Visa fullständig version : Vägg Målning
Har spacklat och målat om min vägg i vardagsrummet. Problemet är när man kollar från sidan så ser man de här fula fläckarna, vet inte direkt vad jag har gjort att det blivit så. Däremot kollar man framifrån lägger man inte märke till de. Antar det har med ljuset att göra
-Sandpapprade
- Spacklade
- Sandpapprade
- Rengjorde med målartvätt
- Målade väggen 2-3ggr
Det är just på den den delen där jag har spacklat där "fläckarna tycker upp" dock bara längst nere.
Nån som har någon aning vad jag har gjort för fel och kanske berätta hur jag kan åtgärda det.
[img=http://img412.imageshack.us/img412/1896/dsc0001u.jpg]
[img=http://img12.imageshack.us/img12/5774/dsc0002oha.jpg]
Ser ut som om du inte slipat tillräckligt noggrant, det ska vara slätt och fint.
Ser ut som om du inte slipat tillräckligt noggrant, det ska vara slätt och fint.
Ska jag testa och slipa ner det igen och sen måla över igen?
MasterChief
2009-09-05, 08:56
Förutom dåligt underarbete ser det inte ut som färgen täcker ordentligt. Köpte du en kvalitetsfärg?
Sen kanske man inte ska granska i de mest extrema situationerna. Ser det bra ut 98% av tiden kanske man kan leva med det?
Vad har du använt för spackel?
Använt Nordsjö Medium spackel även målarfärgen är från Nordsjö.
Saken är efter jag spacklade så slipade jag det blev slätt.
Målade över just den delen (som är spacklad) flera gånger i hopp att det skulle försvinna, men icke.
Du får spackla hela väggen då så allt blir lika ;)
Syns ju tydligt att det inte är slätt.
Gör om gör rätt.
Har du en bra lampa som du kan lysa med för att kolla så att det är slätt?
Har iofs inte haft en ordentligt lampa att kolla med faktisk. Får nog införskaffa en. Får väl troligtvis börja om igen.
Saken är just den delen där det sticker fram "fläckar" fanns det en vägg förut som rivdes ner. Just därför blev det en liten "ursparning" eller vad man ska kalla det för.
När jag har slipat har jag använt 3olika sandpapper. En väldig grov, en mindre grov och en knappt nåt.
Lät du spackelt torka ordentligt innan du började slipa?
-Sandpapprade
- Spacklade
- Sandpapprade
- Rengjorde med målartvätt utförde du momenten i nämnd ordning, så har du problemet här.
- Målade väggen 2-3ggr
Testa spackla ut fläckarna, slipa noggrant, damma av, (inte tvätta), bättra fläckarna, stryk sedan hela väggen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.