Visa fullständig version : Gnider sig dina lår mot varandra när du går?
Märkte det en gång förut när jag sprang, fick galna skavsår på innanlåren.
Gränsfall. De gör det när jag väger över 98 :D
Dags att deffa..?
Nä föffan kör på ;)
Har hört att detta är ett utbrett problem bland styrkelyftare!
Nej chefen för det här forumet Timme har sagt att jag inte var fet på 98.
Saft und Kraft
2009-09-02, 23:48
Jag sitter i detta nu och plågas av en ordentlig rash och funderade precis på varför man aldrig hör någon beklaga sig över detsamma. Det finns ju gott om välväxta gossar här på forumet tycks det, som har svårt att ens kunna hitta vettiga byxor till sina rejäla rumpor och lår.
jag är tjock men genetiskt bred så nej. Har polare som är 1,80 väger 70kilo och gör sönder massa jeans för han är så jävla smaltbyggd
Gjort sen jag var ... 13? Aldrig varit överviktig. Fantastiskt vältränad, dock.
Jag är så djävla hjulbent så jag kan lägga fötterna i kors utan att knäna går ihop lol :D
Däremot är jag så sjukt preeed så jag får skavsår mellan latsen och mektiga hestskon!!
(not)
Längst upp på låren ja, resten nej.
Rooobiin
2009-09-03, 00:49
Längst upp på låren ja, resten nej.
får du brännmärken? :D
hahavaffan
2009-09-03, 01:02
Jag fick i vintras när jag var "fet" osv. Nu ligger jag på 87kg och njaä, inte direkt. Ska ner till 84 innan jag är glad igen, och då gnider dom icke.
Kung TexMex
2009-09-03, 06:51
De gjorde det när jag var tjockare och promenerade mycket för att gå ner i vikt, men inte nu längre.. tack och lov. Det gjorde sjukt ont.
för mig handlar det inte om vikten, har alltid gjort det. Käkar jeans på löpande band typ. ett par håller max 3mån oavsett märke. Gissa om jag är trött på att lägga >1000kr för ett par
Sir Anselm
2009-09-03, 07:13
Märkte det en gång förut när jag sprang, fick galna skavsår på innanlåren.
Ett par schyssta tights löser det problemet... :thumbup:
Nitrometan
2009-09-03, 07:46
Jag sitter i detta nu och plågas av en ordentlig rash och funderade precis på varför man aldrig hör någon beklaga sig över detsamma. Det finns ju gott om välväxta gossar här på forumet tycks det, som har svårt att ens kunna hitta vettiga byxor till sina rejäla rumpor och lår.
Zinksalva finns på apoteket. :thumbup:
Yes, går jag långt lr tungt får jag goda sår med blod.
LillSkalman
2009-09-03, 08:08
Ja.
Alltid en gullig yta utan hår längst upp på innanlåret. Lite inflammerade hårsäckar är bara sexigt.
Äntligen en ordentlig tråd. Självklart gnider dem och dessutom framanas en rejäl sfvett när man ligger ner, får sära som en särande.. Grej.
Virtual1339
2009-09-03, 08:17
Dem gned ihop mera förr på 105kg +, men nu på 95 så har jag inga stora problem med det.
Annars har jag hört att cykelbyxor (shorts) hjälper
Used to, numer inte ett problem*cupid*
Men det sved fakking mycket vill jag minnas:(
Nitrometan
2009-09-03, 08:29
Äntligen en ordentlig tråd. Självklart gnider dem och dessutom framanas en rejäl sfvett när man ligger ner, får sära som en särande.. Grej.
Säg inget till Yes. Han kan ifrågasätta din manlighet om han får höra det.
MojjMojj
2009-09-03, 08:29
kallas med annan benämning "infanteri-eld" ;)
Ja ibland när man har jeans kan det bli riktigt jobbigt, väger endast 77 kilo men har ganska tjocka lår högst upp! fett ;)
Precis som MojjMojj säger så är det ett vanligt fenomen i lumpen (infanteri-eld)
Min erfarenhet av detta är att det har inte så mycket med att göra hur tjock/smal personen är, utan det var även en hel del rätt smala killar som fick problem med detta.
Saker som kan minska riskerna med infanterield är ju att ha kalsonger som sitter bra och har någorlunda "långa" ben, eller cykelbyxor som någon också har sagt.
När jag tränade mycket marklyft var det ett problem. Händer fortfarande om det är varmt ute. Jeans dör snabbt :(
Har precis samma problem, när jag ska springa en längre sträcka får jag djävulska brännsår på innerlåren som svider som f*n.
När jag gick milen i lumpen med packning och skit så hade jag gnuggat sönder benen mot varandra. Jag hade förberett med tejp men det blev blodfäst ändå. Jag har nog aldrig haft så ont under så lång tid som jag hade sista 5km. Oh hjälp vad ont det gjorde. Tjockisar i lumpen är väl ingen riktig hit egentligen.
Sparven från Minsk
2009-09-03, 13:25
Jupp.
De dagar då man går långt får man fina skavsår. Jeans och kalsonger slits ned snabbare just där också, trist :(
mattilainen
2009-09-03, 13:34
Absolut
Ganymedes
2009-09-03, 13:59
Ja, och jävlar vad det stör när man är torr i huden. Och det är inte skönare när man är lite svettig heller, då luggas det som ett helvete.
Jo det där kan bli ett jävla problem.
Blomstrande
2009-09-03, 14:19
Jag tillhör kategorin lårgnidare, ja. :D
Ja, fast inget jag tänker på egentligen förutom när skavsåren kommer. Som tur är kommer dom inte för ofta.
Super_Johan
2009-09-03, 15:42
Nej. När jag var fet gjorde det de dock. Kunde börja göra väldigt ont när man gick längre sträckor.
Rockhard
2009-09-03, 15:44
IPS (imaginary penis symdrome) är lösningen.
Är det de djupa böjarna som orsakar detta?
JA! Skaver som aset när man svettas. Känns som att gå runt med femmans sandpapper i skrevet! Lösningen på problemet är att gå så här:
http://www.bbspot.com/Images/News_Features/2005/07/baby_deuce.jpg
Japp, mina lår gnider, irriterande som SATAN är det, fast jag stör mig bara på det då jag går i jeans, blir så mycket tyngre.
för mig handlar det inte om vikten, har alltid gjort det. Käkar jeans på löpande band typ. ett par håller max 3mån oavsett märke. Gissa om jag är trött på att lägga >1000kr för ett par
Sätt dit en förstärkning av något glatt tyg i grenen, mindre friktion och ett extra nötlager.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.