskt. Dock har vi ingen sån bidé lr dush vid toan. Men om det är på morgonen lr så så brukar iaf jag alltid torka bort det värsta och sen ta en dusch

Lellan
2009-09-17, 15:33
Jag vet inte, men min bajsteknik måste vara förfinad till fulländning, för jag fattar inte hur ni lyckas få skit runt hålet? Hur jag än gnor m papper så är det väl ytterst sällan synligt bajs där? Så om man ska tvätta av istället är det ju inte direkt så att man sätter händerna i bajs el att det "sprutar" bajs om man duschar av?

Tycker det är en bra tanke, dock så gillar jag liksom "känslan" (neej, inte på ngt sexuellt sätt) när man torkar av sig efteråt. Fan, det där låter skruvat..eh..Men nån kanske fattar? Det är liksom "avslut". Min rumpa skulle nog efterlysa lite gnugg iaf.. Iofs kanske man tar gnugget med handduken efteråt. När jag tänker efter fanns det på bidéernas tid ofta en handduk märkt "stjärt" vid bidén. Hm. Iofs är det nytvättat där när man torkar - men man vill ju ändå inte gärna ta fel.

En period fick jag för mig att det var ypperligt att avsluta med handsprit. Den perioden varade högst en vecka har jag för mig, till slut sa rumpan ifrån. Men tvål och vatten tål att tänkas på, tack för ögonöppnare Slarti! :thumbup:

kidneyinlodz
2009-09-17, 15:37
jösses, handsprit i anus

Lellan
2009-09-17, 15:56
jösses, handsprit i anus

Nä, utanpå. Men iaf, ett infall som sved efter ett tag. Men nu har någon, råkade vara jag, testat och informerar om resultatet så ingen mer behöver testa. Bra va?

Osten80
2009-09-17, 15:58
Nä, utanpå. Men iaf, ett infall som sved efter ett tag. Men nu har någon, råkade vara jag, testat och informerar om resultatet så ingen mer behöver testa. Bra va?

Men för helvete, hur tänkte du? :)

krellik
2009-09-17, 15:58
Jag tror personligen att det är överdrivet med -tvättande- redan och är således per princip emot påfund som innebär mer vaskande än vi redan gör. Sen vet jag att det här inlägget blir lite på egen risk eftersom man framstår som en lortgris och det är ju inte riktigt meningen...

Lellan
2009-09-17, 16:01
Men för helvete, hur tänkte du? :)

"Vill man vara fin får man lida pin?" :em:

Nä.. jag tänkte mest.. hm. Inte alls? Hade en flaska handsprit med vattenmelondoft och tänkte väl att det kunde vara kul att dofta frukt i rumpan.. :D Nåt sånt.

(den handspriten finns/fanns på cubus för intresserade.. mkt syntetisk doft, och passar inte i rumpan. Men det sved inte pronto, utan efter ngra dagars användning, var inte direkt så jag hällde i hålet).

krellik
2009-09-17, 16:03

Nä.. jag tänkte mest.. hm. Inte alls? Hade en flaska handsprit med vattenmelondoft och tänkte väl att det kunde vara kul att dofta frukt i rumpan.. :D Nåt sånt.

(den handspriten finns/fanns på cubus för intresserade.. mkt syntetisk doft, och passar inte i rumpan).

Jag ska tipsa sambon att om hon vill ha den där bak ifortsättningen får hon också lukta syntet melon som de tuffa tjejerna på kolozzeum...

Lellan
2009-09-17, 16:06
Jag ska tipsa sambon att om hon vill ha den där bak ifortsättningen får hon också lukta syntet melon som de tuffa tjejerna på kolozzeum...

Meh, man får ju ont jue, tuff är jag inte och vatten och tvål (kanske rent av barnolja) gör sig nog bäst. Man ska va snäll! / "de "tuffa" tjejerna på kolozzeum..." ;)

krellik
2009-09-17, 16:08
Meh, man får ju ont jue, tuff är jag inte och vatten och tvål (kanske rent av barnolja) gör sig nog bäst. Man ska va snäll! / "de "tuffa" tjejerna på kolozzeum..." ;)

Oroa dej inte, bara ett utslag av min dåliga så kallade humor. Hon skulle nog inte ha uppskattat förslaget och gett mig en rak snyting...;)

Osten80
2009-09-17, 16:10

(den handspriten finns/fanns på cubus för intresserade.. mkt syntetisk doft, och passar inte i rumpan. Men det sved inte pronto, utan efter ngra dagars användning, var inte direkt så jag hällde i hålet).

Otroligt. :D

Lellan
2009-09-17, 16:16
Oroa dej inte, bara ett utslag av min dåliga så kallade humor. Hon skulle nog inte ha uppskattat förslaget och gett mig en rak snyting...;)

Anade det, men i det här fallet ville jag helst vara på den säkra sidan så inte fler började sprita sina ändalyktor! Roligare kan man ha.

Pepparkakssmurfen
2009-09-17, 16:18
Anade det, men i det här fallet ville jag helst vara på den säkra sidan så inte fler började sprita sina ändalyktor! Roligare kan man ha.

Lika bra att handsprita även anuset i dessa svininfluensatider..

kidneyinlodz
2009-09-17, 16:23
Douche har man ju hört talas om, men sprit i arslet :)

Commando1980
2009-09-17, 16:25
det finns ju de som tänder på bajs. skaffa en sån som slickar rent din röv. ett nytt yrke.

kidneyinlodz
2009-09-17, 16:27
rimjob any1?

Verbatim
2009-09-17, 16:36
rimjob any1?

Bara om du har förberett med melondoftande handsprit.

krellik
2009-09-17, 16:44
Jag säger bara gamla bortglömda kaleanka tidningar som man knycklar när man har slut på papper. For the win, man känner sig som McGyver helt händig och mäktig. En överlevare från en svår situation.

kidneyinlodz
2009-09-17, 16:46
Jag säger bara gamla bortglömda kaleanka tidningar som man knycklar när man har slut på papper. For the win, man känner sig som McGyver helt händig och mäktig. En överlevare från en svår situation.

det är för blankt papper! precis som tidningspapper. Det river ju inte bort skiten alls. Eller sånt där vitt extramjukt papper, nej fy tusan.
Det ska vara hederligt oblekt och gärna med ruggad yta!

krellik
2009-09-17, 16:49
det är för blankt papper! precis som tidningspapper. Det river ju inte bort skiten alls. Eller sånt där vitt extramjukt papper, nej fy tusan.
Det ska vara hederligt oblekt och gärna med ruggad yta!

Ja det är ju verkligen inte bra för uppgiften. Just därför man känner sig som en halvgud när man besegrat bajset med detta undermåliga redskap.

-adrenalin kick-

kidneyinlodz
2009-09-17, 16:53
Stora blad eller gräs är underskattat annars som skithuspapper :)

John Steinbeck
2009-09-17, 17:04
Jag slutade med papper 2001. Och ja, jag är allvarlig.

tobbo
2009-09-17, 17:06
Jag slutade med papper 2001. Och ja, jag är allvarlig.

Låter du Ankan Anna sköta jobbet nu istället?

mattilainen
2009-09-17, 17:22

Tvättar lite lätt med vatten? Ne,j har jag sagt det? Jag skulle självklart använda tvål och vatten och göra rent ordentligt. Skulle du bara torka bort skiten med papper och sen vara nöjd?

Detta skrev du. När jag hör om en rövdusch så ser jag att det sprutar vatten. Sen är det bra med det.

Så om du får bajs på handen så skulle det resultera i att du bara sprutar lite vatten på det och sen är du nöjd, om man jämför det så.

Eller hur?

Det var du som jämförde att tvätta röven som vilken annan kroppsdel som helst, inte jag. Jag torkar mig tillräckligt i röven för att få den ren, sen om jag får bajs på någon annan kroppsdel så tvättar jag den lika rent. Då anser jag kanske att tvål vatten och handsprit är på sin plats. Men nu är det inte jag som jämförde på det viset.

shadowfire
2009-09-17, 17:43
Bygg ner toaletterna i golvet istället. Felet är ju att de är byggda för SL-godkänt djup och inte för ATG. Skinkorna separeras inte tillräckligt och behovet av att torka sig ökar. Tacka vettja en äkta naturskit, då man sitter med röva i lingonriset och blir len o ren som en lärka direkt - utan papper.

Luttis
2009-09-17, 18:23

Man kan tänka sig att det skulle bli än mer kö utanför damernas ;)

:naughty: :thumbup::laugh:

Luttis
2009-09-17, 18:24
Varför inte köra en 2 in 1 (nää, inte på det sättet) och ha vatten på pappret?

tobbo
2009-09-17, 18:28

Kör ja alltid med, fast blir ju onödigt slöseri med papper och det slår ändå inte en dusch, alltid lika mysigt dela med sig av sina skitrutiner

tntballe
2009-09-17, 18:41
Bygg ner toaletterna i golvet istället. Felet är ju att de är byggda för SL-godkänt djup och inte för ATG. Skinkorna separeras inte tillräckligt och behovet av att torka sig ökar. Tacka vettja en äkta naturskit, då man sitter med röva i lingonriset och blir len o ren som en lärka direkt - utan papper.

http://www.naturesplatform.com/images/profile4.gif

shadowfire
2009-09-17, 18:43

Tycker bara det korvar ihop sig och så går det sönder.
Har man otur går man med blöta pappersbitar i röva sedan.
Våtservetter is teh shi'.

tntballe: :thumbup:

The_RobRoy
2009-09-17, 19:09
Skiter aldrig utan att tvätta med vatten på något sätt efteråt. Dock torkar jag alltid bort det värsta med papper först.

Folk pratar om snuskigt hit och dit, bajspartiklar med mera. Vad som är riktigt snuskigt är att torka sig med papper, dra upp kalsonger eller trosor och sen gå runt med skit-rester mellan skinkorna hela dagen.

EkarN
2009-09-17, 19:58
Hela konceptet känns ju främmande, men nog är det bättre för miljön alltid.

kalle_banan
2009-09-18, 12:19
Japsarna har väl varmluft a la krogen handtorkare typ?

Haha, najs med bakterier på den sen :D

Ärligt talat tycker jag det låter som en bra idé, om araberna kan så kan vi!

Fratidens toa kommer vara en mulltoa med vattendusch istället för toapapper :hbang:

kidneyinlodz
2009-09-18, 12:48
Tycker bara det korvar ihop sig och så går det sönder.
Har man otur går man med blöta pappersbitar i röva sedan.
Våtservetter is teh shi'.

tntballe: :thumbup:

det är mest det jättemjuka "lyx"-pappret som beter sig så. ju grövre och mer budget-papper det är ju mer håller det för vatten.

Tricce
2009-09-18, 13:21
Glad att man haft småbarn (iaf ett) så man fick upptäcka våtservetten :hbang:

Snafu
2009-09-18, 14:41
Med en handduk. Jag har en polare som kör med rövdusch, och jag tvättar aldrig händerna hos honom, då jag aldrig vet vilken som är rövhandduken.

:laugh:

stevebc
2009-09-19, 00:19
Haha den här tråden var ju en riktig guldgruva. Skrattar i snitt åt varannat inlägg, från Hultmans fulstyggerier till nuvarande signaturer.

stevebc
2009-09-19, 00:22
Det ska vara hederligt oblekt och gärna med ruggad yta!Haha visst är det så. Minns fortfarande korridoren jag bodde i för några veckor sen. Hade inte köpt toalettpapper eftersom det var gemensamma toaletter. Försent märker jag att det inte finns något toalettpapper alls. Får använda presentpapper och det blev bara värre då.

snej
2009-09-19, 09:28

Riktigt underhållande :)

spoonchest
2009-09-24, 11:49
OJ, vad jag ångrar att jag råkade gå in här mitt i lunchen.

Nitrometan
2009-09-24, 12:00
OJ, vad jag ångrar att jag råkade gå in här mitt i lunchen.

För nu vet du inte om du ska använda papper till lunchbajset?

Grahn
2009-09-24, 12:10
För nu vet du inte om du ska använda papper till lunchbajset?

Skolmatsals mat?

Nitrometan
2009-09-24, 12:13
Skolmatsals mat?

:thumbup:

Den var bra. På flera sätt.

Lafayette
2023-04-14, 16:33
Nej. Men kör på Ica Basics toapapper.

bunkrulle
2023-04-14, 16:52

Enligt min erfarenhet så blir det på pappret billigaste toapappret aldrig det faktiskt billigaste.

Om jag inte missminner mig så är inte basics papper perforerat för ark. Ska man då ha fyra ark långt papper så blir det alltid längre än fyra ark så att säga.
Och sen är uppsugningsförmågan dålig, hållfastheten dålig likaså. Så man måste likt förbannat ta nytt papper för ofta.

Å andra sidan så har jag inte betalat för toapapper på flera år, så jag bryr mig inte

skyffelmördarn
2023-04-14, 16:55

Unna din röv något bättre

Lafayette
2023-04-14, 17:00
Ica Basic toapapper känns lite bad”ass” och för tuffingar dock, det sträva gör att man blir mer härdad.

Hur slipper du betala toapapper?

bunkrulle
2023-04-14, 17:01
Jag vet inte om jag vågar svara på det. Men jag köper det indirekt. Jag plockar det i affären. Sedan betalar en juridisk person för kalaset.

Ett Orm
2023-04-14, 17:15
Köper jag i affär går jag på kilopris. Tycker billigare är bättre, sånt däringa gull-papper är helt odugligt. Minsta fukt och man har halva näven i röklådan.
Annars bukar jag köpa serlas papper via nån idrottsförening. Smidigt och bra samt pengar till en bra sak.

Slartibartfast
2023-04-15, 19:04
Update såhär 14 år senare, jag gick över till rövdush och kan bara beklaga alla år man kletade sig själv i röven med papper.

skyffelmördarn
2023-04-15, 19:38
Update såhär 14 år senare, jag gick över till rövdush och kan bara beklaga alla år man kletade sig själv i röven med papper.

Brukar också försöka planlägga kloak tömning i kombination med antingen kvälls eller morgonduschen.

Lafayette
2023-04-15, 19:48
Brukar också försöka planlägga kloak tömning i kombination med antingen kvälls eller morgonduschen.

Bajsa i duschen?*flex*

skyffelmördarn
2023-04-15, 20:22
Bajsa i duschen?*flex*

Kan inte våffelstampa där jag bor nu men det jag menade var ju givetvis att jag gör nummer 2 på toan, och sen hoppar jag in i duschen efteråt.

The_RobRoy
2023-04-16, 04:39
Jag har också delvis bytt metod senaste tiden, kör en kombination av våtservetter eller om jag skiter hemma så kör jag vår Japanska toa som har vattenstråle samt tork funktion. Torkar ju även på denna toa med papper först. Jag står fast vid min kommentar ifrån 2009, att de som bara torkar med papper och går runt med små bruna spår i kalsongerna är rätt nasty..

StarkaUlf
2023-04-16, 06:33
Spökbajsar man så behöver man ju inte göra något alls. Win win.

blåvitt
2023-04-16, 07:27
Precis köpt hus med en bidé. Hört att när man väl avvänjt sig så är toapapper hemskt i jämförelse… får se om jag vågar gå över

Kev88
2023-04-16, 07:47
Hade jag haft ett badkar så hade jag lätt kunnat sätta arslet över det och duscha rent istället, men det är för omständigt att klä av sig och gå in i duschen varje gång.

Spökbajsar man så behöver man ju inte göra något alls. Win win.

Jag önskar att jag alltid gjorde det. Nu när jag tänker på det så spökbajsar alltid mina hundar, en kanske skulle gå över till torrfoder.

bunkrulle
2023-04-16, 08:46
Precis köpt hus med en bidé. Hört att när man väl avvänjt sig så är toapapper hemskt i jämförelse… får se om jag vågar gå över

Om du provar så får du gärna berätta hur man får till det utan att man sköljer bajs ned över hela benen och så vidare.

Uncle Joe
2023-04-16, 08:51
Toapapper först. Sen ett par drag med fuktat toapapper och sen torrt papper igen. Blir skinande rent.

StarkaUlf
2023-04-16, 08:53
Jag önskar att jag alltid gjorde det. Nu när jag tänker på det så spökbajsar alltid mina hundar, en kanske skulle gå över till torrfoder.

Så länge jag äter rätt för min mage så gör jag det 95% av gångerna. Längsta streaken är 2 veckor. Det var dom bästa två veckorna i mitt liv.
Tyvärr tycker jag den typen av mat blir så tråkig, så blir sällan jag gör det under lång tid :D

bunkrulle
2023-04-16, 08:55
Så länge jag äter rätt för min mage så gör jag det 95% av gångerna. Längsta streaken är 2 veckor. Det var dom bästa två veckorna i mitt liv.
Tyvärr tycker jag den typen av mat blir så tråkig, så blir sällan jag gör det under lång tid :D

Berätta genast mer om vilken mat som ger dessa effekter, tack!

skyffelmördarn
2023-04-16, 09:27

Mat med lite eller helt utan socker.

StarkaUlf
2023-04-16, 10:18

Mat med lite eller helt utan socker.

Bland annat! Och lite fibrer. Detta är dock väldigt individuellt. En del behöver mycket fibrer.

Så typ ris, pasta, vitt bröd, kanske nån potatis ibland. Kött, fett, ägg, ost, fisk, mjölk. Sås.
Inga grönsaker eller frukt.

Men som sagt, kan vara otroligt dåligt för vissa att äta så. För mig är det succé när jag gör det.

bunkrulle
2023-04-16, 15:30
Bland annat! Och lite fibrer. Detta är dock väldigt individuellt. En del behöver mycket fibrer.

Så typ ris, pasta, vitt bröd, kanske nån potatis ibland. Kött, fett, ägg, ost, fisk, mjölk. Sås.
Inga grönsaker eller frukt.

Men som sagt, kan vara otroligt dåligt för vissa att äta så. För mig är det succé när jag gör det.

Nu blir jag förvirrad. Jag trodde att grönsaker var bra? Fibrer och grejer. Pasta är ju kass helt, eller?

skyffelmördarn
2023-04-16, 15:45
Jag trodde att grönsaker var bra?

https://res.cloudinary.com/teepublic/image/private/s--d2UqGAXj--/t_Resized%20Artwork/c_crop,x_10,y_10/c_fit,w_470/c_crop,g_north_west,h_626,w_470,x_0,y_-60/g_north_west,u_upload:v1462829015:production:blank s:mtl53ofohwq5goqjo9ke,x_-395,y_-385/b_rgb:eeeeee/c_limit,f_auto,h_630,q_90,w_630/v1555777184/production/designs/4680878_1.jpg

bunkrulle
2023-04-16, 15:53
:em:

Jag har seriöst ingen aning

Kralligare
2023-04-17, 22:06
Är jag hemma så sätter jag mig på badkarskanten och duschar röven tillsammans med lite tvål, känns väldigt fräscht mot att gno runt skiten med papper..

40plus
2023-04-18, 06:05
Använder mycket lite toapapper eftersom jag torkar mig med våtservetter. Hela sjöstjärnan skall vara ren och fin medelst våtservetter, sedan avslutar jag med en baddning toapapper för att få det torrt.

Hålla på att rövtvätta och gnida runt bajset med fingrarna, nä fy fan. Dessutom borde det var ganska gay att fingra på ett rövhål varje dag...

Uncle Joe
2023-04-18, 06:22
Använder mycket lite toapapper eftersom jag torkar mig med våtservetter. Hela sjöstjärnan skall vara ren och fin medelst våtservetter, sedan avslutar jag med en baddning toapapper för att få det torrt.

Hålla på att rövtvätta och gnida runt bajset med fingrarna, nä fy fan. Dessutom borde det var ganska gay att fingra på ett rövhål varje dag...

Sjöstjärna :d

feyin
2023-04-18, 06:36
En kompis hade alltid en PET-flaska och en "rövhandduk" vid sin toalett. Viktigt att inte råka använda den handduken till händer/ansikte.

bunkrulle
2023-04-18, 10:10
En kompis hade alltid en PET-flaska och en "rövhandduk" vid sin toalett. Viktigt att inte råka använda den handduken till händer/ansikte.

Vad var flaskan till för?:confused:

40plus
2023-04-18, 11:03
Vad var flaskan till för?:confused:

Vattna rövhålet. Detta är för människor som inte har en dedikerad rövdusch eller vanlig dusch inom armslängds avstånd.

bunkrulle
2023-04-18, 16:53
Så märkligt.
Hade jag haft en rövhandduk så hade jag använt den en gång, sedan tvättas separat i 90 grader. Orimligt

Snobbe
2023-04-18, 17:02

Köpte du nån speciell? :D
Jag installerade en rövdusch när jag gjorde om badrummet för några år sen, nog skrivit om det tidigare i tråden.

Annars har jag hört att dessa funkar bra!
https://www.amazon.se/HappyPo-Easy-bid%C3%A9-v%C3%A5tservetter-duschtoalett-f%C3%B6rsiktigt/

Kev88
2023-04-19, 09:07
Dessutom borde det var ganska gay att fingra på ett rövhål varje dag...

Känslan som uppstår de gångerna som man har torkat för hårt med Ica's klena basic papper och fingret har gått genom det:laugh:

https://i.imgur.com/Wr0kzN5.jpg

40plus
2023-04-19, 09:23
Känslan som uppstår de gångerna som man har torkat för hårt med Ica's klena basic papper och fingret har gått genom det:laugh:

https://i.imgur.com/Wr0kzN5.jpg

Indeed

Slartibartfast
2023-04-19, 09:50
Köpte du nån speciell?

Nä, 100% av alla badrum i Finland har en handdusch som standard.

https://stories.oras.com/hubfs/Imported_Blog_Media/Bidetta-man-ad-860x480-4.jpg

The_RobRoy
2023-04-19, 15:07
Rövhandduken vaju ett helt nytt tilltag, om man ska tvätta en handduk efter varje tork blir det ju rätt extremt med tvätt. Samtidigt att återanvända en rövduk känns ju sådär. Om man är en familj, har alla varsin rövduk då eller delar man duk? Så många frågor, så få svar..

Magrauta
2023-04-19, 15:22
Evolutionen har ju annars skapat naglar i detta syfte, samt tänder för att kunna bita av naglarna och på så sätt håller man dem någorlunda fräscha.

Snobbe
2023-04-20, 19:34
Nä, 100% av alla badrum i Finland har en handdusch som standard.

https://stories.oras.com/hubfs/Imported_Blog_Media/Bidetta-man-ad-860x480-4.jpg

använder du den på samma sätt som han på bilden ? :confused: