Visa fullständig version : hockey
Snart börjar elitserien, någon mer än jag som längtar? :)
Kanske onödig tråd. Diskutera hockey, vilka vinner sm-guld? Hur tror ni tabellen slutar? osv.
Djurgårn vinner SM-guld såklart ;)
Frölunda vinner såklart. Resten är ointressant
Herr Oberst
2009-09-04, 00:03
Rögle vinner.
Tråd låst
Rögle och Södertälje till KS.Det är 100% säkert.Där tror jag båda kan få problem.
Frölunda
HV 71
Linköping
Färjestad
Luleå
Modo
Skellefteå
Djurgården
Brynäs
Timrå
Rögle
Södertälje
SM guldet vinner Linköping
Rögle och Södertälje till KS.Det är 100% säkert.Där tror jag båda kan få problem.
Frölunda
HV 71
Linköping
Färjestad
Luleå
Modo
Skellefteå
Djurgården
Brynäs
Timrå
Rögle
Södertälje
SM guldet vinner Linköping
Timrå 10a? Du läser för mycket av Tomas Ros. :)
Timrå 10a? Du läser för mycket av Tomas Ros. :)
Ingenting faktiskt.Dom är mycket svagare i år.Det blir inget slutspel.
Ingenting faktiskt.Dom är mycket svagare i år.Det blir inget slutspel.
Stabilare center och backsida än förr året, lite försvagade på forwardsidan. Och ett klart intressant målvaktspar. Lindbäck petade ju marklund förr året.
Hoppas på Foppa, kommer inte sluta hoppas förens han amputerar benen:hbang:
Läste att Linköping hade ekonomiska problem? Sälja en stjärna eller två?
(Döp tråden till Elitserie-tråden, då NHL samt allsvenskan redan finns)
Herr Oberst
2009-09-04, 10:40
Oavsett hur det går för foten så kommer Foppa knappast spela i Elitserien ändå
Oavsett hur det går för foten så kommer Foppa knappast spela i Elitserien ändå
Den som lever får se:cryout:
Herr Oberst
2009-09-04, 10:58
Jag skulle kunna dö idag och ändå veta att Foppa inte spelar i Elitserien denna säsong. Det eftersom han själv sagt att Elitserien är 100% utesluten
Frölunda vinner sm-guld!!
Frölunda
Linköping
Hv71
Luleå
Färjestad
Modo
Skellefteå
Timrå
Brynäs
djurgården
Rögle
Södertälje
Eftersom jag inte har något favoritlag i Elitserien då mitt kära Malmö spelar längre ned i systemet tycker jag i alla fall att det sakll bli intressant att följa Luleå. Jag tror att de har något stort på gång. Sedan tycker jag faktiskt at tdet skulle vara kul om Djurgården shapade upp sig lite. Det har varit rätt tråkigt de senaste 1+0 åren när Färjestad, Frölunda, HV71 prenumererat på guldet. Det har blivit alldeles för förutsägbart och en enda lång transportsträcka. Hoppas på en jämnare serie i år.
Eftersom jag inte har något favoritlag i Elitserien då mitt kära Malmö spelar längre ned i systemet tycker jag i alla fall att det sakll bli intressant att följa Luleå. Jag tror att de har något stort på gång. Sedan tycker jag faktiskt at tdet skulle vara kul om Djurgården shapade upp sig lite. Det har varit rätt tråkigt de senaste 1+0 åren när Färjestad, Frölunda, HV71 prenumererat på guldet. Det har blivit alldeles för förutsägbart och en enda lång transportsträcka. Hoppas på en jämnare serie i år.
Förra säsongen var ju sjukt jämn.
erikkarlsson
2009-09-04, 21:05
2007 vann ju faktiskt Modo men men.
Skillnaden mellan de fyra stora och de övriga blir ju bara större när det gäller ekonomin.
I framtiden kommer antagligen de fyra alltid vara med i toppen + ett eller två övveraskningslag så som Skellefteå, Modo, Timrå eller Luleå.
Men jag tror inte som många andra att Frölunda och LHC kommer vara överlägsna i år, dyrast trupp är inte altid bäst.
Förra säsongen var ju sjukt jämn.Ja den var jämn, men erkänn att du också visste vilka lag som skulle slåss om guldet i slutändan i alla fall.
Blir samma visa i år, de stora lagen på topp. Hoppas Luleå fortsätter sin trend uppåt, förra säsongen var positiv och de har en jävlarns massa intressanta nyförvärv i år.
Och som den trogne Luleåbo'n jag egentligen är så hoppas jag ju även att Skellefteå åker ur serien. Pest och plåga.
SSK är dom som borde vinna. Vilka som vinner har jag ingen aning om, Frölunda eller Linköping kanske :/
Kul att Elitserien snart sätter igång, DIF verkar kunna ha något lite större på gång. Hade varit skönt att slippa oroa sig för kvalserien varje år. Kul att Marcus Nilson är tillbaka, han kan nog höja laget genom sin attityd och det lär bli mer forchecking och hårt jobb än glamourhockey med Hardy bakom spakarna och det passar nog rätt bra.
Kul att Elitserien snart sätter igång, DIF verkar kunna ha något lite större på gång. Hade varit skönt att slippa oroa sig för kvalserien varje år. Kul att Marcus Nilson är tillbaka, han kan nog höja laget genom sin attityd och det lär bli mer forchecking och hårt jobb än glamourhockey med Hardy bakom spakarna och det passar nog rätt bra.
Kan bli intressant mot Luleå :)
6B_99Iw0G3k
Hedström har jag svårt för, jag tappar respekten när de kan snacka massa skit men inte backa upp det. Många gnäller som fan på Ledin och Jämtin som länge setts som riktiga fegisar som aldrig står upp och tar en fight men vad många inte vet är att de båda faktiskt gick en hel del fighter i AHL/WHL? förra säsongen, Jämtin 5 stycken om jag inte missminner mig.
Skulle vilja se Hedström göra något liknande för att jag ska få tillbaka lite respekt för honom.
Hedström har jag svårt för, jag tappar respekten när de kan snacka massa skit men inte backa upp det. Många gnäller som fan på Ledin och Jämtin som länge setts som riktiga fegisar som aldrig står upp och tar en fight men vad många inte vet är att de båda faktiskt gick en hel del fighter i AHL/WHL? förra säsongen, Jämtin 5 stycken om jag inte missminner mig.
Skulle vilja se Hedström göra något liknande för att jag ska få tillbaka lite respekt för honom.
Alla får slåss i AHL, och har man en "Ledin-attityd" blir man inte lämmnad ifed länge...
Varför slåss? Räcker inte det med stenhårda tacklingar och att bidra till laget utan att slåss?
Alla får slåss i AHL, och har man en "Ledin-attityd" blir man inte lämmnad ifed länge...
Varför slåss? Räcker inte det med stenhårda tacklingar och att bidra till laget utan att slåss?
Alla FÅR slåss ja, men långt ifrån alla som är beredda att göra det. Tror du Hedström släppte handskarna när han var i AHL/NHL?
Självklart måste man inte slåss, men om man snackar så mycket skit och ständigt blir utmanad är det också klart att man ska ta utmaningen, eller så får man helt enkelt stå ut med att ingen har respekt för en. Det är ingen som kallar Bremberg feg för att han inte slåss, men om man vågar stå bakom båsdörren och skrika ska man också kunna ta konsekvenserna.
Alla FÅR slåss ja, men långt ifrån alla som är beredda att göra det. Tror du Hedström släppte handskarna när han var i AHL/NHL?
Självklart måste man inte slåss, men om man snackar så mycket skit och ständigt blir utmanad är det också klart att man ska ta utmaningen, eller så får man helt enkelt stå ut med att ingen har respekt för en. Det är ingen som kallar Bremberg feg för att han inte slåss, men om man vågar stå bakom båsdörren och skrika ska man också kunna ta konsekvenserna.
Med får menade jag "Kan du inte hålla käft, får du stryk". Hedström slåss väldigt lite, men han brukar jobba hårt och tackla hårt (Iaf senast jag såg han) och tror om någon vill slåss med jonte så slåss han, men ska se om jag kan hitta lite stats på dessa 3, har en lång kväll framför mig;)
(Gillar dock inte någon av dessa 3, och alla är för mig lika fega)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.