Visa fullständig version : Run, Izzard, Run! 43 maraton på 51 dagar!
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8256589.stm
It's the last leg of Eddie Izzard's 43 marathons in 51 days. How did the less than athletic comic pull off such a feat of endurance?
._O
WTF? han har ju inte sett speciellt vältränad ut innan hur fan klarar han det där?:D
WHITEFOLKS
2009-09-16, 16:17
Tog honom 10h/lopp i början och sen ner mot 5h/lopp. Sen vet man inte hur många lopp som var ner mot 5h.
LillSkalman
2009-09-16, 16:20
WTF verkligen! Så sjukt coolt om det är sant :D
Björn Sunesson (SvD reporter) som sprang tvärs över USA snittade 5mil/dag i 100dagar. Runt 60år gammal.
Björn Sunesson (SvD reporter) som sprang tvärs över USA snittade 5mil/dag i 100dagar. Runt 60år gammal.
Hur fan håller kroppen?!
WHITEFOLKS
2009-09-16, 16:25
Den håller genom att man antagligen är rätt bra tränad från början och sen även inte direkt pressar kroppen. Det står ju ingenting om tempo direkt och att gå 5 mil om dagen under en ganska lång period klarar nog de allra flesta med rätt förberedelser.
Apropå Sunesson, som jag respekterar och beundrar:
Vid 8.30-tiden idag fredag kastade jag mig i Atlanten. Efter 95 dagar och cirka 500 mils löpning utan en enda vilodag har jag sprungit tvärsöver USA, från staden Florens i Oregon till Virginia Beach i Virginia.
Herregud, det är nästan ofattbart, är min första tanke. Jag, gamle gubbe har gjort det! Kanske är jag rent av världens äldste som sprungit tvärsöver USA utan följebil eller annan hjälp, statistiken är dock inte helt tillförlitlig. Av de cirka 175 som klarat bedriften har bara cirka tio procent gjort det som ensamlöpare. Jag och Rune Larsson kan räkna in oss i denna exklusiva skaran.
...
Det känns som jag legat på ungefär 80 procent av min kapacitet. Jag skulle förmodligen ha kunnat springa cirka en mil längre varje dag och därmed komma upp i drygt 6 mil om dagen i genomsnitt mot nu 5,2. Men rent praktiskt har det inte gått eftersom jag inte hittat motellrum. Så här i efterhand spelar det heller ingen roll och kanske var det ändå bra att jag hade lite reservkraft kvar.
Sliten? Inte det minsta! Jag har aldrig varit så här stark och kanske blir det en joggingrunda redan ikväll på strandpromenaden här i Virginia Beach.
Lycklig? Ja! Det här kommer jag leva på hela livet. Det jag mest faschinerats av är att kroppen kan anpassa sig efter så här höga träningsmängder, den tunna luften i Wyoming på 3 000 meters höjd och värmen, de flesta dagar har temperaturen legat runt 30 grader. Men jag har älskat värmen och aldrig haft några vätskeproblem.
http://www.suneson.se/index.php?alla=2007
OT: Bra gjort!
Semiramis
2009-09-16, 17:19
Den håller genom att man antagligen är rätt bra tränad från början och sen även inte direkt pressar kroppen. Det står ju ingenting om tempo direkt och att gå 5 mil om dagen under en ganska lång period klarar nog de allra flesta med rätt förberedelser.Häftigt! Jag tror att de flesta av oss har otroligt mycket större kapacitet än vi tror, vi har lärt oss att ansträngning är farligt och det är svårt att förstå vad man faktiskt kan prestera om man tränar sig systematiskt.
WHITEFOLKS
2009-09-16, 17:22
Häftigt! Jag tror att de flesta av oss har otroligt mycket större kapacitet än vi tror, vi har lärt oss att ansträngning är farligt och det är svårt att förstå vad man faktiskt kan prestera om man tränar sig systematiskt.
Jag kan iofs inte garantera att det är så då jag aldrig gjort nåt liknande. Men lite helt ogrundade gissningar har ju ingen dött av. :D
Inte nog med att han är rolig som få, nu gör han något sådant här med, jag blir iaf helt otroligt imponerad av prestationen!
King Grub
2009-09-17, 15:31
Hur fan håller kroppen?!
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19756701?ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.