handdator

Visa fullständig version : Besiktas - Man Utd

xarizma
2009-09-16, 03:28
Angående denna CL match som spelades igår.. Vart en bra match enligt mig, Man Utd spelade säkert i början, gjorde målet med lite tur.. Men viktigare än denna match var Besiktas fansen, som var HEELT fantastiska.. Och jag som är Besiktas Fan och har varit på inönu och sett match LIVE, kan säga att det är helt amaazing, går inte beskriva känslan utan man måste vara där och se.. Kommer folk t.o.m från andra länder för att se fansen :)

Alex Ferguson om Besiktas Fansen

PO4wOHD29yo

CARSI IS EVERYWHERE!!

xarizma
2009-09-16, 03:31
Man måste verkligen vara på plats i inönu stadiumet för att förstå känslan, så grym och skön känsla.. Har sett att det kommer massor med turister bara för att se fansen..:) CARSI Group håller också i desibel rekordet på 132 desibel, helt galet.. Atmosfären är helt fantastisk..

Matchen slutade 0-1 till United

rooz
2009-09-16, 07:16
Såg sista 20, och jag var imponerad över vilken SJUKT ljudnivå fansen höll, helt tokigt:hbang:

Skulle mer än gärna se en av deras matcher live, gärna i Besiktasklacken:)

Herr Oberst
2009-09-16, 10:35
Högt ljud eller bara oljud?

Nån skönsång är det då verkligen inte på İnönü. Nä då går jag hellre och ser typ Liverpool, Celtic eller valfritt tyskt gäng

CVN
2009-09-16, 10:43
Vad är det för mening med den här tråden? Vill du att vi ska svara på något eller?

NikoLei
2009-09-16, 11:50
Meningen är väl att dom som är intresserade av den skriver i den, som alla andra trådar här på Kolo *screwy*

Som United fan är jag nöjd med 3 pinnar trots en relativt tråkig match, men måste ge sjukt mkt cred till Besiktas fansen. Galen stämmning!!! :hbang:

xarizma
2009-09-16, 15:42
Såg sista 20, och jag var imponerad över vilken SJUKT ljudnivå fansen höll, helt tokigt:hbang:

Skulle mer än gärna se en av deras matcher live, gärna i Besiktasklacken:)Rekommenderar ''Kapali'' ifall du vill se matchen med dom mest fanatiska :) dom som skapar den galna stämningen..

xarizma
2009-09-16, 15:43
Högt ljud eller bara oljud?

Nån skönsång är det då verkligen inte på İnönü. Nä då går jag hellre och ser typ Liverpool, Celtic eller valfritt tyskt gängDom sjunger ju inte på engelska direkt , men måste det verkligen vara på engelska för att man ska bli imponerad? :) Om Sir Alex Ferguson säger dom orden , då vet jag inte om det är oljud..:)

Herr Oberst
2009-09-16, 16:36
Dom sjunger ju inte på engelska direkt , men måste det verkligen vara på engelska för att man ska bli imponerad? :) Om Sir Alex Ferguson säger dom orden , då vet jag inte om det är oljud..:)

Nä, för tyskarna är ju kända för sina engelskakunskaper

Turkarna verkar inte bry sig ett skit om hur det låter, bara det låter högt.
Då säger jag själv hellre några decibel lägre, men mer samstämt och "vackert"

xarizma
2009-09-16, 16:42
Nä, för tyskarna är ju kända för sina engelskakunskaper

Turkarna verkar inte bry sig ett skit om hur det låter, bara det låter högt.
Då säger jag själv hellre några decibel lägre, men mer samstämt och "vackert"Ska ej kommentera detta, då du verkar ha rätt lite kunskaper inom detta ämne.

gzr
2009-09-16, 17:52
Att man ens tar upp England som en förebild i en diskussion gällande läktarkultur visar direkt att man är åtminstone 15 år efter sin tid.

Att Besiktas är bra säger jag inte emot. Dock har de en arena som hjäper till en hel del också, men de är helt klart topp 50 i Europa. Men att Ferguson hyllar dem beror ju mer på att Glazer, FA och den moderna fotbollen i stort fullständigt mördat allt vad läktarkultur heter. Manchesters fanstöd på en vanlig hemmamatch är idag ett skämt. De blev ju för fan utsjungna av Roma när de slog dessa med 7-1 på hemmaplan i CL för nåt år sen. De är väl ok på bortaplan, men det är en annan diskussion.

Ooooh, snälla ge mig mothugg nån! ;)

/gzr - självutnämnd "ultrassavant" ;)

Herr Oberst
2009-09-16, 18:12
England kommer alltid vara förebilder för både fotbolls och läktarkultur. Problemet är ju att dom inte har några vettiga läktare att vara på

gzr
2009-09-16, 18:44
England kommer alltid vara förebilder för både fotbolls och läktarkultur. Problemet är ju att dom inte har några vettiga läktare att vara på
Beror väl på vilken läktarkultur man föredrar?
Personligen gillar jag den sydeuropeiska bra mycket mer.

Och att säga att de kommer vara förbilder även framöver undrar jag vad du baserar på?
Eftersom engelsk läktarkultur i stort sett består av sång, så är det ganska lätt att titta på spridningen. Så värst många klackar runt om i europa som plockat upp nya sånger ifrån de brittiska öarna de senaste 10 åren är det verkligen inte. Innan det, visst. Men inte numera.

NikoLei
2009-09-16, 22:22
Handlar allt om sånger? Sen när fan blev det frågan om någon jäva opera med skönsång? *screwy*

jocke12
2009-09-16, 22:29
Handlar allt om sånger? Sen när fan blev det frågan om någon jäva opera med skönsång? *screwy*

Håller helt med. Tycker det är rent ut sagt fjantigt när de sjunger. Vill inte höra.

C.E.J.
2009-09-17, 05:58
Haha vilket namn, jag trodde Man Utd skulle besiktigas :D