Visa fullständig version : BodyFatCalculator - Online
Nu är min BodyFatCalculator klar att användas on-line!
http://www.nyttgrepp.se/bodyfatcalculator.php
Den har utvärderats genom ett samarbete mellan mig och BODY's forummedlemmar. De flesta har varit nöjda.
Torbjörn
BigSpawn
2009-09-09, 09:21
Jag hade inte exakta mått nu men tog ungefärliga mått som jag minns att jag hade förr och det enda jag eg. var osäker på var handledsmåttet. Märkte att den var väldigt känslig för vad man matade in för värde där, gick från 9% till -5% genom att ändra med 5cm tror jag det var:D
Ska prova ordenligt hemma ikväll:)
Funkar förvånansvärt bra. Diffade bara 1% från min dexa scan som jag gjorde för två veckor sen. Har legat på kaloriminus sen dess så teoretisk sett kan det stämma perfekt. :D Kan testa igen om 6 veckor före min andra scan med en annan fettprocent. :)
Jag hade inte exakta mått nu men tog ungefärliga mått som jag minns att jag hade förr och det enda jag eg. var osäker på var handledsmåttet. Märkte att den var väldigt känslig för vad man matade in för värde där, gick från 9% till -5% genom att ändra med 5cm tror jag det var:D
Ska prova ordenligt hemma ikväll:)
Dock är ju 5cm på handledens omkrets rätt ordentligt mycket :)
14% kroppsfett enligt den, stämmer nog ungefär
BigSpawn
2009-09-09, 09:30
Dock är ju 5cm på handledens omkrets rätt ordentligt mycket :)
jo helt klart:) men jag blev ändå lite paff för jag använde en mått jag trodde stämde hyffsat och fick 9%, sen ändrade jag ner för att se om det blev nån skillnaded och då blev det 14%lägre
Blomstrande
2009-09-09, 09:34
Jag kanske gjorde fel eller så funkar den inte för tjejer?
Det stod body fat 9% :D
Jag tror att jag har betydligt mer än så hahahaha!
"Beräkningen baseras på längden 165 cm, vikten 58 kg, midjemåttet 63 cm och handledsmåttet 14 cm."
Jag kanske gjorde fel eller så funkar den inte för tjejer?
Det stod body fat 9% :D
Jag tror att jag har betydligt mer än så hahahaha!
"Beräkningen baseras på längden 165 cm, vikten 58 kg, midjemåttet 63 cm och handledsmåttet 14 cm."
Den funkar inte för tjejer!
Men ditt midjemått är 38% av kroppslängden och det är smalt!
jo helt klart:) men jag blev ändå lite paff för jag använde en mått jag trodde stämde hyffsat och fick 9%, sen ändrade jag ner för att se om det blev nån skillnaded och då blev det 14%lägre
Handledsmåttet är normal sett 10% av kroppslängden på killar om du sen ändrar 5 cm på det, så blir det ju en väldigt stor skillnad procentuellt. Och eftersom handledsmåttet är till för att uppskatta benstommens grovlek och därmed kroppskonstition, så blir det ju väldigt fel.
Blomstrande
2009-09-09, 09:42
Men ditt midjemått är 38% av kroppslängden och det är smalt!
OK, då fattar jag.
Japp, jag är i god form, men har knappast 9% kroppsfett hehe.
16 % Kan det stämma? Jag ligger ungefär ett kilo mindre nu än när den här bilden togs.
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=3666778&postcount=14556
16 % Kan det stämma? Jag ligger ungefär ett kilo mindre nu än när den här bilden togs.
Stämmer troligen inte, iom att små variationer på handledsmått får ordentliga utslag så gissar jag att du drog åt för kung och fosterland på måttbandet där :)
Stämmer troligen inte, iom att små variationer på handledsmått får ordentliga utslag så gissar jag att du drog åt för kung och fosterland på måttbandet där :)
Nja, men jag har handleder like a girlie man =/
Nja, men jag har handleder like a girlie man =/
Ah... trösta dig med att man ser muskulösare ut med små leder :) men troligtvis felar då algoritmen's justeringar för handledsomkretsen ngt.
Fick också 16/17% och du är då i betydligt bättre form än mig även om jag inte är någon rikstjockis.
Fick ganska kul siffror. :)
Den gillar visst inte att man är 188 cm lång med 16 cm handleder.
Ah... trösta dig med att man ser muskulösare ut med små leder :) men troligtvis felar då algoritmen's justeringar för handledsomkretsen ngt.
Jag har mätvärden på handleder från ca 50 pers, så den algoritmen bör stämma. Däremot så har Frantic rätt välutvecklad magmuskulatur och då blir BF% något för hög, samt att välutveckad magmuskulatur ihop med dito övrig muskulatur gör att man ser hårdare ut än en klen person på samma BF%.
Stämmer det?
12% fick jag. Det låter väl ganska rimligt.
http://img8.imageshack.us/img8/1852/oljad.png
Sambon tittade jätteförvånat på mig när jag började mäta och väga honom, och han blev inte mindre förvånad när jag redovisade var sidan kom fram till.
"Beräkningen baseras på längden 181 cm, vikten 64 kg, midjemåttet 78 cm och handledsmåttet 16 cm." säger den men jag fyllde faktiskt i 16,5 vilket är det korrekta måttet på hans handleder, smalaste stället.
Midjemåttet mätte jag tvärs över naveln, vikten 64kg är morgonvikt.
Senaste bodpodmätningen gav 11% och förra 12% (eller om det var tvärt om) och det var ungefär 6-7 månader sen. Med tanke på att han är smal och på gränsen till underviktig tror jag faktiskt den räknat ganska fel på några punkter:
* Kroppsfett 23%
Vart då?
* Idealvikt 61kg
Aldrig i livet, han är underviktig redan nu
* Tävlingsvikt 52,1 kg
Hur skulle han kunna gå ner 12kg?
130kg finsk sisu
2009-09-09, 10:55
Jag fick 17% i kroppsfett. Man får nog plussa på 10% så stämmer det någorlunda.
Alone_in_the_dark
2009-09-09, 11:04
:D
Fick 4%BF och tävlingsvikt på 101 kg :hbang:
Ok om jmf mig med Sisu och Baboom så har jag nog samma kroppskonstitution som Sisu, måste göra om detta igen för dessa siffror stämde inte
Nu vill jag att någon konstruerar en booty fat calculator åt kwon!
Oavsett vad som anges svarar den, INTE NOG GIEF MER BOOTY!
Emil_Larsson
2009-09-09, 11:15
Fick 9%, kan kanske stämma.
176 cm, vikten 79 kg, midjemåttet 77 cm och handledsmåttet 18.
7% kroppsfett, känns inte som det stämmer riktigt
Med tanke på att han är smal och på gränsen till underviktig tror jag faktiskt den räknat ganska fel på några punkter:
* Kroppsfett 23%
Vart då?
* Idealvikt 61kg
Aldrig i livet, han är underviktig redan nu
* Tävlingsvikt 52,1 kg
Hur skulle han kunna gå ner 12kg?
LOL, i think you found some flaws in the calc there G!
Thanks Bro!
Bra form-Calc behöver dock bara två mått för uträkning av Ratio. Waist o Hips.
Stämmer det?
Tyvärr är det mina mått ja.
Cerberus
2009-09-09, 11:43
fick -56% :D
ja får nog ta o köpa måttband, gissa gick inte så bra hahaha
Cerberus
2009-09-09, 11:46
har itne riktigt koll var man ska mäta midjan? Ja har alltid mätt runt höftområdet men det kanske e fel?
Bättre fetthalt än Flex Wheeler Cerb!
RESULTS
Beräkningen baseras på längden 200 cm, vikten 98 kg, midjemåttet 89 cm och handledsmåttet 20 cm.
Kroppsfett
14%
3D-BMI
11,57
Ideal vikt
100,6 kg
Tävlingsvikt
88,6 kg
Kan nog stämma hyggligt, har gått upp lite i vikt på senaste, men man ser fortfarande rutorna litegrann, ganska mkt när jag spänner.
har itne riktigt koll var man ska mäta midjan? Ja har alltid mätt runt höftområdet men det kanske e fel?
Om du mäter midjemåttet vid höfterna skulle jag vilja se din midja/höft-kvot ;)
Midjan mäter man normalt i höjd med naveln.
Jag fick 17% i kroppsfett. Man får nog plussa på 10% så stämmer det någorlunda.
Jag gissar att du skojar? :smash:
Vart ska man mäta midjemåttet? Över naveln? Smalaste stället? För alla mäter ju olika och har olika uppfattning om vad "rätt" mätområde är. Så jag vill veta vad skaparen av kalkylatorn har för åsikt.
Vart ska man mäta midjemåttet? Över naveln? Smalaste stället? För alla mäter ju olika och har olika uppfattning om vad "rätt" mätområde är. Så jag vill veta vad skaparen av kalkylatorn har för åsikt.
Jag mäter en bit ovanför naveln
Jag fick 11% och det stämmer nog inte, jag antar att jag mäter midjan på ett annat ställe. Ett förtydligande på hur man "ska" mäta vore bra!
Är det förresten kroppsfett eller underhudsfett som siffrorna avser?
"Beräkningen baseras på längden 181 cm, vikten 64 kg, midjemåttet 78 cm och handledsmåttet 16 cm." säger den men jag fyllde faktiskt i 16,5 vilket är det korrekta måttet på hans handleder, smalaste stället.
Du bör ange komma tecken med punkt istället. Sen så avrundar inte programmet medans den gör beräkningen, men när den skriver ut vilka värden den baseras på så avrundar den. Så om du skriver in 16.5 kommer den att räkna på 16,5 cm, men skriva att den räknade på 17 cm. Jag har mejlat script-skrivaren om detta, så det skall fixas. Tyvärr stämmer aldrig ett sånt här program till 100%, man brukar räkna med 15% standardavvikelse på enklare midja-längd kalkylatorer, så detta bör väl ligga, där det med.
Jag har konstruerat programmet för morgon vikt o midja.
Och midjan skall mätas i höjd med naveln.
Jag fick 11% och det stämmer nog inte, jag antar att jag mäter midjan på ett annat ställe. Ett förtydligande på hur man "ska" mäta vore bra!
Är det förresten kroppsfett eller underhudsfett som siffrorna avser?
kroppsfett!
Jag har konstruerat programmet för morgon vikt o midja.
Och midjan skall mätas i höjd med naveln.
Tack för snabbt svar!
130kg finsk sisu
2009-09-09, 13:08
Jag gissar på att jag har något under 30% i kroppsfett. Iaf minst 25%
Jag är 1.88 och har 17.5cm i handled. Är även jag tveksam om det stämmer så bra när längden > 10x handled
Jag blev smått förvånad då kalkylatorn först gav 18 %, vilket lät lite osannolikt, sedan insåg jag att jag kanske borde ha andats ut vid mätningen av midjemåttet, skillnaden mellan 70 och 76 cm gör en del procentenheter. :D
mäter man handleden över eller precis under "knölen"? gör väl ingen gigantisk skillnad men ändå :)
Jag gissar på att jag har något under 30% i kroppsfett. Iaf minst 25%
Det var väldigt lågt tycker jag. Menar inte att du är fet dock, bara sälig. *cupid*
Nä men jag reagerade då jag själv enligt flera uträkningar samt denna kalkylator ligger på strax över 20%, men är väldigt mycket smalare än dig, även om du har typ trettio gånger mer muskelmassa än mig of course.
jag har INTE 27 % iaf så där failar det ganska rejält. Väger f.ö ca 70 kg på 186 cm. Med tjej handleder och 80 cm midja (i avslappnat tillstånd, jag sjunker ihop lite)
mäter man handleden över eller precis under "knölen"? gör väl ingen gigantisk skillnad men ändå :)
gör ingen skillnad alls för slutresultatet, men jag gissar att det är ÖVER knölen
jag har INTE 27 % iaf så där failar det ganska rejält. Väger f.ö ca 70 kg på 186 cm. Med tjej handleder och 80 cm midja (i avslappnat tillstånd, jag sjunker ihop lite)
Slog dina värden + 16cm handleder och fick 24% fett och idealvikt 66 kg. 4 kg ifrån din vikt. Men för att få ett helt rättvisst resultat, bör du ta värdena över 5 dagar. Glöm inte heller att decimaltecken skrivs med punkt i mitt programm, annars avrundar programmet neråt till jämt heltal.
gör ingen skillnad alls för slutresultatet, men jag gissar att det är ÖVER knölen
Det är över handleden, vilket blir mellan knölen och handen.
Det var väldigt lågt tycker jag. Menar inte att du är fet dock, bara sälig. *cupid*
Nä men jag reagerade då jag själv enligt flera uträkningar samt denna kalkylator ligger på strax över 20%, men är väldigt mycket smalare än dig, även om du har typ trettio gånger mer muskelmassa än mig of course.
Det är just muskelmassan som gör att BF%:en inte är högre.
Om vi har två killar med 12 kg fett och den ene väger 60 kg och den andre 120 kg, så har den tunge BF10% och den lätte BF20%.
Just detta faktum gör att en lång tunn kille, kan ha ganska hög BF%.
ett problem måste ju vara att med ökad fettmassa så sväller även handleder/fotleder etc.
"Beräknas på längden 176 cm, vikten 16,8 kg, midjemåttet 18,0 cm och handledsmåttet 15,0 cm.
...
Kroppsfett 10%
Idealvikt 29,3kg
Tävlingsvikt 21,2kg"
Misstänker att det inte funkar som det ska med Safari? ;)
FF ger mig rätt lågt bf medans Chrome och IE ger rätt högt. Har mina misstankar om att inget stämmer.
FF
Kroppsfett -40%
3D-BMI 5,56
Ideal vikt 37,6 kg
Tävlingsvikt 29,0 kg
IE och Chrome:
Kroppsfett 40%
3D-BMI 5,56
Ideal vikt 37,6 kg
Tävlingsvikt 29,0 kg
Edit: "Beräkningen baseras på längden 179,0 cm, vikten 18,7 kg, midjemåttet 19,6 cm och handledsmåttet 17,9 cm" Endast längden stämmer med vad jag knappade in.
"Beräknas på längden 176 cm, vikten 16,8 kg, midjemåttet 18,0 cm och handledsmåttet 15,0 cm.
...
Kroppsfett 10%
Idealvikt 29,3kg
Tävlingsvikt 21,2kg"
Misstänker att det inte funkar som det ska med Safari? ;)
FF ger mig rätt lågt bf medans Chrome och IE ger rätt högt. Har mina misstankar om att inget stämmer.
FF
Kroppsfett -40%
3D-BMI 5,56
Ideal vikt 37,6 kg
Tävlingsvikt 29,0 kg
IE och Chrome:
Kroppsfett 40%
3D-BMI 5,56
Ideal vikt 37,6 kg
Tävlingsvikt 29,0 kg
Edit: "Beräkningen baseras på längden 179,0 cm, vikten 18,7 kg, midjemåttet 19,6 cm och handledsmåttet 17,9 cm" Endast längden stämmer med vad jag knappade in.
Jag var tvungen att fylla i alla fälten (slog in samma tal alla dagarna) annars ballade FF ur. Kan det va nå sånt?
userfriendly
2009-09-10, 10:43
Ehm är den typ bara för män?
För jag fick: BOdyfat 10%
Idealvikt 86kg och tävlingsvikt 78kg
Nog för att jag önskar att dt stämde, men det känns som om det är ett manligt resultat som utgått ifrån min då förhållandevis smala midja och tunga kropp.
Illa.
Ehm är den typ bara för män?
För jag fick: BOdyfat 10%
Idealvikt 86kg och tävlingsvikt 78kg
Nog för att jag önskar att dt stämde, men det känns som om det är ett manligt resultat som utgått ifrån min då förhållandevis smala midja och tunga kropp.
Illa.
It's male only :)
userfriendly
2009-09-10, 11:03
It's male only :)
Såg inte det där inlägget (för jag är lat orkar inte läsa allt innan jag skriver).
Som allt annat då.. får väl ta fram den gamla IRL hederliga kalipern i plast *popcorn*
Jag var tvungen att fylla i alla fälten (slog in samma tal alla dagarna) annars ballade FF ur. Kan det va nå sånt?
Yay, fyllde i alla fält och då fungerade det. Tror iofs att jag är fetare än vad testet anger.
Kroppsfett 22%
3D-BMI 13,77
Ideal vikt 84,7 kg
Tävlingsvikt 76,1 kg
bulldozer
2009-09-10, 12:11
I Lol'd :D :D
16 cm handled på 167cm och 97 kg så fick jag typ 13% *heh, tror 43 skulle
vara mer korrekt*.
Gissar på att den inte är så tillförlitlig på honor..
Yay, fyllde i alla fält och då fungerade det. Tror iofs att jag är fetare än vad testet anger.
Kroppsfett 22%
3D-BMI 13,77
Ideal vikt 84,7 kg
Tävlingsvikt 76,1 kg
snarare tvärtom om man kollar på dina senaste bilder, mitt otränade öga får aldrig dedär till 22", mellan 15-20% kanske? Nåväl.
För honor måste nog byststorlek, höft/midja ratio med som parametrar :)
Fick 15% tror det stämmer ganska ok.
http://img385.imageshack.us/img385/4233/010909.th.jpg (http://img385.imageshack.us/i/010909.jpg/)
http://img228.imageshack.us/img228/2727/0109094.th.jpg (http://img228.imageshack.us/i/0109094.jpg/)
Fick 15% tror det stämmer ganska ok.
http://img385.imageshack.us/img385/4233/010909.th.jpg (http://img385.imageshack.us/i/010909.jpg/)
http://img228.imageshack.us/img228/2727/0109094.th.jpg (http://img228.imageshack.us/i/0109094.jpg/)
Jag skulle snarare säga runt 18%. Men det är svårt utifrån de bilderna.
17%, tror det stämmer faktiskt ganska bra, jag skulle gissa jag är på 15%+ iaf.
panzerpig
2009-09-10, 15:39
"Beräkningen baseras på längden 176,0 cm, vikten 109,2 kg, midjemåttet 100,6 cm och handledsmåttet 19,0 cm.
Kroppsfett
14% <-nej, men tack för komplimangen!"
jag ligger nog också närmare 30%
9% , kan vara rimligt även om jag tror att det är i överkant.
Fick 15%, kan inte stämma. Jag gjorde en dexa scan förut och fick resultatet 14,7%, och jag är betydligt smalare nu.
Handleder 18 cm
Midja 84 cm (avslappnad, hyffsat dålig hållning)
Vikt 80 kg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.