handdator

Visa fullständig version : Tatuering

GI-Joe
2009-09-13, 19:50
Hur är det egentligen med tatueringar och kroppsbygge. Förstörs tatueringen om du växer?

Mourten
2009-09-13, 19:53
Mina armar har kanske växt 8-10 cm sen jag gaddade, syns iaf ingen förändring ännu.

Shakemynuts
2009-09-13, 19:54
Nej. Du kan lägga på 30kg muskler utan att en tatuering ser konstig ut. Sen är det väl lite individuellt också. Men oroa dig inte du!

GI-Joe
2009-09-13, 19:59
Okej schysst, men tänkte att om man har en tatuering som går runt överarmen (och den gjorde man innan man börja träna) och träna några år senare och fått en 7-8 cm större armar så tycker jag väl något borde hända?

jens__E
2009-09-13, 20:00
Okej schysst, men tänkte att om man har en tatuering som går runt överarmen (och den gjorde man innan man börja träna) och träna några år senare och fått en 7-8 cm större armar så tycker jag väl något borde hända?

Nej inget händer!

Mourten
2009-09-13, 20:00

Läste du mitt inlägg lr?
Mina armar har växt 8-10 cm om inte mer, syns ingen skillnad, har halfsleeve på v-arm som du kan se på mina bilder.

GI-Joe
2009-09-13, 20:02
Läste du mitt inlägg lr?
Mina armar har växt 8-10 cm om inte mer, syns ingen skillnad, har halfsleeve på v-arm som du kan se på mina bilder.

Jo visst läste jag det, men jag visste inte heller att du hade sleeve på överarmen och tänkte inte på att kolla bilderna.

Forz
2009-09-13, 20:07
Någon som tränat samma dag som man tatuerat sig?

Exempel:
Tatta sig måndag förmiddag, träna måndag eftermiddag.

Funkar det?
Eller är man helt enkelt för skör för att inte kunna träna?

jens__E
2009-09-13, 20:17
Jag hade verkligen inte gjort det.

Låt tatueringen vila några dagar. Helst en vecka.

Men om du t.ex har tatuerat armen så kan du ju träna benen, men ta det lugnt.

Jag själv hade inte pallat det för om jag har haft en lång sittning så tär det för mycket på mitt immunförsvar så jag brukar vara sjuk en till två dagar efteråt.

tuben
2009-09-13, 20:18

Exempel:

Funkar det?

Borde inte vara några problem iom att skorpbildningen inte hunnit komma än men varför riskera?

Knappast som att din kropp förtvinas på några veckor som du bör avstå från träning om du kört en stor tatuering.

Folks besatthet med att vara optimala går lite överstyr ibland.

RandomC
2009-09-13, 20:20

Exempel:

Funkar det?

Visst, det kanske funkar utan problem men varför chansa? En vilovecka gör knappast skada. Det skulle ju kännas förjävligt trist om tatueringen läkte dåligt sen.

Three pigs
2009-09-13, 20:23
Man bör avstå från träning dagarna efter tatuering, vad jag hört. Hör med en tatuerare, enklast så.

Troll
2009-09-13, 20:32

Exempel:

Funkar det?

Skulle nog avstå några dagar i varje fall.

Sen beror det klart på hur mycket du tatuerat den dagen..
Har du gjort en blomma på 1 x 1,5cm spelar det nog ingen roll, men har du mörklagt större delen av underarmen bör du nog avstå!

Min underarm svullnade upp till 1,5 - 2 gånger normal storlek, och var ganska svullen i ca en vecka.

Cid
2009-09-14, 06:39
Är ingen fara att den kommer sabbas . Sen angående träning när man är nygaddad så smörj dig med salva ( jag brukar använda jukon salva eller hur de nu stavas )
Sen är det bara att ösa på.

Dock kan du ju tänka på att inte dra vajrar, skrapa vikter och dyligt just på gaddningen det är inte bra :)

Apos78
2009-09-14, 06:55

Exempel:

Funkar det?

Varför inte ta en alldeles utmärkt chans till en kort viloperiod då fokus kan ligga helt på vettig mat samt återhämtning? I mina ögon skulle det ge endast fördelar. Kan inte föreställa mig vad som skulle vara dåligt med en vecka utan träningen.

J.V
2009-09-14, 09:28
Jag tränade dagen efter jag tatuerade hela utsidan av överarmen, gick bara bra både med träningen och läkningen.

Jag frågade min tatuerare innan som sa att det gick bara bra med styrketräning, konditionsträning skulle jag däremot undvika då man lökar så förbannat. Givetvis fick jag vara extra noggrann med rengöring n whatnot, men bra gick det.

LillSkalman
2009-09-14, 10:07
har man gjort en billig och ful tattuering som man inte önskar optimal läkning av så ser jag inte varför man ska avstå från att träna närmsta veckan...

Forz
2009-09-14, 18:09
Tack för alla svar, känns bara jäkligt surt om tatueringen tar 3 sittningar a 3 veckor att göra klar. 3 viloveckor då eller?
Armen är stället i fråga.

Mourten
2009-09-14, 18:13
Tack för alla svar, känns bara jäkligt surt om tatueringen tar 3 sittningar a 3 veckor att göra klar. 3 viloveckor då eller?

Jag kör ryggen,
10/10 21/10 och 7/11, typ dom datumet.
Lär bli vila 1 vecka efter varje sittning, 3 veckor på 15 års träning är nada, orka fucka gadden.

redbrigade
2009-09-15, 16:56

Skulle det inte känns surare om tatueringen läkte dåligt?