handdator

Visa fullständig version : Varför smörar en del så det stänker om det?

strong
2009-09-12, 14:39
Om en person lägger upp bild på sig själv, så är det ju oftast att andra skriver så
jäkla mycket smör....

om en tjej lägger upp, då skriver en del "fy satan va snygg du var,eller fy helvete vilken kropp mm" tittar man då själv på tjejen i fråga så ser hon normal ut,eller bättre än en otränad tjockis såklart

är det av medlidande för personen man smörar eller vadå?

Lägger en kille upp bild som inte ser något vidare ut, så kommer det kommentarer "grymt, eller det ser bra ut eller annat"

man kan ju se tydligt att personen inte alls ser grym eller ens ser bra ut

Kwon
2009-09-12, 14:44
ALLT som skrivs i forumet är av medlidande.

King Grub har ju fõrmedlat en hel del info genom åren helt pga medlidande för våra sunkiga kostvanor etc.

Kwon
2009-09-12, 14:51
Han tyckte lite synd om oss så guden bestämde sig blott för en stund att stiga ner från sin himmelska tron o hjälpa oss dödliga.

Inte för att han behövde, men pga medlidande.

Hoppas du fått svar på din fråga o Starke användare som ser mkt bra ut med en exceptionell fysik.

KÖR HÅRT!

strong
2009-09-12, 15:08
Han tyckte lite synd om oss så guden bestämde sig blott för en stund att stiga ner från sin himmelska tron o hjälpa oss dödliga.

Inte för att han behövde, men pga medlidande.

Hoppas du fått svar på din fråga o Starke användare som ser mkt bra ut med en exceptionell fysik.

KÖR HÅRT!

Tror nog att det finns en hel del som skulle hålla med mig om att det smöras kraftigt här

Själv skulle jag aldrig smöra eller ens ge en kommentar om jag inte tycker att det ser bra ut

Vem har påstått att jag skulle se bra ut menar du?(fet markeringen)

King Grub
2009-09-12, 15:15

Jag tycker också det ser väldigt bra ut. Särskilt med tanke på omständigheterna.

Kwon
2009-09-12, 15:16
STRONG

Folk har också olika smak, någonting du ej finner märkvärdigt kan någon annan (med annan träningsbakgrund) tycka se mkt bra ut.

Stoltz
2009-09-12, 16:30
Olika smak, uppmuntran som oftast krävs inom gymvärlden, olika bakgrund och utgångspunkter från sin träning, etc.

Tricce
2009-09-12, 16:41
Ser bra ut kör hårt! :hbang:

Kwon
2009-09-12, 16:50
Har man fått ros tidigare så motiverar det ju till att lägga upp ännu fler bilder, vilket motiverar andra, så det är en positiv uppåtgående spiral!

Its a win win situation for both concerned parties Strong!

Frantic
2009-09-12, 16:54
Get some!

Wille005
2009-09-12, 16:59
Lite mer peak på biceps så har du kompletta armar, riktigt snygga lats! Bra jobb kepp itt upp!

Kwon
2009-09-12, 16:59
We gonna PUMP you UP!

Looks good bro, keep doin' what you doin'!

Props!

mjeuuu
2009-09-12, 17:07
Sjuuuuukt bra bredd runt axlarna och riiiiiiiiiiiiiktigt grymma vader strong! Hur länge har du tränat och vad kör du för split? PM:a!

burre
2009-09-12, 17:07
They iz wantzing som' pördey Puzzey

mjeuuu
2009-09-12, 17:08
pördey
Sluta. Det är aldrig okej, inte ens när man skojar. *cry*

Luttis
2009-09-12, 17:10
Ännu en anledning till att älska kolo!

Giljotinen
2009-09-12, 17:14
Håller med lite, ibland är det för mycket. Men det är väl för att uppmuntra folk och få dem till att köra vidare. Själv vill man ha konstruktiv kritik i första hand. Självklart är det också kul att höra snälla kommentarer. De som ger "smörkommentarer" är väl oftast de som inte är tillräckligt erfarna för att ge konstruktiv kritik om en fysik.

BobaFett
2009-09-12, 20:27
Jag håller med TS, det är en hel dell spinks som postar bilder och folk skriver snälla saker. Det bästa är väl att inte skriva nånting så får personen kämpa och träna mer för att få uppmärksamhet på forumet och bli motiverad på det sättet.

BobaFett
2009-09-12, 20:32
STRONG

Folk har också olika smak, någonting du ej finner märkvärdigt kan någon annan (med annan träningsbakgrund) tycka se mkt bra ut.

Precis, tjejer kommenterar ofta på varandras bilder och folk som är på samma nivå (genetiskt/träningsmässigt) på varandras bilder.

Dreas
2009-09-12, 20:36
Alla personer har olika förutsättningar, och för en person som kämpat i några år och riktigt lagt ner sig är det nog inte så kul att få höra, "Det ser okej ut". Och de flesta bilderna på tjejer som läggs upp här tycker jag ärligt ser bra ut.

Stoltz
2009-09-12, 20:40
Jag håller med TS, det är en hel dell spinks som postar bilder och folk skriver snälla saker. Det bästa är väl att inte skriva nånting så får personen kämpa och träna mer för att få uppmärksamhet på forumet och bli motiverad på det sättet.

Det är väl i och för sig en av de sämsta motivationssorterna.

Vilket tror du ger mest, uppmuntande motivation eller ignorerande?

Shit, egentligen, att någon ens har problem med att folk får komplimanger gör ju en nästan mörkrädd.

Stoltz
2009-09-12, 20:45
Alla personer har olika förutsättningar, och för en person som kämpat i några år och riktigt lagt ner sig är det nog inte så kul att få höra, "Det ser okej ut". Och de flesta bilderna på tjejer som läggs upp här tycker jag ärligt ser bra ut.

Det här är så jävla sant.

Personligen började jag på runt 60 kg på runt 2 meter. Skapligt undernärd. Att utgå från att jag, small som en sticka några år senare på två meter, men då vägande 80 kg utan att vara vidare fet, har gjort ett hånfullt jobb, är ju idiotiskt.

Jag ser det som att alla har potentiellt börjat som skit, och att förvänta sig att se ska ha samma fysik som Klo här på forumet är ju bara sjukt.

spoonchest
2009-09-12, 21:27
Man får höra det man behöver höra i dagsformstråden. Jag tror inte att man som spinkig nybörjare sedan tre månader tillbaka faktiskt får ut speciellt mycket av att höra om nån speciell muskel som "släpar", när man inte ens kommit igång med träningen ordentligt.
Detta sätter bara griller i huvudet.

Kan man inte ge konstruktiv kritik kan man dunka rygg istället. Det far ingen illa av.

p.s ser bra ut, Köttiiiigt!!!

Kwon
2009-09-12, 21:35
Ibland räcker det med de där peppande och motiverande orden samt lite uppskattning för att man skall orka fortsätta! Unga nybörjare såsom Ruhl efter en axelskada och träningsuppehåll!

Feedback is Energy.

LillSkalman
2009-09-12, 22:10
Spinkiga eller tjocka människor förtjänar icke beröm, ICKE!!

Verbatim
2009-09-12, 23:36
Spinkiga eller tjocka människor förtjänar icke beröm, ICKE!!

Jodå, om dom har lyckats med något, gå ner i vikt, uppnå något mål, har den optimala cyklist, sprintern, långdistanslöparn, schack-fysiken, eller något annat.

Fredrik_S
2009-09-13, 00:24

För sjutton??
Det är precis tvärt om.
Det är alltid bäst att få uppmuntran på vägen

joriice
2009-09-13, 00:43
Tycker det måste vara rätt frustrerande och lite värdelöst när en som är medveten om att den har en bra fysik och tränar rätt och kanske tillochmed är på tävlingsnivå får höra "åh ser skitbra ut!"

typ... "Jaha!? Bra o veta att du, random tycker det!" : D

Mourten
2009-09-13, 00:48
Alla har juh olika mål och olika förutsättningar, ser verkligen ingen anledning att säga skit om någons fysik, isf konstruktiv kritik av vad som person som ger den tycker kan förbättras. Alla ser inte och vill inte se ut som en topp BB.

<Mike>
2009-09-13, 00:51
Jag håller med Stoltz, uppmuntran är väldigt viktigt. Det är dom som är på väg upp som behöver mest hjälp, inte dom som redan sitter där uppe.
Till exempel om någon deffar ner sig från 120 kilo till 90 och kanske fortfarande är mullig på 90 så är det fortfarande en sjukt bra förändring som den personen förtjänar mycket beröm för! Det finns hur många exempel som helst.

Det är dock skillnad på smör och ärlig beröm, man får själv dra gränsen. Det är iaf bättre att säga något med goda avsikter än att vara tyst. Många behöver den där extra pushen för att motivera sig.

spoonchest
2009-09-13, 08:55
Tycker det måste vara rätt frustrerande och lite värdelöst när en som är medveten om att den har en bra fysik och tränar rätt och kanske tillochmed är på tävlingsnivå får höra "åh ser skitbra ut!"

typ... "Jaha!? Bra o veta att du, random tycker det!" : D

Så du tror att folk som lägger upp bilder på sin fysik faktiskt inte bryr sig om vad folk tycker om den?
Det verkar ju inte så om man kollar dagsformstråden. Alla verkar bli oerhört tacksamma över ALLT beröm de får, oavsett vilken nivå de ligger på.
Du tror inte att sånt kan få en att pusha lite extra på gymmet?

von huff
2009-09-13, 09:50
Klart det är bra med ryggdunk men man kan ochså lägga till lite konstruktiv kritik

BobaFett
2009-09-13, 10:01
För sjutton??
Det är precis tvärt om.
Det är alltid bäst att få uppmuntran på vägen

ja det är klart men inte om man vet att man kommer få positiv kritik i vilket fall. Man vill ju att folk ska vara ärliga. Om jag får samma kritik som en spinkis typ "det ser bra ut" så är det som att jag blir likställd med honom och på så sätt får man ju väldigt dålig kritik :P Ska det vara dålig kritik så ska den vara konstruktiv.

Däremot kan jag hålla med om att nån som kanske har deffat ner sig 30 kilo men fortfarande är lite mullig ska ha cred men då ska man ju lägga upp före och efter bilder och tala om att man gjort det. Nån som har varit undernärd och ökat 20 kilo muskler men fortfarande har mindre muskler än medelsvensson ska också få beröm, men då ska man tala om att man har gjort det.

vicarious
2009-09-13, 11:59
Jag tycker det är helt okej att slänga upp bilder och få lite kritik och bättra på självförtroendet lite, om man gör det nån gång ibland.

Däremot tycker jag att dom som i stort sett varje dag slänger upp bilder i dagsformstråden är lite smått attention-whores som försöker boosta sitt ego till max. Nämner inga namn men det blir jävligt tjatigt i längden.

Och nej, det är inte för att jag är avundsjuk. Tycker bara det är roligt att se lite omväxling och få se folk som inte så ofta lägger upp bilder posta, inte samma 3-4 personer som alltid postar.

Coldsmith
2009-09-13, 19:39
Själv är jag mer imponerad över vilken skillnad det är när tjejer och killar lägger upp bilder. Lägger en kille upp bild blir det kanske 3 kommentarer. Lägger en tjej upp blir det MINST tre sidor, oavsett kropp eller hur tränad hon är. Tror folk man får ligga om man slänger upp beröm hos dessa tjejer eller? :).
Ibland liknar det nästan hur gubbar brukar ragga på kontaktsidor :D.

vicarious
2009-09-13, 21:05
Själv är jag mer imponerad över vilken skillnad det är när tjejer och killar lägger upp bilder. Lägger en kille upp bild blir det kanske 3 kommentarer. Lägger en tjej upp blir det MINST tre sidor, oavsett kropp eller hur tränad hon är. Tror folk man får ligga om man slänger upp beröm hos dessa tjejer eller? :).

Ååååååååååååh vad jag håller med. Alltid när en tjej lägger upp bilder skriver halva forumet positiva kommentarer, oavsett form på vederbörande. Det verkar nästan som att folk tror man ska få ligga för man droppar smöriga kommentarer åt brudarna på ett internetforum :D Är kolos killar så desperata?

mangemani
2009-09-13, 23:23
Tror folk man får ligga om man slänger upp beröm hos dessa tjejer eller? :).

bingo!;)
case closed

mangs
2009-09-14, 11:25

Håller med dig helt i vad du skriver.

Rent allmänt brukar man säga att det krävs ungefär 10 positiva kommentarer för en person för att kompensera för en dålig. alla är ju givetvis olika men för de flesta så sänker en negativ kommentar betydligt mer än vad en positiv ger.

Tycker det handlar mycket om resultat vs. prestationer. Desa är faktiskt två helt olika saker. Ett bra resultat är ett bra resultat medan prestationen är annorlunda beroende på vem som utför den. Dvs, en ung person med dåliga förutsättningar eller på väldigt kort tid nått hyffsade resultat kommer få mer uppskattning än en kille som med bra gener under 10år slötränat sig till en medelmåttig fysik.

Sedan att tjejer får väldigt mycket positiva kommentarer handlar mest om att:
1. Killar tror att de får ligga, eller rättare sagt, ger man en smörig kommentar så kanske rent av tjejen skickar ett PM med en inbjudan. ;)

2. Tjejer älskar att ge andra tjejer komplimanger i förhoppning om att de själva skall få en positiv respons.

Tjej1 -Du har så snyggt hår.
Tjej2 - ja men du då, din senaste klippning blev jättebra, var har du köpt din Skjorta, den är verkligen jättesnygg.

Tjej 1. -Jag önskar jag kunde hitat ett par matchande byxor men mina lår är för tjocka. Du har å andra sidan perfekta ben.
Tjej 2 - Du har väl inte tjocka ben, de är fina och muskulösa....

aso.

spoonchest
2009-09-14, 12:51
1. Killar tror att de får ligga, eller rättare sagt, ger man en smörig kommentar så kanske rent av tjejen skickar ett PM med en inbjudan. ;)

Män är ett enfaldigt släkte :)

Nitrometan
2009-09-14, 13:06
Han skrev det av rent medlidande.

Och lite smörande också.

Men mest medlidande.

spoonchest
2009-09-14, 13:07
han skrev det av rent medlidande.

Och lite smörande också.

Men mest medlidande.

snap!

Kwon
2009-09-14, 13:17
Män är ett enfaldigt släkte :)

Varför enfaldigt, när det kanske funkar? :D

Loca
2009-09-14, 13:24
Tjej1 -Du har så snyggt hår.
Tjej2 - ja men du då, din senaste klippning blev jättebra, var har du köpt din Skjorta, den är verkligen jättesnygg.

Tjej 1. -Jag önskar jag kunde hitat ett par matchande byxor men mina lår är för tjocka. Du har å andra sidan perfekta ben.
Tjej 2 - Du har väl inte tjocka ben, de är fina och muskulösa....

aso.

ehm... stämmer inte in på mig
tjej1 -Du har så snygg hår.
Loca- Jag vet, har inte tvättat det på två veckor

Loca - Ja, jag kör mycket knäböj, och bensparkpå maskin, du borde testa, pilates kommer du inte långt på

John Steinbeck
2009-09-14, 13:50
Har man fått ros tidigare så motiverar det ju till att lägga upp ännu fler bilder, vilket motiverar andra, så det är en positiv uppåtgående spiral!

Its a win win situation for both concerned parties Strong!

Fast ska man acceptera detta, att positiv kritik egentligen är en lögn, så försvinner poängen med kritiken. Det är som att bli övertygad av sin mamma att man är söt.

Kwon
2009-09-14, 13:53
För personen som får den positiva responsen behöver det inte vara lögn, utan istället motiverande/peppande.

John Steinbeck
2009-09-14, 13:58
För personen som får den positiva responsen behöver det inte vara lögn, utan istället motiverande/peppande.
Det kräver alltså att mottagaren lever i förnekelse, för en lögn förblir en lögn.

Även om jag förstår idén med att ge falsk övertygelse.

Nitrometan
2009-09-14, 14:02
Det kräver alltså att mottagaren lever i förnekelse, för en lögn förblir en lögn.
Menar du att det finns en absolut, objektiv, sanning?

Kwon
2009-09-14, 14:02
Poängen är att motivera unga så att de kör vidare trots att det känns tungt.

Enklare och generellt bättre med denna metod än nedbrytningsmetoden.
Många medlemmar har vid denna nb-metod tagit illa vid sig, fått ett utbrott och lämnat forumet.

John Steinbeck
2009-09-14, 14:09
Nej, det skriver jag ingenstans. Det är inte heller relevant. Här utgår vi ifrån att det verkligen handlar om en lögn. Om jag säger till dig att du har vackra ögon men ljuger, så kan du visserligen anse att du har vackra ögon men mitt påstående förblir en lögn. Om du sedan har vackra ögon eller inte är subjektivt.

John Steinbeck
2009-09-14, 14:11
Poängen är att motivera unga så att de kör vidare trots att det känns tungt.

Enklare och generellt bättre med denna metod än nedbrytningsmetoden.
Många medlemmar har vid denna nb-metod tagit illa vid sig, fått ett utbrott och lämnat forumet.Givetvis ska man inte ge onödig kritik. Man kanske inte ska ge kritik överhuvudtaget om man inte har något positivt att säga. Bättre det än att ljuga. Tycker jag.

Nitrometan
2009-09-14, 14:13
Om du sedan har vackra ögon eller inte är subjektivt.
Men om det är subjektivt kan du ju inte säga att det är en lögn?

John Steinbeck
2009-09-14, 14:17
Men om det är subjektivt kan du ju inte säga att det är en lögn?Nu får du nog läsa igenom det jag skrev en gång till.

Kwon
2009-09-14, 14:19
Givetvis ska man inte ge onödig kritik. Man kanske inte ska ge kritik överhuvudtaget om man inte har något positivt att säga. Bättre det än att ljuga. Tycker jag.

Vi är av den mentaliteten att det är bättre att pusha och motivera yngre byggande/äldre bantande att fortsätta träningen med positiv respons för att ge dom styrka att fortsätta resan / vägen till storhet/målet än att skriva "du är tjokk".

Nitrometan
2009-09-14, 14:19
Nu får du nog läsa igenom det jag skrev en gång till.

Nej, det skriver jag ingenstans. Det är inte heller relevant. Här utgår vi ifrån att det verkligen handlar om en lögn. Om jag säger till dig att du har vackra ögon men ljuger, så kan du visserligen anse att du har vackra ögon men mitt påstående förblir en lögn. Om du sedan har vackra ögon eller inte är subjektivt.

Hur kan ett påstående vara en lögn om det inte finns nån objektiv sanning?

John Steinbeck
2009-09-14, 14:24
Hur kan ett påstående vara en lögn om det inte finns nån objektiv sanning?Det är fortfarande en lögn från mig, det jag sa om dina ögon. Även om "sanningen" är subjektiv så är poängen i att rådfråga någon annan just vad dennes objektiva tolkning är. Om vi går runt och medvetet ljuger och är medvetna om att andra ljuger så försvinner poängen i att fråga överhuvudtaget.

Här utgår vi ifrån att det verkligen handlar om en lögn.
Att jag exempelvis ljuger om dina vackra ögon, inte att dina ögon verkligen skulle vara vackra. Det är ju som sagt subjektivt.

Nitrometan
2009-09-14, 14:25
Det är fortfarande en lögn från mig, det jag sa om dina ögon. Även om "sanningen" är subjektiv så är poängen i att rådfråga någon annan just vad dennes objektiva tolkning är. Om vi går runt och medvetet ljuger och är medvetna om att andra ljuger så försvinner poängen i att fråga överhuvudtaget.

Ah. Du menar så. Då håller jag med dig.

Kwon
2009-09-14, 14:26
Det är fortfarande en lögn från mig, det jag sa om dina ögon.

Nitrometan har ju jättefina ögon!

Grahn
2009-09-14, 14:26
Uppmuntran och komplimanger är gratis, faktiskt vinner nog båda parter på dem då även de som ger komplimanger mår bra av det.

Visst kan, smörandet, ibland gå överstyr men då är det ju bara att scrolla ned lite och ignorera om det stör en.

mangs
2009-09-14, 14:28
Jag ljuger inte. Dvs jag säger inte att jag tycker något är bra när jag egentligen tycker tvärtom. Däremot kan jag i vissa lägen där jag ser at tdet behövs en push framåt ge någon positiv kritik etc. för att ge en positiv känsla.

Jag tycker man känner om någon menar vad de säger i kritik, i alla fall IRL. Jag tar faktiskt hellre emot lite konstruktiv negativ kritik jämfört med det vanliga uttjatade positiva som jag redan känner till. Negativ konstruktiv kritik är ju ett sätt för mig att få upp ögonen på vad jag kan förbättra. Att bara höra om sina bra sidor som man förhoppningsvis redan känner till leder ju inte så långt. Däremot att få stöttning och uppmuntring är ju oerhört mycket viktigare.

Nitrometan
2009-09-14, 14:30
Nitrometan har ju jättefina ögon!
*cupid*

Tack.

Du är inte bara en farlig stritfajtur utan också snygg, trevlig och har grymma komplimagskillz! :bow: *kissass*