handdator

Visa fullständig version : Bra mat som man kan ta med på en cykel

mojoo
2009-09-15, 20:15
Tjena

Jag har börjat jobba på posten, riktigt jobbigt för övrigt. Tar rätt bra på ryggen känns de som

I alla fall. Så börjar jag halv 8 och slutar 3 om dagarna. Jag tar en rejäl

06.30:frukost: på morgonen med havregrynsgröt+1-2 macka.
09.00:1-2 macka som fika
11:00:1 banan eller ett äpple
13:00:Rejäl lunch
15:00:Slutar
16:00:Tränar, kreatin innan, eaa+kreatin efter(eller om vilodag ägg+yoghurt)
17:00:Middag
20:00:Middag igen eller något lättare
21.00:sova

1.Min mage är rätt jäkla hungrig runt 11.00 och känns som en lite banaana inte räcker. Problemet är att jag är på en cykel och har inte alls mycket utrymme eller tid för att äta något. Har ni nå tips hur jag ska göra?

2.Stämmer de att man ska vara på fastande mage (alltså inte ha ätit på länge) när man ska ta kreatin+EAA? Därför jag tar jag bara kreatin precis innan träningspasset.

tacksam för svar! :)

Vanish
2009-09-15, 20:19
Vad jag vet så finns det inget ska men det ska tas upp bättre av fastande mage iaf!

Betyder det här att magen måste vara tom för att man ska få effekt av EAA?
- EAA ska helst intas på fastande mage, men nyare studier har visat att effekten på proteinsyntesen fortfarande finns kvar när man har mat i magen. För prestationen kan det dock vara en fördel att träna med en tom magsäck. EAA direkt innan och direkt efter är alltid bättre än att skippa det, ur ett muskelbyggarperspektiv.

mikaelj
2009-09-15, 20:20
Ät en stabilare frukost istället, typ äggröra med extra mycket smör. Då klarar du dig garanterat till lunchen. Havregrynsgröt och smörgås fyller upp magen men ger inte mycket energi.

Vanish
2009-09-15, 20:23
Jag va inte snabb nog att edita min post så här kommer den:

Läs och njut: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Och till din fråga, en sallad är för stor/tar för lång tid att äta alltså? (tänkte om du hittar 5 min så borde väl det funka). Annars kan man göra macka + stekt ägg + stekt kort = gott + mättande! Även om du redan äter macka

mojoo
2009-09-16, 15:43
Åh va gott med äggröra! hade jag helt glömt bort. Tack!

Och en sallad tror jag är för stor att ta med:( Jag får knappt med min vattenflaska på turen. Mm stekt ägg på mackan låter som något lite mer mättande och bättre. tack för tipsen

WHITEFOLKS
2009-09-16, 15:55
Nån sorts wrap där du rullar upp ost/skinka/whatever i tunnbröd och sen i plastfolie kanske kan funka.

Jontez
2009-09-16, 16:11
Lite jägargodis i fickan. Choklad, nötter och russin :)