Visa fullständig version : Aftonbladet pratar doping igen
"Med hjälp av träning, kosttillskott, proteinpulver och kreatin växte den spenslige tonåringen snabbt, och fördubblade sin vikt.
Nu har det gått femton år. Kjell Robin Larsen har spenderat närmare 1,2 miljoner kronor på dopingpreparat under den tiden. Tillslut växte kroppen så mycket att den sprack. Inifrån. Muskelberget fick föras till sjukhus i ilfart.
– Tjocktarmen var full av sår, sprickor och blod. Jag fick dödsångest och tänkte att ”bara jag klarar det här så…” "
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5756755.ab
Bra att de nämde " kosttillskott, proteinpulver och kreatin" där. Jag är säker på att det var det som var det ohälsosamma i allt.
Killen verkar vara vettig dock, synd att det filtreras genom aftonbladet.
Killen måste varit en smurf om kreatinet orsakade en fördubbling av vikten....
Langster
2009-09-08, 10:36
Killen måste varit en smurf om kreatinet orsakade en fördubbling av vikten....
Blir smurfar dubbelt så tunga om de äter kreatin?
Jag uppfattade hela artikeln son han bränt 1,2 mille på protein och kreatin och det blev knas:Virro
Blir smurfar dubbelt så tunga om de äter kreatin?
Japp, träningssmurfen har riktigt lite kroppsfett.
Sparven från Minsk
2009-09-08, 10:44
I artikeln lät det nästan som att han bränt 1.2 mille på kreatin och proteinpulver :D
Längst ner pratar han ju iofs om testosteron inte kreatin, men jo AB....
"Med hjälp av träning, kosttillskott, proteinpulver och kreatin växte den spenslige tonåringen snabbt, och fördubblade sin vikt.
.
Om du nu ska citera så gör det ordentligt.
"Med hjälp av träning, kosttillskott, proteinpulver, kreatin – och anabola steroider – växte den spenslige tonåringen snabbt, och fördubblade sin vikt."
melancoolio
2009-09-08, 10:58
"Nu har det gått femton år. Kjell Robin Larsen har spenderat närmare 1,2 miljoner kronor på dopingpreparat under den tiden."
Nös ni när ni "läste" den raden?
Shakemynuts
2009-09-08, 11:04
Om du nu ska citera så gör det ordentligt.
"Med hjälp av träning, kosttillskott, proteinpulver, kreatin – och anabola steroider – växte den spenslige tonåringen snabbt, och fördubblade sin vikt."
Det stod fan inte med där när Trance la upp tråden och jag klickade och läste artikeln!
Japp, träningssmurfen har riktigt lite kroppsfett.
:laugh::laugh:
Det stod fan inte med där när Trance la upp tråden och jag klickade och läste artikeln!
Okej. Då förstår jag :)
Håller med! det stod inte så när ovanstående la upp tråden..
Herr Oberst
2009-09-08, 11:09
Självklart ändrar Aftonslasken lite som de själva vill. Till en början nämndes inte något AAS, men man insåg väl sitt misstag och smög försiktigt in lite dötsknark i texten
1.2 miljoner på doping. Shiet det räcker nog till ganska stora doser, eller så har han kört på ganska bra på lite dyrare grejers som olika peptider (gh et al).
1.2 miljoner på doping. Shiet det räcker nog till ganska stora doser, eller så har han kört på ganska bra på lite dyrare grejers som olika peptider (gh et al).
Ja verkligen1111
LillSkalman
2009-09-08, 11:14
Killen verkar vara vettig dock
Kan jag inte hålla med om direkt. Påse på magen ska tydligen vara beach 2010 dock så vem vet, det kanske var värt det ändå...
Det måste ju vara båg, eller så har han världens i särklass dyraste kran
Langster
2009-09-08, 11:25
Kan jag inte hålla med om direkt. Påse på magen ska tydligen vara beach 2010 dock så vem vet, det kanske var värt det ändå...
Ja och alla vet ju att folk som har påse på magen är ovettiga.
Langster
2009-09-08, 11:26
Förresten... 1,2 miljoner på 15 (femton) år är inte hur mycket som helst om man lägger samman kosttillskott och dopingpreparat.
Haha epic fail! Stackars jävel..
Sir Anselm
2009-09-08, 11:35
Förresten... 1,2 miljoner på 15 (femton) år är inte hur mycket som helst om man lägger samman kosttillskott och dopingpreparat.
Nej, det är ju bara mellan 6000 och 7000 i månaden... ;)
Är det någon som vet vad som orsakade hans problem egentligen? 'Sprängdes inifrån' verkar inte direkt som någon diagnos en läkare ställt.
Langster
2009-09-08, 11:43
Nej, det är ju bara mellan 6000 och 7000 i månaden... ;)
Har du sett vad kosttillskott kostar i Norge?
patrikjo
2009-09-08, 13:58
Var det någon mer som mailade författaren? Mailade strax efter att tråden skapades, det verkar ju ha gett resultat.
Sir Anselm
2009-09-08, 14:21
Har du sett vad kosttillskott kostar i Norge?
Nej, men jag har trots det svårt att tro att det kostar så mycket mer att 6000-7000kr i månaden är en "normal" nivå. Speciellt när det verkligen krävs att man köper för de summorna VARJE månad för att komma upp i 1,2 miljoner.
Är det någon som vet vad som orsakade hans problem egentligen? 'Sprängdes inifrån' verkar inte direkt som någon diagnos en läkare ställt.
Haha. Nä. Nu läste jag iofs inte artikeln men är det ens säkert att det är "kosttillskottens" fel?
Eh, att "kroppen växte för mycket" låter också som en konstig orsak...
Är inte kreatin och proteinpulver kosttillskott? :confused:
Just det, är på Sir Anselms linje . Betänker man det lilla faktumet att han nog inte började som tonåring med tillskott+dopingutgifter på 6000-7000 så har han ganska många månader nog legat på över 15k. Säkerligen haft perioder på 20k i månaden. Ingen går på en ganska tung kur och ligger på den i 15 år i sträck. Det här handlar om tungt missbruk.
Eller Langster kanske utgår ifrån att denne testat lite skojiga tabletter bara och betalat norska priser på proteinpulver som denne hävt i sig a l´a Martin Kjällström?
Har han sparat alla kvitton tro? Eller ah, man drog till lite bara.
Nitrometan
2009-09-08, 16:28
Får du kvitton av din kran?
Å andra sidan så håller väl sig AB aldrig särskilt nära sanningen?
Doctor Snuggles
2009-09-08, 16:35
Konstaterades det ens medicinskt att det de facto var just de anabola steroiderna som orsakade hans problem?
Får du kvitton av din kran?
Å andra sidan så håller väl sig AB aldrig särskilt nära sanningen?
Det var just " å andra sidan" jag syftade på :thumbup:
Det är den gamla vanliga och det ser ut som(för den okunnige) att kreatin och proteinpulver är att likställa med doping. Men de säger faktiskt aldrig att kosttillskott är doping.
Konstaterades det ens medicinskt att det de facto var just de anabola steroiderna som orsakade hans problem?
Nej, det var förmodligen fel vinklar.
Fredrik_S
2009-09-08, 17:25
Precis vad jag tänkte.
Hur sjutton har man en aning om vad man lagt på kosttillskott och doping på 15 års tid. Kan ju lika gärna vara hälften av det.
Eller så räknade han bara på den dyraste månaden han hade tagit sånt och gångra med 12*15.
Precis vad jag tänkte.
Hur sjutton har man en aning om vad man lagt på kosttillskott och doping på 15 års tid. Kan ju lika gärna vara hälften av det.
Eller så räknade han bara på den dyraste månaden han hade tagit sånt och gångra med 12*15.
Är man "seriös" med doping och håller på längre så är det ganska saftiga summor. Det är inte för inte att många stora grabbar säljer vidare för att finansiera.
Var det GH han gick på i 15 år så är ju 1.2 mille ett kap :)
Är det inte tack vare GH dom riktigt stora grabbarna har så bred midja, tarmar etc växer också av de?
Det kanske gick för långt för han?
shut teh face
2009-09-08, 19:13
Jag tror han helt enkelt drog en
Spräck-en-ven-i-pannan skiten:
Skiten som fick Elvis att kasta in handduken.
Den kommer inte förrän du är svettig, skakande och alldeles blå
av all ansträngning.
http://hem.bredband.net/vikkri/wc/skitguid.htm
Cerberus
2009-09-08, 20:41
kan man få en sån grym fysik på så lite pengar, jösses.
Är det inte lika bra att aftonbladet bara hittar på ALLT i fortsättningen, saknar en Ding Ding Värld o deras intressanta artiklar.
Rockhard
2009-09-08, 21:00
Självklart ändrar Aftonslasken lite som de själva vill. Till en början nämndes inte något AAS, men man insåg väl sitt misstag och smög försiktigt in lite dötsknark i texten
Aftonbladet avskyr kosttillskott än mer än steroider och man har inga ambitioner att hålla sig till sanningen så jag tror inte det var något misstag ;)
1,2 mille för den kroppen? Now that´s a shame.
Herr Oberst
2009-09-08, 22:23
Har man behov av hemtjänst 2 gånger varje dag tvivlar jag på att man har tillräckligt mycket kraft för att underhålla en steroid-beroende 148 kilo tung kropp genom hård gymträning
:smash: *slap*
Trapper Buzz
2009-09-08, 22:25
And the rain falls gently on the town...
Aftonbladet avskyr kosttillskott än mer än steroider och man har inga ambitioner att hålla sig till sanningen så jag tror inte det var något misstag ;)
De älskar dem snarare, de vet att massor av föräldrar och undrande ungdomar har varit i kontakt med dem och därför blir en rubrik om dem som guld för dem.
Nitrometan
2009-09-09, 08:04
De älskar dem snarare, de vet att massor av föräldrar och undrande ungdomar har varit i kontakt med dem och därför blir en rubrik om dem som guld för dem.
Precis. "Styrketränande kille dog av dötstillskott (eller om det nu var bilen som körde över honom)"
Langster
2009-09-09, 08:11
Just det, är på Sir Anselms linje . Betänker man det lilla faktumet att han nog inte började som tonåring med tillskott+dopingutgifter på 6000-7000 så har han ganska många månader nog legat på över 15k. Säkerligen haft perioder på 20k i månaden. Ingen går på en ganska tung kur och ligger på den i 15 år i sträck. Det här handlar om tungt missbruk.
Eller Langster kanske utgår ifrån att denne testat lite skojiga tabletter bara och betalat norska priser på proteinpulver som denne hävt i sig a l´a Martin Kjällström?
Det är inte ovanligt att man ser/hör/läser här att helt vanliga styrketränande lägger 3000 kr eller mer på kosttillskott under en månad. Lägg på steroider och diverse annat, GH, efedrin, alla möjliga konstiga kosttillskott utöver kreatin och protein och möjligen andra droger som han tycker kan relateras till sin träning... Då låter 1,2 miljoner på 15 år mycket, men inte otroligt mycket.
Men självklart har han bara höftat fram kostnaden, undrar dock varför han säger just 1,2 miljoner då och inte "över en miljon" eller hundratusentals kronor.
Langster
2009-09-09, 08:23
Försvarar inte honom på något sätt, men den enda bilden vi har sett av hans kropp är när han redan har påse på magen legat på sjukhus med dropp och för första gången på åratal haft ett långt uppehåll från bl.a testosteron. Det sätter nog sina spår i fysiken...
Och att det är en skam förstår han nog iom att han går ut med detta och vill arbeta mot doping nu.
Andy.da.wohoo
2009-09-09, 16:33
Precis. "Styrketränande kille dog av dötstillskott (eller om det nu var bilen som körde över honom)"
Tonåring använde kosttillskott, DOG av ett skott i huvudet.
Snart brakar alla olympias i hop också.
Snart brakar alla olympias i hop också.
Dom har ju iaf ''lyckats'' med sin karriär. Till skillnad mot stomi-mannen.
Men självklart har han bara höftat fram kostnaden, undrar dock varför han säger just 1,2 miljoner då och inte "över en miljon" eller hundratusentals kronor.
-Jag har säkert lagt ner uppåt en miljon!!11
1NOK = 1,19SEK -> 1,2 miljoner.
Trapper Buzz
2009-09-09, 20:05
Anabola verkar blivit ruskigt poppis i USA.
Man blir mörkrädd av en del kommentarer....
pbI6CE6yskw
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.