Seriouscat
2009-09-14, 20:24
Hej! Jag har en del frågot angående min kost. Jag ska snart börja träna 4ggr i veckan och vill gå upp i vikt, är tunn som en pinne.
http://img132.imageshack.us/img132/1655/img3961c.jpg
Finns inte mycket muskler på den kroppen, är 192cm lång väger 74kg och är 17 år.
Jag räknade ut hur mycket kalorier jag behöver vid vila genom formeln i deff guiden och det blev 1862,901 men jag är inte 100 på vad jag ska multiplicera talet med för att få ut mitt dagliga energi behov. De flesta precis som jag vill väl gå upp i vikt genom att öka i muskelmassa och minimalt med fett.
Här är mitt 4dagars schema som jag ska börja köra efter denna veckan och även börja tänka på kosten på mer alvar:
Dag1
Bröst: Bänkpress & pectoral fly
Axlar: Hantellyft åt sidan & Korsat drag bakåt
Triceps: Overhead triceps
Mage: Abflexor & Rotary torso
Dag2
Framsida lår: Leg extension
Baksida lår: Leg curl
Rygg: Lat pulldown & Row
Ländrygg: 45* back extension
Biceps: Hantelcurl & Bicepscurl cable
Mage: Abdominal
Dag 3 blir samma som dag 1 och dag 4 blir samma som dag 2.
Jag motionstränar även ca 1-2 dagar i veckan och går väldigt mycket från och till träning. Sen sitter jag eller ligger stilla för resten. :) Så kan någon med erfarenhet av detta hjälpa mig med vilket tal jag bör multiplicera med för att få ut mitt energibehov?
http://img132.imageshack.us/img132/1655/img3961c.jpg
Finns inte mycket muskler på den kroppen, är 192cm lång väger 74kg och är 17 år.
Jag räknade ut hur mycket kalorier jag behöver vid vila genom formeln i deff guiden och det blev 1862,901 men jag är inte 100 på vad jag ska multiplicera talet med för att få ut mitt dagliga energi behov. De flesta precis som jag vill väl gå upp i vikt genom att öka i muskelmassa och minimalt med fett.
Här är mitt 4dagars schema som jag ska börja köra efter denna veckan och även börja tänka på kosten på mer alvar:
Dag1
Bröst: Bänkpress & pectoral fly
Axlar: Hantellyft åt sidan & Korsat drag bakåt
Triceps: Overhead triceps
Mage: Abflexor & Rotary torso
Dag2
Framsida lår: Leg extension
Baksida lår: Leg curl
Rygg: Lat pulldown & Row
Ländrygg: 45* back extension
Biceps: Hantelcurl & Bicepscurl cable
Mage: Abdominal
Dag 3 blir samma som dag 1 och dag 4 blir samma som dag 2.
Jag motionstränar även ca 1-2 dagar i veckan och går väldigt mycket från och till träning. Sen sitter jag eller ligger stilla för resten. :) Så kan någon med erfarenhet av detta hjälpa mig med vilket tal jag bör multiplicera med för att få ut mitt energibehov?