handdator

Visa fullständig version : Testo-/adrenalinkick

hugok
2009-09-13, 20:03
Har ni råkat ut för det? Något som får ens kropp att producera massa adrenalin och testosteron så att man nästan blir hög av det. Jag kom att tänka på det i onsdags när vi haft friluftsdag i skolan och i slutet på dragkampen var jag redan taggad av att det gått bra för vårat lag och jag var så otroligt målmedveten och bestämd på att vi skulle vinna och jag hade en del fans så jag fick någon sorts kick av adrenalinet och testosteronet så jag blev helt galen och kämpade som aldrig förr. Det triggades igång mer och mer för varje jordsskredsseger som var och det kändes annorlunda. Efteråt på kvällen hade jag en otrolig huvudvärk (biverkning?) som när man är bakis.

Är det någon annan som upplevt något liknande?

- Kreh
2009-09-13, 20:08
Alla har naturligtvis upplevt en adrenalinkick.

Själv blir jag sällan särskilt nervös/adrenalin:ig vid t ex sporter/tävlingar eller uppvisningar, men när jag blir arg däremot. Jag blir skakig i hela kroppen och mina ben darrar till den grad att det blir svårt att stå upp.

Three pigs
2009-09-13, 20:11
Ja.

hugok
2009-09-13, 20:16
Alla har naturligtvis upplevt en adrenalinkick.

Själv blir jag sällan särskilt nervös/adrenalin:ig vid t ex sporter/tävlingar eller uppvisningar, men när jag blir arg däremot. Jag blir skakig i hela kroppen och mina ben darrar till den grad att det blir svårt att stå upp.

Fast det var inte direkt så det blev, det var mer som i t ex krigsfilmer eller som i slutet på scarface.

jens__E
2009-09-13, 20:19
Ja. Får oftast adrenalinkickar när jag åker skidor.

Om jag har åkt ner genom en massa puder bland en massa träd och hoppat ut för en massa klippor och stenar. Eller om jag har åkt i parken och har hoppat stort i något hopp.

Då kan man få riktiga adrenalinkickar.

Frillan
2009-09-13, 20:27
När jag brottades förr fick jag rediga adrenalinkickar ibland, det saknar jag.

Rockhard
2009-09-13, 20:32
När jag spelade CS och senare DOTA på hög nivå blev jag ofta snurrig och skakig i händerna och ibland illamående efter en intensiv match. Antar att det var adrenalinet.

Testo-kick tror jag inte man kan uppleva på naturlig väg.

L-Sami
2009-09-13, 20:51
Inför och efter tunga lyft/perslyft brukar adrenalitet strömma i blodet.

Bahir
2009-09-13, 20:56
När jag var yngre och var ute på busstreck, framför allt när man blev jagad av någon. Vilka minnen...

CrazyJoeDavola
2009-09-13, 21:01
man har ju hört om folk som fått "superhuman strength" :)

simpan89
2009-09-13, 21:20
Jag kan få skapliga adrenalinkickar av att skada mig och sånna saker.
T.ex. När jag höll på med judo och bröt nyckelbenet. Jag fick sån kick att jag inte kände att det gått av att jag försökte fortsätta matchen. Fast de vart ju svårt i och med att jag tappade all styrka i ena armen.. Men när kicken lagt sig så kände man ju att man levde iaf ;)

Coldsmith
2009-09-13, 21:30
och jag hade en del fans så jag fick någon sorts kick av adrenalinet och testosteronet så jag blev helt galen och kämpade som aldrig förr.

Hade du fans? För en friluftsdag? Ni måste ta friluftsdagar väldigt seriöst på er skola :).
Startade dom upp en fanklubb sen då? :)

hugok
2009-09-13, 21:59
Hade du fans? För en friluftsdag? Ni måste ta friluftsdagar väldigt seriöst på er skola :).
Startade dom upp en fanklubb sen då? :)

Typ alla som hejade på en från andra skolor också och visste ens namn trots att man aldrig träffat dom.

JoeyP
2009-09-13, 22:05
Kasta ägg på hus.

RUUUUUUUUUN!!!

jens__E
2009-09-13, 23:11
Testo-kick tror jag inte man kan uppleva på naturlig väg.

Joho! Spana på ett holländsk par i en vecka på Malta ;) :em: